Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
ikto - jag har själv inte gjort brasiliank vaxning men en av mina bästa vänner gjorde det inför sitt bröllop och hon va supernöjd. Om jag har förstått det rätt så gör det ont men inte för ont.
Ring och prata med salongen så får du nog bra svar.
Vi resonerar att blir det regn så blir det.... Jag hoppas att det regn som kommer nu gör att det blir lite grönt ute iaf.
L2K: Tyckte buketten var fin men lite barnslig på nåt sätt, jag tror det skulle vara kanonfint att blanda gerbera och rosor om du nu vill ha gerbera, visst är rosor dyra men det är alla blommor så fort man säger att det är en bröllopsbukett så blir det lite extra.
Det får man leva med, tänka bör man nog att buketten kommer att synaspå de flesta korten då vill man ju ha en grymt snygg bukett, eller hur!?
Ikto: Har tyvärr ingen erfarenhet på detta område.
MrsFellerA: jaha det är inte bara jag som har rufs och en massa självkrull...känner mig inte fin alls just nu, men det kanske är en nturlig nedgång inför stora dagen när man är mejkad och fixad från topp till tå.
Pratade med vår fotograf om lite detaljer och på slutet sa vi att ja det är bara att hoppas på ok väder, kanske inte strålande sol (hon sa nämligen tt det blir bättre kort och det är halvklart och växlande molnighet dåär ljuset bättre tydligen)men heller inte hällande regn det vore ju inte kul....huuua nu kan jag kanske glädja mig med att Polen ligger liiite liiite före oss med inträde av våren.
Skall bli kul att se nu när jag åker ner med mamma om 2 veckor för då är det ju bara 2 veckor kvar tills vi gifter oss, hur grönt/ varmt det är osv.
Ikväll sa jag till blivande att Älskling jag måste nog börja göra lite listor igen så jag får lite koll på vad som är kvar...
Idag kom våra biljetter till Mauritius
Nataluskan - det va inte rosorna jag va orolig för att dom va dyra utan gerberan. När jag började tänka bröllop på allvar så va det just gerbera jag såg framför mig men så hittade jag den med rosorna och orkidéerna och den passade mer med vårt tema caketopper.... På den vägen är det. Men idag hittade jag gerberabuketten och blev förälskad.
Har bild på båda dom och två till som jag gillar så jag ska till blomsteraffären imorn...
Ojojoj, så mycket jag hade att läsa in! Tänk att första bröllopet är i helgen, lycka till och njut massor!
Snygg sminkning, och jättefina festprogram. Så lång har inte jag kommit men bröllopet är ju inte förrän om åtta veckor.
Fast än att alla inte tackat ja ännu så har vi börjat lite smått med bordsplaceringen. Det är ju skitsvårt. Angående barnen så fungerar det ju jättebra att placera dem som du skrev med alla andra men ändå på ett separat bord.
Vi har bara fyra barn på vårt bröllop varav den miste är fem och äldste är 13 och de kommer få sitta tillsammans längst ner på ett av ytterborden (har ett E bord), då känner de sig delaktiga men kan ändå få vara barn utan att störa för mycket!
Regnar det så regnar det, jag försöker också tänka positivt .
Någon brasiliansk ger jag mig dock inte på, jag tycker att håret är där av en orsak och det är mycket snyggare med lite hår tycker jag. Men vill du testa det så bör du nog göra det nu så det hinner växa ut om du inte blir nöjd.
Åh, snart bröllopsdags! Jag håller också tummarna för att det blir möhippa, jag tror att dina vänner pratar om andra planer för att förvirra, man kan ju hoppas det i alla fall
Ohhh jag fifter mig om två veckor....massa kvar att göra..inte ens gästlistan är slutgiltigt klar än.... vill inte stressa upp mig för mycket allt kommer säkert ordna sig till slut. Hoppas att jag ska få i stort sätt allt färdigt denna vecka så att jag kan ta det lugnt nästa vecka.
Håller på o försöker sätta ihop bra dansmusik...ganska klurigt!
L2k: Hoppas du inte tog illa upp av min kommentar.
Jag tycker den buketten med rosor och orkideer är otroligt vacker, den upplevde jag harmoniserade bäst med sminkningen osv..
Men vill du ha gerbera så skall du såklart ta det!
Är så irriterad, igår hade vi en tid inbokad med cateringföretaget för att prata igenom menyn och ställa lite frågor. Men när vi kommer dit är det stängt och inte en kotte där! Mailade över några av frågorna igår kväll, hoppas jag får ett snabbt svar fullt av ursäkter. Känns ju inget kul om de är såhär slarviga med det mesta.
marina: oj förstår att du har det stressigt! Hoppas allt löser sig, och att du kan slappna av på bröllopsdagen!
ikto: har inte heller nån erfarenhet, skulle nog ringa nån salong och rådgöra om jag var du, de borde ju ha full koll. Ang regn så kommer vi vara inomhus i samma lokal hela tiden, så det är i såna fall bara när vi ska ta oss till lokalen som det påverkar. Vi har iofs också tänkt fotograferas utomhus, men har en backupplan. Det är ju trots allt vanligt med regn i april..
L2K: jag tycker båda buketterna du har i galleriet är fina, gerberabuketten känns mer söt, den andra vacker, så det är ju vad man är ute efter.
Jobbigt med fp förresten, jag har inte fått min heller (är så seg, så jag la in ansökan jättesent, så jag har bara mig själv att skylla..), men vi hade tur att sambon fick slutlönen från sitt förra jobb, så det är rätt lugnt för vår del. Hoppas de snart betalar ut till dig.
Nataluskan: förstår att det börjar bli dags med nya listor, blir ju lite krångligare att planera ett bröllop i ett annat land. Det gäller ju att komma ihåg allt när ni väl är där nere.. Själv behöver jag listor för att jag är så otroligt glömsk just nu. Kan tänka att jag måste kolla upp något till bröllopet och 2 minuter senare kan jag inte komma ihåg vad det var.. Var i Polen var det ni skulle gifta er?
L2K
Jag älskar din gerbera-bukett!!!! Rosetten var lite för mycket men annars... Tummen upp!
Nu börjar vi stressa här så jag ska återgår till listorna - måste fixa underkjolen så jag kan prova klänningen, börjar bli nervös, tänk om den behöver justeras?! (Har inte provat den sedan de lade upp den...)
Brud080419: Vi gifter oss i Gdansk!
Och det börjar bli dax att göra alla möjliga listor.
Du och jag Troll-P med våra listor
Nån här som är duktig på försäkringar?
Vi fick hem våra biljetter till resan men också en folder om semesterförsäkring ett komplement med EuropeiskaReseförsäkringar..
Skall man satsa på detta?
Nataluskan: just det, så var det. Är Gdansk en fin stad?
Jag håller också på med listor, det är ovärderligt för att inte glömma något!
Ang försäkring; har ni någon reseförsäkring i hemförsäkringen? Då är det helt onödigt! Reseförsäkring är bra att haom man blir väldigt sjuk o behöver sjukvård eller måste flygas hem med ambulansflyg tex. Hur betalade ni resan, många kreditkort har också reseförsäkring om man betalar resan med deras kort. Så det finns lite alternativ att kolla upp! Fick lära mig av en kompis att det är viktigt att man har med sig ett bevis på försäkringen också, som man kan visa upp om man behöver söka vård, hon fick vänta flera timmar på en operation innan sjukhuset fått en bekräftelse på att försäkringsbolaget skulle betala kostnaden..