• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • yoyo78

Ja, det känns spännande med möhippan. Som tur är så har jag varit ganska snäll mot mina tjejkompisar när de har gift sig, så det blir nog ganska lugnt. Men antagligen sång i studio eftersom jag INTE kan sjunga, så det är lite ångestladdat... Men det ska bara bli så himla kul att samlas med alla tjejkompisar och syster, det har varit jätteroligt på de möhippor jag har varit.

Har samma syn som Troll-P på barn. Det var därför jag fick frieriet nu, för att vi börjar känna oss redo för att försöka få familj. Så efter bröllopet är det dags att testa! Jag skulle gärna sluta äta p-piller på bröllopsresan, men jag är orolig för konstant mens (inte så kul i värme och sol) så vi väntar tills vi kommer hem.

• Nataluskan

Brud 080419: Jo det var ingen dans på rosor.
    Men pausen är precis vad vi behövde för vi mår väldigt bra just nu! Det är ju inte direkt tråkigt att planera bröllop direkt.

Tror ni att man mognar lite under tiden man planerar bröllop, jag känner själv att jag fått ett annat lugn och mer acceptans av att jaja mitt liv är så här, det är ok!

Jag hoppas verkligen att vi ses på gravidsidorna

Nu börjar jag längta till Polen igen, skall ju åka snart om typ en månad och om 2 månader ligger jag och maken med en paraplydrink i handen på beachen på mauritius
    Fick slutfakturan igår...

• MrsFellerA

Nataluskan

Ja - kanske man mognar. Det är ju ett stort bestlut man tar.

Vad skönt för er att ni har vilat upp er efter allt. Kanske kan det vara det som behövs - att ni får komma bort från det hela ett tag. Och 2008 kommer ju att bli ett superår för oss alla, oavsett om det blir bebisar eller inte. Kan knappt vänta tills jag får bli Fru*F*eller*A!!!

• Nataluskan

Ja nu håller jag på o kommunicerar med resebokningsföretaget om vår resa ev stannar vi en dag till i Paradiset
    Den har vart bokad sen länge men nu börjar det närma sig så nu är det detaljer och spika tid för hemresan vi har stått på väntelista för att få resa på kvällen men som det ser ut nu så lutar det åt morgonen eftersom det var då det fanns plats.
    Så jag hoppas att antingen kommer det en öppning på kvällsflyget el att det inte är för dyrt att stanna en dag till

• Miss (snart mrs) A

Det låter härligt! Bröllopsresa gör man ju bara en gång så man får passa på at njuta lite extra Bröllopsresan är också ett litet extra plus, man fokuserar ju så mycket på bröllopet att man inte hinner längta likamycket till resan som man hade gjort om det var en "vanlig" resa.

Jag kan inte fatta att det är så snart, bara två månader kvar, och för en del härinne bara ett par veckor!

Glöm inte berätta allt om era möhippor och annat skoj som händer - och när ni väl blivit herr och fru vill vi jättegärna se bilder från den stora dagen såklart!

Ha en riktigt bra alla hjärtans dag idag!

• Nataluskan

Det blev inte en extra dag i paradiset det kostade 5300kr att stanna bara några futtiga timmar extra så vi reser hem på morronen och kan då se fram emot 14 timmars dag på ett flygplan...
    Åhhh när man pratar om resan då längtar jag som en galning skall bli såååå coolt att åka dit.

Håller med vill höra allt om möhippor,, svensexor och bilder o berättelse efter stora dagen

• generalskan

hoppas att ni välkomnar en nykomling i gänget jag ska gifta mig med min älskling Lars i klosterskyrka i Eskilstuna den 15 mars 2008

• L2K

Klart vi välkomnar fler!!! Välkommen generalskan!!!
    Jag gifter mig också den 15 mars. Fatta, på lördag är det exakt fyra veckor kvar!!!!

Och ni andra, hallojsan! Va ett tag sen. Här har vi haft fullt upp med kalas och sjukdomar...

Det känns verkligen att det närmar sig när man läser i kapp vad ni har skrivit!
    Jag hoppas jag får nån variant av möhippa men är osäker... Dels är det mest familj inbjudna och några få vänner. Men, men... är ju som sagt en månad kvar så det återstår att se vad som händer...

Nu är vi klara med vad vi ska servera för mat iaf. Mamma ska laga till en massa olika kött och så kör vi på buffe. Hon har tom tagit ledigt innan för att hinna laga mat!!!
    Så fort sambon blir av med sin magsjuka ska han prova hela fracken och sen ska den kemtvättas... Min klänning skall tas upp och vi ska ha skor. Sen är vi typ klara nu!!! Så himla skönt!!!

Förresten, nån av er som vet var man kan hitta ljusrosa servetter i Sthlm???

• L2K

Lägger in listan igen!

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Nataluskan

L2K: Jag kan gissa att du kan hitta ljusrosa servetter på Partybutiken på Sveavägen, det ligger en butik på Sveavägen straxt efter Hötorget åt Odenplanhållet efter SevenEleven.
    Eller på Hemtex eller har du kollat på ÅhlensCity?

Ser fram emot bilder från allas stora dag

Ja det känns verkligen att det drar ihop sig för oss alla.
    Om en månad åker jag och mamma till Polen en sista gång innan bröllopstajm för att proväta maten och beställa buketten osv.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....