• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • MrsFellerA

Nataluskan

Du har verkligen mycket att stå i! Tänk vad lugnt och skönt ni kommer att få det efter bröllopet!

• Miss (snart mrs) A

Sådärja, precis som du trodde Troll-P så blev det ingen liljokonvaljbukett, just av den orsaken du skrev. Blommar de hemma skulle det kosta max 200 kr att sätta ihop men blommar de inte måste man beställa och då går det på flera tusen.

Ibland känner jag att mitt bröllop rinner iväg till något jag inte hade tänkt mig... jag vill ha det mysigt och inte så strikt och lite annorlunda men just nu känns det som att det blir ett helt klassiskt bröllop.

Klänningen blir inte så annorlunda som jag tänkt mig (men jättefin ändå), två tärnor i likadana klänningar och två näbbar i likadana klänningar (kommer bli superfint men ibland tänker jag bara - herregud, hur har jag tänkt, så här skulle det ju inte vara....), en stilren rosbukett (rund, ingen droppformad)en lyxig lokal med 80 pers.

I min värld skulle vi vara max 60, ett litet brudfölje och blommor plockade i trädgården (lite orealistisk tanke eftersom jag aldrig velat ha sommarbröllop )osv. Jag tvivlar inte på att bröllopet kommer bli helt fantastiskt och för det mesta är jag jättenöjd med alla val men ibland smyger den där tanken och känslan in att det här blir bara för mycket!

Det är svårt att säga till folk och förklara utan att låta otacksam för att man har det så bra som man har med många vänner och möjligheten att ha den festen vi kommer ha.

Och för det mesta är det roligt att planera bröllopet och få hjälp och idéer av vänner. Men, som just nu, så vill jag bara kassera allt och börja om från början. Jag antar att det är någon sorts två månader kvar panik och det lägger sig nog snart, det var bara skönt att få skriva av sig

• Miss (snart mrs) A

yoyo78, packlista med posten, gud så spännande det låter. Ser fram att få höra detaljerna sen från allas möhippor.

Jag kan erkänna att jag inte tänkt så mycket på min, det hade varit fullt upp med jobb och resor och bröllopsplanerande så det har bara inte riktigt funnits med. Men i helgen drömde jag plötsligt om en helt sjukt tokig möhippa så nu finns tanken där i bakhuvudet och lite spänd är man allt

Tänk, för en del av oss börjar det verkligen närma sig med stormsteg!

• MrsFellerA

Stormsteg ja - om 4 veckor sitter vi på planet! Och om 4 veckor + 10 dagar är det dax.

• Nataluskan

MissFellerA: Vet du jag har funderat på vad jag skall göra sen, när allt detta är över Men det vet jag redan det är bara fortsätta med IVFerna eller om det inte går så blir det adoption så då blir det full fart igen kan jag tro...
    Men vi ser fram memot resan

Miss (snart mrs)A: Jag kan förstå din känsla och tanke, jag har nog haft lite sådana också det skulle inte bli såhär..det blir bara mer och mer känner jag.
    Klänningen dock är jag sååå nöjd med provade i torsdags igen, 2 gången och den börjar helt klart ta form.
    Mycket jag är nöjd med men också en del jag undrar om jag verkligen vill ha det så men ok, det kommer säkert bli en magisk dag.

Jag önskar att vi hade valt att ha tärna och bestman, det kan jag ångra redan nu.

Men vissa dagar har jag slut att bara lägga ner allt ta med mig gubben och dra utomlands!

• MrsFellerA

Nataluskan
    Ja, det finns ju alltid något att göra...det tar liksom aldrig slut.
    Vi kommer också att försöka skaffa barn efter bröllopet. Vi har ju inte testat tidigare, så vi får se hur det går. Man vet ju liksom aldrig innan!

• Troll-P

Miss (snart mrs) A
    Åh vad jag känner igen mig! Särskilt när man pratar med någon som kommer "rymma" eller ha en avslappnad sommarfest där vigsel blir bonus utan nåt stohej. Tanken på att 100 pers kommer stirra på en i kyrkan och att folk kommer hålla tal till OSS känns overklig och ytterst märklig.
    Känns också helt sjukt att lägga så mycket pengar på sånt som man inte kan använda till nåt... Blommor som man ska ha i näven under några timmar. Vita skor (fast jag har äntligen hittat ett par som är i matt guld). Papper (inbjudningar, vigselprogram, festprogram mm). Klänning...

MrsFellerA
    Vi är i samma sits vad gäller barn. Har inte provat tidigare men efter bröllopet är det dags att se om kroppen funkar... Det är faktiskt lite det som gör att bröllopet är så "stort": det handlar inte bara om vit klänning, kyrkan och festen - det är ju starten på vår familj och vårt liv.

Möhippa
    Det har jag inte fått någon ännu! Men jag är nästan 100 på att jag får en så nu känns det som att det är 50% chans att det blir till helgen

Bukett
    Har varit och pratat med en florist till och vi var på samma våglängd. Han sa att för det jag vill ha så måste jag räkna med 800-1000:- Blommorna är ca 400-500:- och han behöver 400-500:- för arbetet. Buketten kommer vara rund med rosor i olika röda och rosa nyanser med murgröna mellan för att mjuka upp. Någon enstaka ranka kan hänga ner lite. Ska ta med mig sambon och beställa i veckan.

• Nataluskan

Vad gäller möhippa är jag säker på att det inte blir någon eftersom alla mina vänner är från olika håll och inte direkt nån som känner den andre osv men det känns helt ok.
    Har aldrig haft ett sånt tjejgäng utan jag har/hade kompisar lite här och var.
    Och samb...hm nej maken han vill absolut inte ha nån svensexa..

Barn: vi tog ett sabbatsår från barnverkstan då hade vi hållit på i 5år och 5st IVF (provrörsbefrukningar) 1 graviditet som resulterade i ett sent missfall.
    Nej vi kände efter det 5 försöket att nej nu måste vi vila ett bra tag från detta alla hormoner som man måste ta, tar nåt fruktansvärt på kroppen. Och så frågade maken om jag ville gifta mig 2008? och ja här är vi nu och nu är det snart dax

Hoppas 2008 har flera roliga överaskiningar (typ en graviditet)..

• Miss (snart mrs) A

Åh, så mysigt det låter, giftemålet är starten på en ny familj och det innebär ju barn på ett sätt eller annat. Troll-P, du sa det verkligen precis om jag känner det med barn och fest och allt.

Men, som sagt, jag vet att allt kommer bli jättebra och hade jag planerat ett tårna i sanden bröllop hade jag säkert saknat det jag har idag Man är väl svår att tillfredställa helt enkelt Men missförstå mig inte, jag är jättelycklig, jag kommer gifta mig med världens bästa kille och hur det än görs kan det inte bli annat är tokbra!

Nataluskan, håller tummarna för att denna pausen är vad ni behöver. Annars får ni väl skaffa hund, det har jag hört ska göra underverk!

Hihi, om ett halvår kanske vi alla sitter kvar här på BT men i en tråd som handlar om graviditeter och bebisar istället

• brud080419

tack för era synpunkter om slöja, var o provade i helgen och övergav då helt tanken på en hellång, såg jätteplatt och tråkigt ut. Så nu är en midjelång beställd!

yoyo: oj, vad spännande med packlista inför möhippan! Du får berätta sen hur den blev! Jag "vet" i princip att min möhippa blir en vecka innan bröllopet. Min tärna bor utomlands och kommer över på fredagen en vecka innan, så det känns som upplagt för möhippa..

Vi var o pratade med floristen igen i helgen, och nu är buketten spikad. Röda rosor med murgröna som ett V över. Skulle gå på 2-3000 för min bukett, tärnans (vita/champagnefärgade rosor) och m2b:s och marskalkens corsager. Var i dom svängarna jag räknat med, så det känns bra. Känner mig så nöjd med floristen, otroligt engagerad och trevlig, o betalar gärna lite extra för den servicen, har hört alltför många skräckhistorier om andra affärer häromkring..

Miss (snart mrs) A: jag hoppas det kommer kännas bra på din bröllopsdag och att det ändå nånstans känns som NI och det ni ville ha...

Nataluskan: hoppas verkligen att 2008 bjuder på ännu mer positivt än bröllopet, måste ha känts tufft med alla IVF-försök!

Vi har redan en liten ettåring här hemma, men kommer nog satsa på syskon efter bröllopet. Jag kommer i alla fall ta ut min p-stav som jag avskyr, sen får vi väl se vad som händer.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....