• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Troll-P

Birella
    Jag hade varit vansinnig! Men som de andra sa, en duktig sömmerska kan fixa det mesta så du behöver inte vara orolig.

Även om du avsagt dig öppet-köp, bytesrätt mm så har du inte avsagt dig rätten att få den produkt du beställt. Så om tillverkarna gjort ett fel tycker jag att du ska klaga. Se om du kan få avdrag på priset för att täcka en del av kostnaden för att justera klänningen.

Det är fantastiskt kul att så många kan komma! Jag tar det inte så allvarligt att folk glömt tacka ja - dels för att jag själv är ganska glömsk och dels för att jag inser att vårt bröllop inte är lika viktigt för alla andra. Vi skickar ett sms eller pratar med de som saknas, värre än så är det inte.

• Nataluskan

Jag var och tittade på guldfynd idag och faktiskt tyckte jag mig ha hittat en ring kommer inte ihåg om den var 3 mm eller 2,5 nåt sånt iallafall, en snabb diskution om detta hemma så jo vi skall åka och titta på den på lördag och sen beställa kostade 1300 kr ca.
    Beställde en bukett också en stor röd ros och 3st orange/gula runt...med lite grönt runt men nu känner jg mig osäker, kanske bara skulle ha tagit en endaste röd stor och lite gräs runt...
    men den rödasom de hade var inte i den sizen somjag förväntat mig ...men man kan ju be dem ta en somär ordentligt utslagen dessa
    var knappt utslagna...
    jaja än hinner jag ångra mig..skall fundera lite....

• L2K

Nataluskan - nu vet jag inte var du bor men om ni har en Två hjärtan i närheten, kolla och jämför priset på ringarna där!! Min vigselring va ca 1100:- billigare hos dom för samma ring!

Nu har jag vikt,klippt och klistrat klart alla favor-askar! Känns så bra! Nu ska dom bara fyllas och bindas ihop.

• Nataluskan

L2K: Nu kostar ringer som jag tittat på 1300kr tot så jag tror inte jag hittar en billigare...men vi har 2hjärtan i närheten vi får titta in där på lördag helt enkelt!

Nu har jag bokat en sista fixar resa, det var bara inse att det är för mycket som hänger i luften och är osäkert för att jag skall våga lämna det.
    Så 2 veckor innan bröllopet åker jag och mamma ner..
    Blivande hinner inte, eftersom han precis tagit över företaget han jobbat på tidigare, (som om vi inte hade tillräckligt med annat att göra)

• Nataluskan

Länge sen vi såg listan...

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

• Nataluskan

Jag provade klänningen första gången idag
    Åååååhhhh den är så fin jag är så glad och nöjd, tygets färg är så JAG, finns liknande nyanser i mitt hår och i min hy...det är bara toppen just nu!!

• Troll-P

Kul Nataluskan! Rätt klänning är viktigt för att man ska känna sig bekväm och nöjd denna låååånga dag.

Vi har varit och pratat mat/lokal/planering ikväll. Toastmastern var med och fick möta Gudrun som ska laga maten (lokalen ingår). Det kändes bra! Verkligheten tränger sig på... Ahhh!

• Nataluskan

Troll-P: Skönt att det kändes bra med Gudrun
    Alltså nu går det fort känns det som...
    Klänningen på G, Fixar-resa nr 3 på G osv...

Alla verkar ligga bra till och ingen är hysterisk

Trevlig helg!

Vi skall ha vänner på middag på lördag, det kan ibland bli liite mycket alkohol men vi har alltid så kul!
    Men innan skall vi ner på staden och titta på smal, slät ring till det borgerliga!
    På söndag spelar blivande hockey igen.. ja helgen är fullbokad

• MrsFellerA

Själv provade jag min klänning för andra gången igår. Helt otroligt egentligen att jag har den liggande i en låda hemma, sedan mer än 2 månader tillbaka, och bara har provat den två gånger! Trodde faktiskt att det skulle bli fler gånger, men eftersom den ligger undanstoppad så "glömmer jag bort den".

• Nataluskan

Mrs FellerA. är du nöjd med din klänning känner du dig fin.-)?

Är den helt vit eller hur ser din ut?

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....