Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Nataluskan - Vad spännande!!!!
Här har vi kommit fram till att snart panika lite om vi inte kommer på vad vi vill ha på menyn.
Det ska vara buffé, så långt är vi klara, men resten liksom....
Hur kommer ni andra ha det? Kommer nån av er laga all mat själv? Hur gör ni isf?
L2K: Vi har förbetsällt all mat på restaurangen som vi skall ha festen på
Vad man läst mycket tidigare är att om man kan skall man försöka delegera bort detta till vänner el familj att hjälpa till med mat annars får man för mycket själva.
Har ni nån butik i närheten som kör catering?
Det kanske kan fixa med kallskuret, sallader, potatisgratänger, kycklingspett osv..Då kan man ju gemensamt med dem komma fram till ett tema på maten, italienskt, medelhavs, grekiskt osv...
Lycka till!
Vi har catering och ska ha sittande 3-rätters. När vi brukar ha fest fixar vi alltid själva och vill därför inte göra det när vi gifter oss.
Vi ska träffa hon som ska laga maten vecka 3, när vi vet hur många som kommer. Vårt lilla "dilemma" just nu är att vi hittat ett riktigt bra rödvin, men eftersom vi ännu inte bestämt mat så vet vi inte om det passar, och det är inte från Systembolaget så vi måste skynda oss att köpa för att det inte ska ta slut... Drycken får vi mao fixa själva.
Jag hade nog också kollat upp catering om jag var du. Det är faktiskt inte så dyrt och ofta får man MASSOR med mat. Här på jobbet har vi på någon sommarfest fått mat från den lokala lunchrestaurangen - supergott och otroligt billigt per person.
Vi kommer få hjälp av våra föräldrar med att laga maten, så vi kommer inte göra det helt själva jag och karln... Hans pappa är kock, så även min bror. Min mamma är dagiskokerska, så den biten är inget problem...
Det är mer menyn just nu...
Men ni som beställer catering, får man fråga på ett ungefär vad sånt kostar?
Vi har inte valt mat ännu, men du hittar några menyexempel på www.vipskonsult.se som vi ska anlita. Vi kommer landa lite högre eftersom vi vill ha kött typ vilt till huvudrätten och nattamat.
Halloj brudar..
Snöar det där ni är?
Här i Södertälje vräker det bokstavligen ner...bilfärden gick inte fort och det var på liv och död nästan..innan det fick jag skotta fram bilen..men får det sluta har lätt kommit 20-30 cm..
Med skånska mått mätt så kanske man kan tala om snöoväder dvs det kommer några snöflingor, blåser nästan kuling och är kallt som f-n.
Hahaha
Här vräker det ner ff och först nu när kl är halv elva på dan ser jag första plogbilen utanför fönstret...
Halt som fasiken är det nog ff för bilarna utanför åker som guttaperkar... jisses vad vi fick snö..stoora flak kommer det nu..
Kunde jag lägga upp en bild så skulle jag det
Här i Nynäshamnstrakten satte det i gång vid tretiden i natt. Snöade riktigt ymnigt då. Sen ett par timmar kommer det knappt nånting tyvärr. Jag skulle välkomna ett snöoväder nu om det innebär att vi får behålla snön sen.
Hej Hopp och GOTT NYTT ÅR!
Var varit bortkopplad från BT över jul och nyår, då vi varit hemma hos svärföräldrarna. Ville inte kolla in BT på deras dator, då vi är hemliga och jag inte ville riskera att de fick reda på något...
Vi har råkat ut för ett litet planeringsproblem, som vi tar med en klackspark. Vad ska man annars göra!?!? Då vi själva bor utomlands och inte längre är folkbokförda i Sverige kan vi inte få ett äktenskapscertifikat, som man måste ha för att få gifta sig utomlands. Det skrivs nämligen bara ut till svenska medborgare folkbokförda i Sverige - snacka om att hamna i en gråzon... Hinderprövning var dock inga problem att få - den ligger hemma och väntar. Konstiga relger...
Vår enda möjlighet att gifta oss - rent juridiskt - är alltså att gifta oss i Sverige eller via någon svensk kyrka eller ambassad i utlandet. Så...nu har vi alltså planerat om lite och kommer att ha två cermonier! Vi kör på som planerat med allt i Thailand, men kommer även att ha en liten privat cermoni i Svenska Kyrkan där vi bor. Så nu måste jag fundera ut vad jag ska ha på mig då...man kan ju inte gå dit i jeans och t-shirt direkt...