• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • DetOrdnarSig

MrsFellerA skrev 2008-01-18 09:15:02 följande:

Helt otroligt egentligen att jag har den liggande i en låda hemma, sedan mer än 2 månader tillbaka, och bara har provat den två gånger! Trodde faktiskt att det skulle bli fler gånger, men eftersom den ligger undanstoppad så "glömmer jag bort den".
    Jag är likadan. Trodde jag skulle prova den minst en gång i veckan men det har inte blivit eftersom jag inte vill ta fram den så den blir smutsig (vi renoverar så det är en stor risk), dels är det lite jobb att få på sig den så jag behöver hjälp.

Men jag ska prova den i helgen. Jag har börjar tvivla på att den verkligen är rätt (vilket är fånigt eftersom jag inte velat ta den av alla gånger jag provat), dels måste jag börja titta på hur mycket den måste tas in.
  • Nataluskan

Jag behöver tips inför helgen..
    Vi skall ha gäster och jag behöver tips på en fördrink...har tänkt använda antingen Bacardi Razz eller Absolut päron...
    Blanda med vad????

• L2K

Nataluskan - min förlovningsring, en ganska tjock 2mm's gick på 895:- +- nån krona. Jag vet att dom dessutom brukar ha typ 10% rabatt om man har varit på bröllopsmässan. Om du inte själv ska dit kan jag kolla åt dig och isf skicka ett kort.

Igår blev jag nästan färdig med alla favor-askar. Banden vi sätter runt räckte inte till men det ska jag ta tag i idag. Bild finns i galleriet....

Ska även diskutera med min mamma om vilken hjälp vi kan få emd middagen.
    Sambon ska (förhoppningsvis) testa fracken i helgen så allt finns och passar.
    Igår köpte jag tyg till ringkuddarna. Vi kommer ha två, våra söner ska bära en varsin.

Häromdagen ringde prästen och bokade in vigselsamtal med. Nu känns det som att det verkligen börjar närma sig!!!!
    Förresten, ni som bor i Sthlm, nåt tips på vart man kan hitta billiga skor?

• MrsFellerA

L2K
    Oj vad du har fixat! Och ska fortsätta fixa.

Nataluskan
    Jag är supernöjd med min klänning. Det är den som det finns en bild på i mitt galleri (dock inte mig på bilden...)

• L2K

MrsFellerA - hehe... börjar känna lite smått panik liksom... Är ju inte ens två månader kvar och det känns som att det är såååå mycket kvar att göra.

Nån av er som har tips på vart man kan hitta ljusrosa servetter?

• Miss (snart mrs) A

Hej alla!

Nu har jag varit borta från tråden i en månad eller kanske till och med mer. Semester och alldeles för mycket att göra på jobbet lämnar inte så mycket tid över till bröllopsplanerande!

Tyvärr hinner jag inte läsa in alla hundra sidor ni fyllt sen sist jag kollade men jag hoppas att allt går bra för alla - nu närmar det ju sig med stormsteg

Jag såg att vi har två brudar som ska gifta sig på Koh Lanta, där har jag just varit så jag måste lite nyfiket fråga var någonstans ni ska vara?

Jag såg på de senaste sidorna att klänning och inbjudningskort är det som är aktuellt just nu och det känner jag igen. Jag ska och prova klänningen för första gången i veckan och inbjudningskorten skickades ut i förra veckan - känns underbart att ha det första avklarat. Nu ska vi bara fixa någon som kan sjunga i kyrkan - det däremot är lite mindre lätt...

Vad ska ni ha för solosång (om ni ska ha det) i kyrkan? Och ska ni ha DJ eller band? Efter mycket diskuterande valde vi DJ och det är vi jättenöjda med - nu ska vi bara boka någon också

Nataluskan, jag såg att du hade köpt ring, vad hände med den röda rubinen? Blev det inget?

Om någon orkar köra en kort uppdatering hade jag blivit väldigt glad och tacksam

Dags att fortsätta jobba, har måååånga timmars arbete framför mig!

• Miss (snart mrs) A

aaah, nataluskan, såg varför du skulle köpa en ring! Rubinen är alltså fortfarande aktuell, blev lite orolig att det inte fungerade och jag vet ju hur gärna du vill ha den där ringen. Pust

Snart är det väl dags för ert borgerliga - lycka till i så fall! Hoppas den dagen också blir jättemysig!

• Neppe

Nu är det snart bara 6 veckor kvar till den stora dagen. Har det mesta klart, ska bara göra en slutprovning av klänningen och ha sömmerskan att sy dit en "upphängning" så jag kan hänga upp släpet. Sen ska vi ännu träffa fotografen.

Håller som bäst på att göra bordsplaceringarna, och det är verkligen inte lätt! Då vi har ett rätt så stort bröllop, 150 gäster, så blir det några som kommer att hamna rätt långt bak, så det är ju lite synd.

Tänkte att jag skulle börja gå i solarium nu, jag är annars väldigt ljus, så vill gärna ha lite färg. Någon annan som tänker gå i solarium? Hur många gånger borde man gå för att få lite färg?

• Troll-P

Välkommen åter Miss(snart mrs)A!
    Skönt med semester!
    Vi ska ha en gospelkör i kyrkan - har dock inte bestämt vad de ska sjunga ännu. Chapel of Love; Love, love, love (från Love actually) ligger bra till just nu. På festen blir det ett två-manna band. DJ tycker jag dock är ett bra alternativ - om han är duktig så kan han få upp nästan alla på dansgolvet!

Igår träffade vi prästen - han var riktigt trevlig och det var en lättnad. Min fasa var att han skulle vara stel, trist och totalt oflexibel. Istället tyckte han att vi skulle kolla på 4 bröllop och en begravning som inspiration, han gillade Rowan Atkinson.. Har bokat ett riktigt möte om ett par veckor då vi ska berätta lite om hur vi träffades, lämna en hemläxa (ska skriva ned vad vi älskar hos varandra), titta på kyrkan, lämna papper, diskutera ritualen etc.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....