Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Troll-P
Vad skoj! Roligheter och goda vänner - kan det blir bättre?
Själv måste jag nog börja skriva listor på ALLT jag med. Känns inte riktigt som om jag har koll. På allt som t.ex. måste fixas med inför resan. Men nu ska jag måla...
Troll-P Låter som en rolig lite lagom möhippa!!
I fredags blev jag så äntligen konfirmerad och våra papper skall nu skickas till Biskopen i stockholm för godkännande och sen vidare till Polen...åh det känns skönt att de där papprena äntligen går iväg!
Nu hoppas vi bara att det går att få tag i en präst som talar engelska och som jag kan träffa när jag reser ner i mitten på mars.
Lägger in listan igen
Det närmar sig för er Troll-P, du är först ut, skall bli kul att se bilder sen
Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
Birella 17 mars
MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)
L2K: Hittade du några rosa servetter?
Idag skall jag till sömmerskan igen och prova klänningen, ev en provning till sen är den klar..den är såå fin
Hur ligger ni till i planerandet?
Här ligger vi klart efter med pappersjobbet, men vi kan inte heller göra dem klara innan jag vart med mamma i Polen och provätit maten..måste nog leda in gubben min på en helgdag till på jobbet snart igen så vi blir klara..
Nataluskan - nä, har inte hittat ännu... Men har inte hunnit kolla heller. Men har en kompis som ska kolla butiken på sveavägen den här veckan...
Här ligger vi nog ganska bra till i planeringen... Tror jag... Fast jag har lite panik idag!!! Va och kollade på lokalen igen för att bla kolla storleken på borden...
Gångerna innan har det inte varit några bord framme det rum där vi ska sitta...
Idag stod det fyra bord där inne och det såg ut som att sex bord är max... Jag har räknat ut att vi behöver två till....
Känns som att vi inte kommer få plats alltså!!!!!
Det värsta är att den lokalen egentligen inte va vårt förstaval utan vi hade egentligen velat vara i församlingshemmet. Problemet där va att vi bara får hålla på till elva och sen biten med alkohol... Dessutom finns det inte nån diskmaskin där vi ska vara nu...
Sambon sa häromdagen att om vi hade varit smarta skulle vi ha haft middagen i församlingshemmet och festen i den andra lokalen... Dom ligger på max tio minuters gångväg från varandra...
Jag vet verkligen inte hur vi ska göra nu... Hur hade ni gjort? Stannat i den lilla lokalen med risk för att det blir trångt eller delat upp middagen och festen på två ställen?
Och vet ni vad? Jag tror det planeras en möhippa... Min kompis ringde min granne... Ursäkten till mig va att det handlade om mammakläder. Min kompis är gravid och har fått mammakläder av min granne. Jag vet inte om jag tror på dom!!
L2K:
Ok hoppas du hittar dem.
Hmm delikat problem..jag tror jag hade delat upp det.
Hur har ni löst det med musiken är det ett band som skall spela eller är det DJ?
är det trångt så sitter man inte skönt och det blir ganska varmt också med många människor i trång lokal.
Ne jag hade bytt lokal och är det så kort bit mellan lokalerna så kan man ju göra nåt av det, typ tipspromenad av er på vägen dit el dyl.
Ser fram emot att höra mer om ev möhippa när den är avklarad!
Nataluskan - jag träffar en av damerna från kyrkan imorn så jag ska fråga henne lite om råd och lite mer om vad som gäller i församlingshemmet.
Förresten, hur har ni valt med psalmer och in- och utgångsmusik?
Vi håller på och tittar lite på psalmer nu. Ska ha två stycken i vår enkla cermoni. Det blir ju inte riktigt "som vanligt" när man bara är vi, prästen och två vittnen. Men prästen sa att de då brukar köra med en psalm i början och sedan sluta med en. Tycker att det blir bra, så två stycken ska vi nu hitta.
Kan ju vara en idé att dela upp middagen och festen på två lokaler. Är det fint väder kan det ju bara vara skönt med en liten promenad efter middagen. Det negativa kan ju vara att det blir två lokaler att hålla koll på, städa och fixa.
inbjudningarna har nu nått våra gäster....alla måste ha osat innan veckan är slut..lite kort varsel för våra utlandsgäster men det är ju då bara två veckor kvar till bröllopet:)
hoppas hoppas hoppas att alla kan komma!!!!