• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Nataluskan

L2K Var det nåt att ha mässan?

Kom på en anna parfym också som heter Jàdore.MMmm riktig kvällsparfym i mitt tycke..

• aprill bröllop

puffar lite...

tänk att det börjar att dra ihop sig....

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Miss (snart mrs) A

Jag får väl ta ytterligare en sväng inom en parfymaffär och dofta mig igenom sortimentet.

Till helgen blir det underkläddags... hmm kanske borde vaxa bikinilinjen innan dess

Jag har bestämt mig för att ha beiga stay-ups med vit/cremefärgad spetskant, de är dock inte så lätta att få tag på.

Är det någon som har erfarenhet av strumpeband? Jag har hört att det ska vara obekvämt? Jag skulle gärna vilja ha det under klänningen men samtidigt vill man ju vara bekväm.

• Nataluskan

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Troll-P

Underkläder ska jag också kika på i helgen! Stay-ups men inga strumpeband eller strumphållare, fula trosor som trycker in magen och en bh står på shoppinglistan.

• Nataluskan

Åh just det stay ups måste jag inköpa..jag ska ha världens fulaste bodyshaper, en hel body som håll in och ihop...jag är i det tjockare laget så det behövs nåt som håller in, bodyn är faktiskt ganska ok, ljust cremefärgad och med ganska mycket spetsdetaljer men stay ups behövs, får nog bli hudfärgade tror jag, klänningen min är ju biege...jo så får det bli...

Jaja innan dess så skall jag imorron åka med jobbet till ett spa hotell i Jämtland, så det är upp tidigt imorron för avfärd sen hem igen på onsdag antar man kommer vara ganska mör, hatar att åka bil nämligen...och jag skall inte köra så jag har bullat upp med tidningar och en bok och ipoden är laddad och ett frågespel (skall testa intelligensen hos mina kollegor som jag delar bil med)

Idag dock köpte vi en mörk biege skjorta och en röd slips till gubben min och första dagen D nästa lördag..
    Han kommer ha svarta byxor biege skjorta, röd slips och biege nappa kavaj..
    Jag kommer ha svart kjol och en omlott blus med svart botten och röda blommor på och i handen en stor röd ros med gröna blad runt (bladen ser ut som näckrosblad)
    Nehe måste packa lite och sen skall vi åke och titta på hockey match..
    Trevlig helg!
    Ja om en vecka står jag piffad och klar att säga JA till min älskling

• Neppe

Hej!
    Hur går det för er? Det börjar närma sig för oss nu, fem veckor kvar på lördag... :)
    Min ring blev klar i måndags, ska hämta den imorgon. Den blev jätte fin. Hade velat ha en ring med fykantiga stenar, princess-slipade, men den skulle ha kostat 1000 euro, så fick hitta på nåt annat istället. :) Men den blev nog riktigt fin den här också, och hälften billigare...
    På fredag ska jag träffa sömmerskan för en sista provning av brudklänningen. Har inte prövat den sen jag fick den i oktober, så ska bli jätte roligt. :)
    Imorgon går vårt osa ut. Det är ganska många som inte kan komma, men de bor utomlands, så helt förståeligt. Men det borde bli ca 140 gäster iallafall.

• L2K

Nataluskan - Jag tyckte inte mässan va så mycket och ha i år. Vet inte om det är för att vi har det mesta planerat redan eller om det beror på att dom hade gjort om en del i år.

Nu börjar jag känna mig stressad inför bröllopet.
    Vi har 45 dagar kvar nu. Inte mycket liksom...
    Nästa lördag ska jag hem till min mamma och då ska menyn färdigställas och vi ska planera det praktiska kring all mat. Äntligen!!!
    Sen har vi mest småsaker kvar.

Förresten, nån av er som har tips, eller vet var man kan hitta lite tips på mängder och olika sorters alkohol till bröllopsfesten?
    Vi har räknat på 1-1,5 glas champange när vi kommer till festlokalen, en halv flaska vin till maten och 2 glas avec. Alltså, per person... Räcker det tro? Vi kommer att servera buffé och inte ha nån förrätt och sen tårta och kaffe efter det.
    Så den biten känns ju ganska enkel. Det är själva festen sen som känns svårare att planera. Dels så är det ju en del äldre som kanske inte kommer festa så hårt men å andra sidan lär väl kompisar i vår ålder festa lite mer ist... Alla tips mottages!!!!

• MrsFellerA

L2K
    Det enda jag skulle fundera på...hur ska ni göra med serveringen av alkohol till buffén? Kommer folk att servera sig själva? För isf finns det en ganska stor risk att det försvinner mer än om man skulle ha några som serverade alkoholen. Ska ni köpa alkoholen från Systembolaget? För isf kan ni ju alltid lämna tillbaka sådant som inte är öppnat.

49 dagar kvar tills vårt bröllop! Shit!

• L2K

MrsFellerA - Ja du, den biten har vi inte riktigt funderat klart på ännu. Och ja, vi kommer nog handla det mesta på systembolaget. Så det är ju en fördel att vi kan köpa på oss massor och lämna tillbaka det som inte går åt.
    För min egen del misstänker jag att det räcker med drickat före och till maten efter all stress jag antar kommer infinna sig veckan innan.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....