• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Neppe

Hmm...
    Det vi har kvar:
    Träffa restaurangchefen och kantorn (på lördag) och gå igenom maten, dukningen och musiken i kyrkan.
    Göra bordsplaceringarna.
    Mina underkläder.
    Brudbuketten.
    Betala bröllopsresan.
    Skicka iväg hindersprövningen.
    Beställa den slutgiltiga ringen.
    Men det mesta har vi under kontroll. Imorgon är det bara två månader kvar! Var på ett bröllop i lördags, började kännas lite pirrigt då.

• Troll-P

Idag var vi och beställde vigselringar! De kommer 20:e feb. Och i början av februari ska vi lämna in våra förlovningsringar. Hihi!

Imorgon eller på onsdag får vi veta om kören vi gärna vill ska sjunga i kyrkan tackar ja eller nej...

Mindre än 8 veckor kvar...

• Nataluskan

Troll-P Ja du är ju först ut hihi det närmar sig!
    Än så länge verkar vi inte vara nåra bridezillas nån av oss, dvs stressade.Vi verkar ha koll på läget

• MrsFellerA

Ja - nu börjar det närma sig så smått! Spännande! Vi har (om man räknar med idag) 62 dagar kvar tills vi åker och 72 dagar kvar tills bröllopet (och 79 dagar kvar tills vigseln här hemma). Massor med dagar att räkna ner, men jag antar att det kommer att gå fortare än man tror. Speciellt eftersom det ser ut som om jag åker iväg en tur på 2-3 veckor, via jobbet, i februari.

Vi var och bestämde ringar i lördags och väntar nu på prisuppgifter, som nog ska komma idag. Så - eventuellt blir det en tripp ner till stan i eftermiddag för beställning!!!

Sen har jag äntligen lyckats beställa underkläder och så har vi bokat transferflyg och hotell! Inte så många saker kvar på listan nu = skönt!

• MrsFellerA

Igår var vi och beställde våra vigselringar! 3 veckor ska det ta, kanske lika bra det...så att jag har mindre tid på mig att springa och prova den hela tiden!

Dem kommer att bli i rött guld, 7.2 mm breda och med 3 st diamanter i min. Kommer att bli sån skillnad med den på fingret, jämfört med min förlovningsring som är bara är 3 mm bred.

• Neppe

Nu är brudbuketten fixad. Ni som har det klart, hur mycket kommer er bukett att kosta?

• Troll-P

Nataluskan
    Åh, jag älskar mat! Ska kommentera din tråd när jag är hemma och kan rota i lite kokböcker. För att tjuvstarta så kan jag berätta att vi fick en tunnbrödsrulle med avacado, philadelphia-ost, chili på nyår. Den skulle frysas så man tog bara fram den när den skulle ätas så tinade den super snabbt. Mmmm, tyckte tjejen sa att det var ett Buffé-recept (tidningen). Tänk bara på att ha ett tunnt lager med kräm, annars är den svår att äta med fingrarna. Sedan finns det massor av varianter med smördeg som man bara rullar med fyllning och stoppar in 5 min i ugnen. Eller en mini-paj gjort på smördeg och soltorkade tomater....

Undrar om jag borde gå och äta nåt...

• Nataluskan

Troll-p Den här smördegsrullar du pratar om låter intressant, mer tips på innehåll i rullarna kanske?Jag tycker också mycket om mat det är ett av mina stora intressen

• Birella

Neppe: Har inte min bukett klar till 100, men fick ett förslag på den som finns i mitt galleri, de skulle ta ca 920kr för att göra det. Lite mycket tycker jag så jag tänkte minska storleken på den fast behålla självaste utformningen och blommorna.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....