• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • MrsFellerA

Troll-P
    Roligt att så många svarat Ja!
    Det verkar vara vanligt det där - att folk tror att de svarat ja, alternativt att de inte tycker att de behöver, för det är ju så självklart att de ska komma så det ska man ju förstå!

Nataluskan
    Det ska nog inte behöva bli så dyrt. Det viktiga att tänka på är nog att se till en den enkla guldringen har samma höjd som de andra ringarna, så att den inte "försvinner". Vi har enkla smala gulringar som förlovningsringar, typ 3 mm breda, och jag tror att de kostande runt 1000:- stycket på Guldfynd.

• DetOrdnarSig

Kul att det verkar gå så bra för alla! Ingen som är helt överväldigad av planeringen känns det som. För oss har en hel del frågetecken rätats ut under den senaste veckan. Vi har bokat den vigselförrättare vi ville ha. Han är en släkting till kompisar och det var länge oklart om han skulle kunna på grund av utlandsjobb, så det var skönt att det ordnade sig. Sedan har vi beställt ringar, bokat en resa till Tallin för alkoholinköp samt bestämt oss för catering. Nästa steg nu är att spika menyn så vi kan välja ut vinerna.

• Birella

Hallå alltihopa! Okej jag vet inte om detta är rätt tråd för det här, men jag måste skriva det någonstans För jag håller på att smälla av!!
    Sömmerskan ringde nu och sa att på min NY inköpta klänningen hade de (tillverkarna) sytt in en skena på FEL håll??? Grrrrrr... Typ så att det ser ut som att bröstet buktar inåt istället utåt. Ser knasigt ut. Och grejen är att jag skrev på ett papper när jag köpte klänningen att det inte var något öppetköp, ånger vecka eller pengarna tillbaka. GRufff! Hur syr de egentligen där borta i vart-de-nu-gör-klänningarna?! Att beställa en likadan till, ny skulle det ju inte heller finnas tid till, så det känns lite tråkigt.
    Sömmerskan skulle försöka att ändra på den, men som vanligt, längre tid = större kostnad för mig! Då kunde jag ju lika gärna köpt en klänning för 4000 direkt!! *irritation*
    hm....tack för att ni lyssnade, jag var bara tvungen att få ur mig det någonstans.

• Nataluskan

Tack tjejer...jag kommer måtta den smala släta mot förlovningsringen då skall det nog fungera, går och kollar på Guldfynd idag får vi se vad de har...
    den ringen sätter jag inte så stort värde på eftersom den är till för att bara ha nåt att sätta på fingret för oss kändes det annars så futtigt med att "bara" skriva på pappret i rådhuset sen klart...bara den är slät och smaloch sitter bra bredvid förlovningsringen.

Troll-P Vad roligt med ett sånt stort bröllop!

Igår var jag hos prästen och skulle komma vidare i detta med konfirmationen inför vårt katolska bröllop, jaha så fick jag på näsan jag hade ju inte visat mig en enda gång i kyrkan under julen tex, men hallå hur skall jag som novis kunna veta att jag skall komma dit och han har inget sägt heller...och så rak som jag är så sa jag det också, lät som om han inte ville konfirmera mig, och detta skulle rasera vårt kyrkliga i Polen fullständigt!
    Men jag lovade att komma på gudstjänst nu i veckan och nästa samtal med prästen på måndag, blivande mannen har lovat stötta mig och hänga med..kul sa han det kan bli intressant...hmm ok tycker han det så.
    Så nu verkade prästen mer nöjd också, gudtjänster framöver har lovat att bikta mig och borgerliga vigseln klar den 2 feb och konfirmationen i slutet på feb....
    Åhhhh vad det skall bli skönt med semester på Mauritius efter allt detta

• Nataluskan

Birella: Låter inte kul alls hoppas det löser sig för dig!
    *håller tummen*

• MrsFellerA

Birella
    Så otroligt irriterande!!! Förstår att du är lite upprörd, men jag hoppas verkligen att det ordnar sig! Eller rättare sagt - allt KOMMER att ordna sig!

Nataluskan
    Det är verkligen inte lite du får gå igenom för att ihop allt!

• Birella

MrsFellerA o Nataluskan: Ja vi får hoppas på det, det är ju en duktig sömmerska så hon klara nog det. Hade liksom inte tänkt på det ens när jag köpte den, att det kunde vara ett sådant fel på den. Blev bara väldigt förvånad (o irriterad) av det.

• MrsFellerA

Ja - inte är det ett fel man tänker sig ska kunna hända. Att den skulle vara för liten, för stor, för lång, för kort etc. Det är sådana problem man oroar sig för, inte att dem sytt en skena åt fel håll.

• Nataluskan

Birella: Är sömmerskan duktigt så ska det nog inte vara några problems!
    Klart men blir lite irriterad.

MrsfellerA: det är en hel del som skall fixas och donas med..och när prästen sa så igår så kände jag modet sjunka, men jag lyckades få honom på andra tankar...
    För Ingen konfirmation= inget kyrkligt bröllop!

Och det är bara inse jag måste åka ner en gång till innan brölloppet och fixa och se till att det blir fixat!
    Så det blir nog att jag och mamma (mrs know it all) åker i mitten på mars...

• Birella

Fick telefonsamtal ifrån sömerskan igen. Hon fixade det!!
    Tack alla som hållit tummarna :)

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....