• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Miss (snart mrs) A

Hehe, sitter med munnen full av choklad och läser ikapp och när jag kom lagom till godisinläggen fick jag lite ångest Jag har inga problem med vikten men jag vill ju ändå vara i riktigt bra form till bröllopet så jag har bestämt mig för att äta nyttigt i veckorna och endast godis på helgerna... går sådär, det är ju jättesvårt att inte fuska när man är lite stressad och trött och hungrig...

Nataluskan, se det med prästen som en rolig grej istället, om alla kommer ihåg prästen så skämta om det: hahaha, vilken tjurig gubbe vi hade när vi gifte oss - det blir ju ett roligt minne.

Vi har fortfarande inte kommit längre i planeringen men vi har en massa vänner som ställer upp och sjunger och spelar i kyrkan så det kommer bli kanon.

Just nu håller vi på att fundera på om det är värt 3500 kr för en timmes spelande av en trio på fördrinken. Vi ska ju fotas efter vigseln så vi vill att gästerna ska få något trevligt att lyssna på men hade inte budgeterat för det...

• L2K

Trevlig lördagskväll!!! Här vanknas schlager!
    Och medan jag väntar på den funderar jag på bordsplacering.
    Hur gör ni, ska ni ha nån?
    Jag tycker att det skulle vara så kul och göra ordning placeringskort å sånt men vet inte hur jag ska få ihop placeringen...
    Har just räknat ut att det är 12 barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Känns som att dom små kan sitta vid ett eget ord men det är kanske inte lika kul för dom "vuxna barnen" att sitta vid ett eget bord...

Vi kommer att vara i den lilla lokalen hela helgen och försöka få till en E-dukning. 6 stycken vid honnörsbordet och 6 på varje sida på E-benen...
    Det innebär att alla barn/ungdomar får plats vid ett bord. Kan man placera dom på mittenbenet då? Då hamnar dom inte helt för sig själva men ändå vid ett eget bord. Eller bör man blanda dom med dom vuxna?
    Förutom våra tre som är 7månader, 3år och 5år så är den yngsta 12.

Nataluskan - dom hade servetter!!!!!!! Min kompis va in igår och hade handlat både stora till maten och små till fikat! Så långt hade jag inte ens tänkt!!

Idag har vi exakt tre veckor kvar till bröllopet och jag börjar bli nervös!!! Mina en gång så fina naglar är ett minne blott och min gottefria månad är över. Misstänker att det är nervositet och lite stress som ligger bakom detta.

Mamsen va här idag för att hjälpa mig och sy in axlarna på klänningen men det visade sig att jag hade blivit smalare än jag trodde så jag får vända mig till en skräddare iaf.... Typiskt. Jag som hade hoppats slippa den utgiften...

• Nataluskan

L2K:
    Åh så bra att det hade servetter, men om sagt jag misstänkte det eftersom de har en himlans massa servetter i alla möjliga och omöjliga färger Glad att det löste sig!!

Vi skall ha bordsplacering och har utgått från att gästerna skall kunna ha trevligt med varann.
    Hönörs bordet blir lite annorlunda eftersom Johnnys pappa är bortgången så intar Johnnys dotter denna plats, och sen matar vi egentligen på borden kommer stå som ett T, tyvärr finns ju språket medsom ett hinder så våra polska gäster hamnar långt ner och lite för sig själva men ändå så är vi inte så många så det får väl gå.

• Troll-P

Vi har bordsplacering. Struntar i var vi "borde" placera folk och fokuserar istället på hur vi kan få till trevligaste placeringen. Vi har endast två bebisar med och den ena mamman (första barnet) har vi placerat så hon enkelt kan springa mellan bebis och bord. Toastmaster sitter så han har kontakt med köket och tärna/marskalk sitter nära honörsbordet annars blandar vi hej vilt. Vi har sex bord utöver honörsbordet - puh!

Om en vecka är jag gift... Oj!

Idag insåg vi att vi missat en sak: brudvalsen. Eller rättare sagt jag insåg att när min sambo sa att bandet inte hade någon vals så menade han precis det: de kan inte spela nåt i tretakt. Så om det ska vara vals (vilket jag insåg att jag verkligen vill) så får vi fixa en låt, spela den först och sedan börjar bandet spela... Så nu behöver jag hjälp med tips på trevliga valser!!! Det ska vara en som är enkel att dansa till. Hjälp!

Nu måste jag återgå till våra vigsel- och festprogram...

• L2K

Nataluskan - Supertack för tipset! Utan dig hade jag fortfarande varit servettlös.

Vad gäller bordsplacering har jag inte kommit längre. Gav upp igår.

Nu har jag hittat en skräddare här i Nynäs som jag ska ringa till imorn. Håll tummarna för att det funkar och inte blir allt för dyrt!

Troll-P - fan va snabbt tiden har gått!!!! Va spännande!!!! Börjar bli lite nervös här nu!
    Nu är det mindre än tre veckor kvar för oss! Längtar sååå!!!

• Nataluskan

Ja oj vad tiden går, tänk att nu närmar det sig!
    Kul jag ser grymt fram emot att se allas kort
    Alla klänningar, hår, smycken, ringar ja allt.

Hihi servettlös

Igår fick jag samtal från morbror som undrade vilken storlek på resväskorna vi önskade oss, ÅHHH men jag har uttryckligen skrivit på hemsidan att alla sådana frågor skall tas med min mamma som är värdinna!!
    Jag vill inte veta vad vi skall få i present eller om vi får några överhuvudtaget!!!
    Jaha nu vet jag ju att vi kommer få väskor vilken storlek och vilken färg suck....
    Och hans fru hade ringt till min mamma några dar innan och sagt att min morbror måste sitta bredvid henne eller mitt emot för annars dricker han för mycket...nej nej hon skall inte få bestämma bordsplaceringen!!!
    Av just denna anledning att jag misstänkte att hon skulle blanda sig i detta så har jag placerat dem ganska långt från varann... och han dricker lagom hon därimot kan dricka och glufta i sig mat som en gris...

• Nataluskan

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Troll-P

Vigselprogrammen är klara! De är så fina! Ska lägga upp bilder om en stund. Sen är det "bara" festprogrammen kvar... Puh. Hoppas att jag kan få tag på mer band, hade räknat totalt fel så det saknas 22 m!

Vi hämtade ringarna i lördags - åh vad fina de är! Förlovningsringen är också snygg, den fick en sten till.

Idag är jag ledig, ska iväg och göra slingor 10.15. Sedan är det MASSOR av bröllopssaker på schemat, tex sy om underkjolen så jag kan prova klänningen en sista gång..! Måste göras snarast!!!

Nu ska jag fixa med bilder, min m2b och jag har en liten överraskning på gång inför brunchen

• Nataluskan

Jättesnygga program!!!!
    Åh det känner jag mig liiite stressad med de programmen (mycket för att b2b har ansvar för det tror jag)...han jobbar ju inte så det ryker med detta kan man säga...
    Måste elda på honom lite tror jag, och leta efter guldgummitråd, tror detta finns på Åhlens?

• MrsFellerA

Troll-P

Vad fina pappersgrejer du gjort! Enkla och snygga. Och vad fint att ni "skrivit" KRAM på baksidan av kuverten. Det ska jag också göra - om jag får sno idén? En extra kram när vi skickar ut kort och berättar att vi gift oss och att ingen fick vara med kan inte skada...

Nataluskan
    Hmm...guldgummitråd, som gummiband i guldfärg eller? Vad ska du ha dem till?

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....