• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Neppe

Birella:
    Jätte fin bukett! Den bukett jag har beställt kommer att kosta 80-90 euro, så det är ju ungefär samma pris. Sen tillkommer brudgummens lilla ros på fracken ,samt föräldrarnas ros, som kostar fem euro styck.

• Nataluskan

Jisses vad fort tiden går, shit pommesfrites!
    Vi har kommit fram till under helgen att på det borgerliga så känns det futtigt at bara skriva på papper och pussas så jag skall få en ring till en liten smal som får sitta mellan förlovningsringen och dem kommande "stora" vigselringen...Så nu måste jag leta efter en sådan, tänkte springa in på Guldfynd och kolla borde kunna gå att hitta en vanlig slät smal guldring, eller vad tror ni?
    den får inte kosta så mycket eftersom den andra ringen kostar en hel del

Jaha måndag igen och jag längtar tillbaks till sängen, stukade foten då jag trampade snett igår när jag tränade *suck*!

• Troll-P

Vi ska ha en gospelkör i kyrkan, de kunde den 1 mars! Så härligt, nu ska vi bara bestämma vad de ska sjunga.

Har börjat träna (kors i taket): var på friskis 2 gånger och gick hem från jobbet (tar 40 min) 1 gång förra veckan. Idag ska jag gå på spinning. Känns bra fast jag är lite stel i musklerna vid axlarna.

Mamma har provbakat kakan och jag tror att det kommer funka, roligt!

I helgen har jag fixat, pysslat och donat med morgongåvan, det kan funka! (Sorry, min m2b kan komma att se vad jag skriver så jag får avslöja vad det är efter bröllopet.)

Två par skor av de sex par jag beställde passar, så nu är det bara att välja... (finns i galleriet)

Tjo - nu rullar det på och det är mindre än 7 veckor kvar

Nataluskan,
    jag har inte glömt dig och dina "snacks", har bara haft mycket den senaste veckan.

• MrsFellerA

Troll-P
    Jag tycker att de silvergråa skorna är de snyggaste! De vita kanske är mer "bröllopsaktiga", men de i silver var bara så snygga! Dessutom kanske något som kan användas till annat...?

• Nataluskan

Troll-P: Jag håller med om de silvriga skorna

Tar som sagt tacksamt emot tips på tilltugg..men jag har tid på mig än.
    Just det förra veckan inhandlades kläder till det borgerliga, på Almia en trekvartslång kjol svart i kostym tyg och en omlottblus med svart botten och röda rosor på..
    Har tänkt ha en stooor röd ros i handen som en liiten "bukett" och så tänkte jag gå och få håret fixat, sminkning gör jag nog själv tror jag eller tar hjälp av nån kompis...
    Kort kommer senare i galleriet...
    Jag är så nöjd med kläderna känner mig jättefin i dem, men mammas kommentar var Svarta, det kan du väl inte gifta dig i....varför inte?
    Sen skall jag ju ha värsta klänningen så jo jag kan gifta mig i svart OCH rött, anser att det måste vara kläder jag kan använda fler än en gång...

• MrsFellerA

Man kan väl gifta sig i vilken färg som helst!?! Det anser iaf jag. Till vår "lilla vigsel" kommer jag nog att ha en klänning i svart och ljusbiege. Måste bara hitta en enkel kofta till. Klänningen är nämligen halterneck och jag vill vara lite mer påklädd i kyrkan.

• Nataluskan

MrsFellerA: Tack tack klart man kan gifta sig i svart...
    Men ja dessa mammor....
    Jag känner mig i fin i de kläderna jag köpt, det räcker för mig

• Troll-P

Jag har inte berättat för min mamma att jag inte ska ha slöja... För det "måste" man ju ha, vita skor är också ett "krav". Vad synd att jag inte har läst manualen till hur ett bröllop SKA gå till...

Jag tycker det låter fint med svart och röda rosor. Särskilt om du har röd ros i handen Nataluskan.
    Mrs FellerA - halterneck är fint!

• Nataluskan

Tack Troll-P, detta med hur det SKA vara ...varför är det alltid så?
    Jag svär här och nu på att jag aldrig skall bli så!

Vad tror ni man kan få en smal slät guldring för?
    Vad kostar en sån?

• Troll-P

Nataluskan
    Beror så klart på hur den ska se ut, mellan 700-3500:-
    Ett prisexempel: www.hellkes.se/index.php&cat=31&prod=399

Jag är mycket för enhetlighet så jag hade valt en ring som har samma form som de andra två ringarna. Så de ser ut som om de hör ihop.

Igår gick vårt OSA ut! Vi saknar svar från 15 gäster: varav de flesta nog tror att de redan sagt att de kommer. Endast 3 har tackat nej. Så vi kan bli 77 gäster, och definitivt över 70. Coolt att så många vill komma, vi ska ha så kul!

Mannen har fixat kläder, han är mycket hemlighetsfull så jag är supernyfiken!

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....