Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Miss (snart mrs) A - det finns ett lack mot just skivande naglar (det där lät fel ) iaf, det finns bla på Kicks. Är Mavala.
Nu har jag suttit nästan hela kvällen och knåpat festhäfte... Är nästan bara bordsplaceringen kvar innan den är klar. Phhuuuu!!!!!
Men skoj är det!!!
L2K: Vad duktig du är!
Det märks i tråden att det närmar sig...nervositet och förväntan kommer fram mer och mer.
Miss(snart mrs)A: Jo jag har ett jättebra tips på detta med naglar, finns på H&M Heter nåt med Elisabeth guldig flaska.
Den lovar 30 % starkare naglar och bättre tillväxt, fick tips av en kompis på detta...efter att jag slitit av mina gelenaglar. då var mina naglar supertunna under hade nog fått med lite av mina nagel i bortslitandet, nu är de på klar bättringsväg och växer ganska fort, så snart är jag tillbaka på ruta 1 och kan dagarna innan bröllopet göra nya gelnaglar
Ok flaksnan kostde en del 139kr tror jag men den är så dryg och jättebra!
Med magen i vädret
Vi har Mendelssohns Brudmarsch ur En midsommarnattsdröm som inmarsch (pampigt och redan första tonerna ger bröllopskänsla), psalm 82 och 197 (melodi den blomstertid men med vårtext). Vi avslutar med Trumpet Voluntary av J.Clarke Tror att psalm 162 också är "blomstertid" men med vårtext.
Allmänt tips! Gör inga fest-/vigselprogram sista veckan. Avsluta alla presentationer, välj alla sånger etc veckan innan. Det är faktiskt superstressigt att ha haft det nu de sista dagarna. Gör alla bordsplaceringslappar innan (man tar ju bara bort de som inte kommer). Istället för att sätta upp stora bordsplaceringslappar på väggen i festlokalen - gör en bunt som ni lägger ut för läsning under brudskålen (önskar bara vi kommmit på detta innan...). Tiden behövs till annat!
Troll-P - bra tips!!!! Själv har jag ju bara drygt två veckor kvar och kämpar för fullt för att få färdigt festhäfte och vigselprogram. Eller nästintill klara iaf... Men jag hade glömt bort att jag måste göra en stor placering så gästerna vet var dom ska sitta och placeringskort hade jag oxå glömt.
Idag har jag shoppat!
Skorna jag hade kollat ut på nätet va inget att ha men i en realåda hittade jag mina rosa skor!!!! Dom är helt perfekta!!!! Till det otroliga priset 50:-!!!
Sambon handlade sina igår, efter tips från sin mamma. Hittade på Vagabond för halva priset så två par sko för 450:- kom vi undan med.
Har dessutom hittat allt utom ett bar tights till dottern på 7 månader... Imorn hoppas jag hinna med att handla det sista till mig; strumpeband och strumpor.
Och vet ni.... Nu är jag såååååå nyfiken. Min granne va med mig idag och vi pratade om fotograferingen på bröllopet. Är en kompis som ska fota och hon kommer antagligen på lördag för att ta lite testbilder och så... -Ja ha, när kommer hon då? frågade min granne...
Senare på eftermiddagen pratade jag med en annan kompis och vi kom in på fotograferingen på lördag. Även hon frågade om när???
Är det inbillning tro eller är det nåt på G???
Nu ska jag förklara för min karl varför man viker A4-pappret på längden till festprogrammet och inte på bredden...
Nu har vi kopierat och vikt alla våra vigselprogram till nästa lördag. Vi har ca 140 gäster, men tog 130 kopior av vigselprogrammet. Även bordsplaceringarna fick vi färdiga, vi har gjort rosa och vita hjärtan som kommer sitta på glasen. Nu har vi bara saker kvar som inte kan göras mer än några dagar på förhand, så blir nästa veckas jobb.
Min möhippa blir troligen denna helg. Får se vad de hittat på!
Hörde på nyheterna att det flygbolag som vi flyger till Thailand med på bröllopsresa hotar med strejk!! De skulle strejka tre dagar i mars, just den dagen vi ska flyga hem! Hoppas hoppas att det ordnar sig! Är riktigt orolig över det! Vad gör man om det skulle bli så? Vi har ju bokat den här resan för ett år sedan...
Tjoho i solskenet!!!
Jag håller alla tummar och tår för att vädret ska bli någorlunda okej imorn iaf!!!
Igår blev jag istort sett klar med festhäftet. Sambon ska få komletera på ett ställe och vi ska dubbelkolla placeringslistan sen är det klart att trycka...
Idag ska jag ge mig på vigselprogramet och fundera ut hur placeringskorten ska se ut...
Här går det också lite framåt med fixandet...vilket också betyder att det börjar närma sig!!!
Har börjat med klänningen som jag ska ha till vigseln i Svenska kyrkan. Har ritat mönster, klipp tyg, zick-zackat och börjat sy ihop. Ska nog bli klar i helgen hoppas jag!
*** Neppe
Vilket flygbolag flyger ni med? Vi åker ju den 10nde och hem den 26e.
Troll-P Varma lyckoönskningar på er vigseldag imorron håller tummarna för vackert väder (om inte annat så betyder regn lycka )
Bra tips att inte göra allt i sista sekunden...därav skall vi tillbringa stor del av vår påsk på gubbens jobb och göra allt klart, vigselprogram skall vi inte ha men mer ett bröllopsprogram som vi använder som bordsplacering också.
Åh det måste jag göra ha med mig placeringslappen till restauranger nu när vi åker ner...måste renskriva det...
Jag tror att det kanske måste bli ett vigsel program också men det blir väldigt världigt enkelt (och för att det skall bli ett sånt känner jag så måste jag ha fått kontakt med en engelsktalande präst och inte surpuppan som är nu)
Så det återstår att se
Skönt att det är fredag....tjooohoooo
MissFellerA: Ta kort på klänningen grymt nyfiken !!!
Nataluskan
Ja det kommer nog...