• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Troll-P

Neppe
    Jag tänkte nog ta en tur till solariet också. Fast bara en eller två gånger för att bli av med vinterblekheten, vill se fräsch ut men inte fejkat brun.

Tänkte också försöka hitta en skimrande bodylotion, det tror jag skulle var fint.

Någon som funderat på doft på bröllopsdagen? Ska ni ha samma parfym som ni brukar eller kommer ni ha en ny speciell bröllopsparfym? Vår budget tillåter inte fler onödiga utsvävningar så jag tror att jag ska ha en favorit som jag fått av min sambo.

• DetOrdnarSig

Vi ska nog skaffa varsin ny doft att ha på bröllopsdagen. Vi har bokat en resa till Tallin för att köpa alkohol till festen, så vi ser nog vad vi kan hitta på båten. Men det får bli en liten flaska, för den ska ju bara användas då och sedan vid speciella tillfällen.

Vi fick också ut våra inbjudningar förra veckan. I helgen provade jag klänningen igen tillsammans med skorna. Den sitter ok, men är maximalt åtdragen i ryggen (se mitt galleri), så jag måste nog tyvärr ta in den några centimeter. Det hade varit skönt att slippa men man vill ju att den ska sitta som gjuten på dagen.

• MrsFellerA

Miss(snart mrs)A

Välkommen tillbaka! Hoppas att allt flyter på som det ska, med både bröllopsplaner och jobb. Vet hur svårt det kan vara att kombinera...som det ser ut nu för mig kommer jag att "tvingas" åka utomlands för att jobba 2-3 veckor nu i februari, och komma hem typ 1-2 veckor innan vi åker iväg till Thailand. Gäller att se till att det mesta är färdigfixat innan dess!

Gällande vart vi kommer att vara på Koh Lanta. Själva bröllopet kommer vi att hålla på Moonlight Bay Resort. Det ska tydligen vara ett ganska intimt hotell, som koordinatorn rekommenderade. Resten av tiden på Koh Lanta bor vi på Langham Place Eco Resort & Spa (f.d. Rawi Warin - de bytte namn den 1/1-08).

• Birella

Troll-P: Jag har skaffat en liten flaska med parfymolja, som jag hittade på Bodyshop, ksotade 75:- (rea). Den doftar rosor, hur mysigt som helst. Den skall jag ha på dagen D

• Nataluskan

Miss snart mrsA:Välkommen åter, har undrat lite vart du tagit vägen Jodå rubinringen är i allra högsta grad aktuell fortfarande!
    Den är betald och håller på att tillverkas
    Likaså är gravyren bestämd och beställd!
    Vi hoppas också att den borgerliga blir så lagom bra, det sker den 2 feb kl 13:40 då kan ni tänka på mig i rådhuset i Södertälje, efteråt åker vi hem med våra vittnen och dricka champange och äta lite snittar och ja ta det lite soft innan vi senare skall besöka en fin Italiensk restaurang och äta och drick gott

Så det blev till slut en 3 mm helt slät rödgulds ring från Guldfynd, Tack snälla L2K för ditt erbjudande men nu är det redan fixat!!
    Notan blev 1450.- med försäkring och gravyr
    Åh så bortskämd jag är, kommer väl inte få ett enda smycke från min blivande man på en herrans massa år
    Skrev ett jättelångt inlägg igår eftm men när jag skulle skicka in det så blev jag utkastad hmm trist så jag orkade inte skriva om det..

Tack Troll-P för tipset!

• Nataluskan

Jag har också plan på att lägga mig i solariet några gånger innan stora dagen och också tankar på att fixa en speciell doft.
    Lutar åt CKs IN2U man och kvinna, mmm luktar gott
    nej föresten dessa funderar jag på att köpa som vardagsparfym och så tar vi våra julklappsparfymer som bröllopsparfym och det är HUGO Boss senaste mannens heter XO och kvinnans XX åhh luktar mumms de med

• Miss (snart mrs) A

Ojdå, TrollP, det låter avancerat med hemläxa från prästen . Vi har tre månader kvar så vi har varken kommit igång med bordsplacering eller andra detaljer men det börjar snart bli dags!

Om du ska ha en skimrande bodylotion så dubbelkolla först så att den inte färgar av sig, det är ju trist med fläckar på vit klänning!

Detorndarsig, vilken parfym hade ni tänkt er, vi ska också köpa nya men jag hittar ingen bra?

MrsFellerA, jobb och bröllop kan verkligen krocka - det är tur att man har en lång förlovning Jag tror att vi körde förbi Moonlight och det verkade jättefint - så härligt ni kommer få det!

Nataluskan, det är ju snart! Tyckte ni gjorde rätt i att köpa ringar, känns ju skönt att byta någonting när man står där.

Är det någon som har tips på var man kan köpa skor, vill ha vita men inte "vanliga" bröllopsskor utan gärna något lite mer annorlunda.

Nästa projekt blir underkläder, det ska bli riktigt roligt att få köpa lyxiga underkläder utan att behöva kolla prislappen, man gifter sig ju bara en gång

• Miss (snart mrs) A

TrollP, gospelkör - WOW, det kommer bli så mäktigt!

Vi kör solo i kyrkan, tvåmannaband till fördrinken och sen DJ på kvällen. Känner en tjej som är riiiktigt bra, har varit på ett bröllop där hon spelade och dansgolvet var fullt praktiskt taget hela kvällen!

• DetOrdnarSig

Jag har ingen aning om vilken parfym vi ska ha. Vi väljer nog något vi tycker verkar bra när vi provar på båten. Det bästa vore om man kunde hitta någon klassiker som man kan tro kommer att fortsätta produceras under lång tid framöver.

• Troll-P

Vi (snarare min sambo, för jag pratade i telefon...) gjorde en ny bordsplacering igår kväll. Vi hade gjort en med fyra ben, men när vi var i lokalen insåg vi att vi var tvungna att ha kortare ben = fler ben. Nu har vi 6 bord utöver honörsbordet.

Har nästan struntat helt i vett&etikett vad gäller placering och istället satsat på att placera folk där vi tror de kommer ha kul.

Romance doftar gott. Den jag har på mig idag heter "In touch", tror jag, också mums.

Jag shoppade skor på www.brandos.se beställde hem allt som såg intressant ut. Fick hem 6 par skor varav 2 par passade så nu ska jag bara välja Man har 30 dagar på sig att skicka tillbaka skorna, utan kostnad. En snarlik sajt som rekommenderats här på BT är www.have2have.com

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....