• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Nataluskan

Neppe: Vad fick du göra på din Möhippa då?
    *nyfiken*

Har ett problem men Tant röd (av olika anledningar så brukar jag inte ha besök av henne så ofta) men så dök hon upp i fredags och risken är att kommer hon tillbaka igen (svårt att svara på) så skulle det vara farligt nära Bröllopsdagen, skit, jag äter inga p-piller el dyl, kan man stoppa eller skynda på tanten OM hon nu skulle förstöra B-dagen?

• brud080419

Neppe: jag säger som Nataluskan, vad fick du göra på möhippan? Alltid kul att höra!

L2K: låter som du hade en mysig hippa också!

Jag tycker det är bra att fler och fler väljer snälla, roliga hippor istället för pinsamma. Jag är faktiskt inte det minsta orolig för min, har pratat mkt med mina vänner om det tidigare, och alla är på samma linje, att det ska vara nåt roligt. Och de som redan är gifta har fått snälla möhippor.

ikto: det låter väl som ett bra mellanläge när det gäller vaxningen, vad bra att du blev nöjd!

Nataluskan: det finns nån tablett som skjuter på det, läste om det i en tråd här. Det var dock blandade erfarenheter av dem... återkommer med länk!

• Nataluskan

Brud080419:Tar tacksamt emot länk till magiska tabletter, bara jag slipper Tanten på B-dagen och resan...

• Nataluskan

Nu vet jag tror jag iallafall...man kan ta Gestapuran, får ta och kontakta min gynekolog då...

• brud080419

Jag hittar inte tråden igen, vad irriterande.. Tycker inte jag känner igen namnet Gestapuran, men jag kanske minns fel, eller så finns det 2 preparat. Vissa hade dock drabbats av biverkningar så de tyckte inte det var värt det, men det kan ju vara värt en chansning!

• brud080419

Tror det var Primolut-nor jag läste om..

• Nataluskan

Ok det kan stämma det är samma typ av preparat och är båda receptbelagda.
    Har bokat en teltid med min gynekolog så han får ta ställning till vilka jag skall ta eller inte han vet ju allt som behövs för att ta ställning till detta

Tack för hjälpen, nu sätter jag mitt hopp till Herr gynekolg

• Nataluskan

På torsdag skall han ringa...glömde lägga till detta...

Jaha om det är nåt mer som har lust att störa min dag så kan det komam nu innan jag får totalt psykbryt....*suck*
    Jag som inte haft tant röd på besök på säkert 6 mån nehe men nu såklart skall hon komma....

• MrsFellerA

Har också lite samma problem, men min vill inte komma... Skulle ha kommit i fredags, vilket hade varit super, för då hade jag sluppit den under hela resan. Nu hoppas jag att den ska komma igång snart, så att den iaf är över innan bröllopet (har ju drygt två veckor till dess) och har jag tur kommer den igång nu i början av veckan, och då är den troligen över när vi åker på söndag.

• Neppe

Ok, en liten resumé av min möhippa:

Min mamma hade lurat med mig på stan (men jag hade så klart mina misstankar!). När vi gick i en affär ropade de i högtalaren "*** ***, pappa väntar vid informationen"! Där stod ett kompisgäng och väntade på mig. Fick en rosa peruk, en slöja och en tiara. Sen åkte vi iväg till en bondgård där jag fick en del uppdrag (älskar djur, så det var uppskattat!), efter det for vi och bowlade och sen åt vi middag på en restaurang. Kvällen avslutades hemma hon en kompis med bastu och skönhetskväll. Fick lite uppdrag och skulle svara på en del pinsamma frågor där. En riktigt lyckad dag, de var riktigt snälla mot mig. Avskyr verkligen att skämma ut mig på stan, så är glad att de respekterade det!

Idag ska jag på provkamning och sminkning, ska bli så roligt! Sett framemot det så länge. På onsdag ska vi öva i kyrkan, tror det är först då man fattar att det verkligen är på riktigt! Har inte varit så nervös, men det kommer väl efter onsdagen isåfall.

Nataluskan: Tur att man äter p-piller så man kan kontrollera när tant Röd kommer och hälsar på! Hoppas det ordnar sig med det. Har nog någon gång ätit nån medicin för att skjuta upp mensen, men kommer inte ihåg vad den heter.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....