Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Tack MrsFellerA!
Jättegrattis, det måste kännas mysigt trots att det inte är den "riktiga". Hoppas allt var så bra som ni hoppats. Blir det bilder så hör av dig, jag är mkt nyfiken på hur det ser ut att gifta sig borgerligt
Hej och tack Miss(snartmrs)A!!
Det blir bilder förhoppningsvis redan ikväll.
Det var mycket enkelt bara vi två och våra två vittnen och så var det någen hjälpdam och vigselförättaren!
Men vigselbeviset är skrivet och jag har tagit en kopia på det som jag skall lämna till prästen i den katolska kyrkan här hemma.Det skall ingå i den mapp som skickas till Polen.
Nu måste jag "fulsöka" om jag redan är upprättad i folkbokföringen också
Hur lång tid ska det ta innan allt är registrerat/uppdaterat i folkbokföringen?
Jag har ingen aning faktiskt när jag kollade idag såvar det inte uppdaterat än. En vecka eller nåt kan jag gissa att det tar..
Ha, ha, kul att det är fler blivade makar som tar kommandot över ringen. Min säger att jag inte kommer att få se den innan vigseln, men jag har sagt att jag vill kolla diamanten innan. Hans lösning på problemet blir att han håller för allt utom diamanten och sedan får jag blunda när jag ska testa storleken .
Nu har jag äntligen hunnit läsa igenom, går ju inte att bara skumma när det är så mkt intressant att läsa!
Först av allt: Grattis Nataluskan! Härligt att ha tagit ett första steg!
Vi var o tittade på ring i helgen, och har nu bestämt oss för att jag byter förlovningsring till en smalare variant av den vi har nu, så jag får plats med vigselringen, som blir likadan som förlovningsringen men med en sten i.
www.schalins.se/show_serie.asp (nr 286)
Fick menyn från cateringföretaget häromveckan också, fanns mkt gott att välja mellan! Ska boka in ett möte snart för att diskutera menyförslag och se om de har några vinrekommendationer också.
Är det någon här som ska ha slöja? Blir tokig på alla varianter som finns, vet inte riktigt hur man ska tänka?! Har börjat fundera på att slå på stort o ha en som går ner t golvet, eftersom jag ändå tänkt ta av den till middagen. Men annars, ska man ha axellängd, midjelängd? Ett eller två lager?
Igår test-gifte vi oss... Träffade mao prästen och gick igenom cermonin, psalmer, texter mm. Vi fick gå upp till altaret och övade på att säga "ja". Min älskade sambo var alldeles nervös!
Vi lämnade även in våra förlovningsringar för uppfräschning, vilket i mitt fall betyder att jag får en liten sten till
Var även inne i två blomsteraffärer och kikade på blommor, första gången! Vilken skillnad det var. I ena kostade buketten ca 300 och i den andra ställde de massor av frågor om färger, kläder, stil etc - pris 1000-1500:- Första butiken var för nonchalant och andra för dyr (plus att jag tror att buketten blir för "mycket" jämfört med vad jag önskar). Skulle vilja hitta en medelväg....
Har nog bestämt vilken gästbok och fotoalbum vi ska köpa.
Och så fick jag hem en cape som svärmor varit snäll och hämtat/köpt. Den är helt underbar! Känner mig som en prinsessa!! Kommer passa suveränt till klänningen.
Troll-P
Roligt med lite fix och don! Man känner liksom att man kommer framåt då.
Är det någon av er som vet om man kan hitta Svenska kyrkans psalmbok på nätet? Vi ska nämligen försöka bestämma oss för psalmer till den kyrkliga vigseln, men vi har ingen psalmbok där vi bor och att be någon skicka hit en skulle ju förstöra det där med att vi gifter oss i hemlighet...
Tack Brud 080419!
Skall inte ha slöja själv men kan tänka mig att det beror mycket på vad för typ av klänning du har..
Skall kolla ditt galleri sen om du har nån bild på din klänning...
Känns ff lite förvirrat fick sms från svärmor som började så här God morgon Fru Haglund...(blev lite chockad..jo det är ju jag hon menar)
Troll-P Vänta du bara när det är på riktigt, du kommer nog även du vara skakis, det var iallafall jag i lördags med tårar i ögonen, svarade jag JA....
Blommor är hur dyrt som helst min lilla bukett..(kommer bilder) kostade 130kr och det var EN röd ros och 3 st gröna blad och lite gröntejp runt kvistarna...
MrsFellerA: Kar du kollat på www.svenskakyrkan.se?
Vet inte om det finns där men gå annars in där och kolla efter tel till församlingen där ni bor kanske kan ni få låna en psalmbok där och bara smita förbi och hämta en....