Inlägg från: Neppe |Visa alla inlägg
  • Neppe

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Hmm...
    Det vi har kvar:
    Träffa restaurangchefen och kantorn (på lördag) och gå igenom maten, dukningen och musiken i kyrkan.
    Göra bordsplaceringarna.
    Mina underkläder.
    Brudbuketten.
    Betala bröllopsresan.
    Skicka iväg hindersprövningen.
    Beställa den slutgiltiga ringen.
    Men det mesta har vi under kontroll. Imorgon är det bara två månader kvar! Var på ett bröllop i lördags, började kännas lite pirrigt då.

• Neppe

Nu är brudbuketten fixad. Ni som har det klart, hur mycket kommer er bukett att kosta?

• Neppe

Birella:
    Jätte fin bukett! Den bukett jag har beställt kommer att kosta 80-90 euro, så det är ju ungefär samma pris. Sen tillkommer brudgummens lilla ros på fracken ,samt föräldrarnas ros, som kostar fem euro styck.

• Neppe

Nu är det snart bara 6 veckor kvar till den stora dagen. Har det mesta klart, ska bara göra en slutprovning av klänningen och ha sömmerskan att sy dit en "upphängning" så jag kan hänga upp släpet. Sen ska vi ännu träffa fotografen.

Håller som bäst på att göra bordsplaceringarna, och det är verkligen inte lätt! Då vi har ett rätt så stort bröllop, 150 gäster, så blir det några som kommer att hamna rätt långt bak, så det är ju lite synd.

Tänkte att jag skulle börja gå i solarium nu, jag är annars väldigt ljus, så vill gärna ha lite färg. Någon annan som tänker gå i solarium? Hur många gånger borde man gå för att få lite färg?

• Neppe

Jag fick Mania-Armania av min M2B i julklapp och tycker väldigt bra om den, hann bara använda den några gånger förrän jag kom på att jag ska använda den på bröllopet. Så slutade använda den, börjar igen sen på bröllopet och på bröllopsresan. :) Jag har ett otroligt starkt luktminne, så för mig är det bra att ha en skild lukt till bröllopet.

• Neppe

Hej!
    Hur går det för er? Det börjar närma sig för oss nu, fem veckor kvar på lördag... :)
    Min ring blev klar i måndags, ska hämta den imorgon. Den blev jätte fin. Hade velat ha en ring med fykantiga stenar, princess-slipade, men den skulle ha kostat 1000 euro, så fick hitta på nåt annat istället. :) Men den blev nog riktigt fin den här också, och hälften billigare...
    På fredag ska jag träffa sömmerskan för en sista provning av brudklänningen. Har inte prövat den sen jag fick den i oktober, så ska bli jätte roligt. :)
    Imorgon går vårt osa ut. Det är ganska många som inte kan komma, men de bor utomlands, så helt förståeligt. Men det borde bli ca 140 gäster iallafall.

• Neppe

Tre veckor kvar nu... Drömde stressdrömmar om bröllopet hela natten. Ingenting blev som det skulle. Usch, vad jobbigt!

Min möhippa kommer definitivt bli av, tror inte det blir den här helgen, men man vet aldrig. Är misstänksam mot allt. Vet att min M2B är superdålig på att hålla masken, så får se om han lyckas.

Anniz och mazze: Vi åker till Thailand. Där borde det inte vara regnperiod.

• Neppe

Nu har vi kopierat och vikt alla våra vigselprogram till nästa lördag. Vi har ca 140 gäster, men tog 130 kopior av vigselprogrammet. Även bordsplaceringarna fick vi färdiga, vi har gjort rosa och vita hjärtan som kommer sitta på glasen. Nu har vi bara saker kvar som inte kan göras mer än några dagar på förhand, så blir nästa veckas jobb.
    Min möhippa blir troligen denna helg. Får se vad de hittat på!
    Hörde på nyheterna att det flygbolag som vi flyger till Thailand med på bröllopsresa hotar med strejk!! De skulle strejka tre dagar i mars, just den dagen vi ska flyga hem! Hoppas hoppas att det ordnar sig! Är riktigt orolig över det! Vad gör man om det skulle bli så? Vi har ju bokat den här resan för ett år sedan...

• Neppe

MrsFellerA: Jag bor i Finland, så vi flyger med Air Finland och de är de som strejkar. Vart ska ni åka? Vi flyger till Phuket, men ska bo i Krabi.

• Neppe

Hade också min möhippa i lördags. Blev jätte lyckad! Hade varit ganska nervös innan, eftersom jag inte är så förtjust i att skämma ut mig offentligt. Men behövde inte göra det, hade bara jätte roligt hela dagen tillsammans med goda vänner.

Bara några dagar kvar nu. På ett sätt kommer det kännas lite tomt när allt är över. Vad ska man då planera och pyssla med? Vi åker ju förståss bort i två veckor efter bröllopet, så då har man ju annat att tänka på.

• Neppe

Ok, en liten resumé av min möhippa:

Min mamma hade lurat med mig på stan (men jag hade så klart mina misstankar!). När vi gick i en affär ropade de i högtalaren "*** ***, pappa väntar vid informationen"! Där stod ett kompisgäng och väntade på mig. Fick en rosa peruk, en slöja och en tiara. Sen åkte vi iväg till en bondgård där jag fick en del uppdrag (älskar djur, så det var uppskattat!), efter det for vi och bowlade och sen åt vi middag på en restaurang. Kvällen avslutades hemma hon en kompis med bastu och skönhetskväll. Fick lite uppdrag och skulle svara på en del pinsamma frågor där. En riktigt lyckad dag, de var riktigt snälla mot mig. Avskyr verkligen att skämma ut mig på stan, så är glad att de respekterade det!

Idag ska jag på provkamning och sminkning, ska bli så roligt! Sett framemot det så länge. På onsdag ska vi öva i kyrkan, tror det är först då man fattar att det verkligen är på riktigt! Har inte varit så nervös, men det kommer väl efter onsdagen isåfall.

Nataluskan: Tur att man äter p-piller så man kan kontrollera när tant Röd kommer och hälsar på! Hoppas det ordnar sig med det. Har nog någon gång ätit nån medicin för att skjuta upp mensen, men kommer inte ihåg vad den heter.

• Neppe

Troll-P: Ska bli spännande att höra mer om din stora dag senare. . Hur känns det nu? Känns det inte konstigt att det är över? Planera så länge, och så är allt bara över!

Två dagar kvar till vårt bröllop. Tror det blir jätte bra. Ett riktigt sagobröllop. Ikväll har vi gjort ett stort hjärta av ca 200 små rosa ballonger! De gjorde ett liknande på Äntligen hemma en gång, blev jätte fint. Får bara hoppas att ballongerna håller...

• Neppe

Så nu är man gift! Hade en underbar dag... Tur med vädret hade vi, fick ett riktigt vitt vinterbröllop. Igår och idag har det ösregnat hela dagen... Allt gick som det skulle, nu känns det bara lite tomt när man inte har något bröllop att planera. Tänk att man hållit på och planerat i ett år, och så är det bara över på några timmar! Vilken tur att vi åker på bröllopsresa imorgon.

Lycka till alla ni andra!

Kram Fru Roos

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....