Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
brud080419 - jag hoppas verkligen det blir gott.
Vad fick ni för vintips?
Vi fick tag på vit och röd Gato negro billigt så det fick det bli här. Vet dock inte om jag själv tycker om det. Har inte kommit mig för att testa ännu.
Vi står dessutom och väljer mellan ett 50-kronorsbubbel och ett 100-kronorsbubbel. Nu har vi hittat en till sort att testa... Många små svåra val här i livet.
Bara nio dagar kvar till den stora dagen kan knappt tro att det är sant. Idag kom min m2b hem med våra tryckta servetter dom var i en underbar röd färg det valet gjorde han bra.
Tårtan ja...vår skall vara med hallon och mellanmörk choklad mousse hoppas den blir god...
Jag vet inte riktigt hur vårt tårta blir - har beställt en med chokladsmak. Får se vad konditorn där nere i Thailand lyckas fixa till. Faktiskt lite spännande att inte veta.
Idag är det två veckor kvar. Ska vi vara helt noga och räkna med tidskillnaden är klockan nu halv elva på kvällen...
Alltså två veckor kvar till vigseln - inte lika många dagar kvar till vi reser. Börjar bli spännande nu!!!
Åhhh, lycka till alla. Önskar nu att vi valt att ha det nu istället.
Det är så jobbigt att vänta.
Lycka till.
nataluskan: mellanmörk choklad låter också gott till hallon. Överhuvudtaget känns det som att hallon och choklad gör sig bra ihop..
L2K: vi fick ju tips utifrån just vår meny. Till förrätten (rökt lax) tyckte han det skulle vara en riesling, har köpt 2 australiensiska som vi ska pröva, windy peak & nottage hill tror jag det blev. till varmrätten har vi köpt ett rioja-vin, Navajas, och ett chilenskt vin, Santa Carolina. Till desserten har vi köpt med oss från Frankrike, liksom till brudskålen.
Sen kommer vi köpa BiB i Tyskland att ha i baren.. Blir nog typ JP eller nåt. Gato negro är väl såna där klassiska som de flesta tycker är helt ok.
Jag är tillbaka!
Har just kommit hem efter några dagars smekmånad där vi försökt smälta allt som hänt! Det känns dock fortfarande som att det är någon annan på de foton som börjat dyka upp.
Några kommentarer till det som diskuterats under min frånvaro Jag hade stay-ups - inga extra par, de höll utan problem. Men efter som min lår är inte direkt är vältränade så tenderade de att rulla ned, med det vill jag säga att jag kunde ha tagit kortare/mindre eftersom jag var tvungen att ha dem hyfsat nära knäna.
Vi hade ett bubbel som heter "Prosecco" billigt och gott. Vitt vin till förrätten, som var en laxbakelse, var "Trimbach" ett riesling som kostar strax över 100:- . Röda vinet "Avondale Julia" köptes på www.vinfynda.se Gott, gott, gott! Vi köpte extra vin till dryckesbuffén: det vita vinet räckte precis! Folk drack hellre vitt än rött då man blir varm av att dansa.
Sorry, men det får bli allt för tillfället eftersom jag måste hjälpa min man (!) att flytta runt i köksskåpen så vi får plats med alla fina presenter vi fått!
PS Vi hade en gästbok som alla kunde skriva i, det fanns även en kamera som alla som skrev skulle ta en bild på sig själv med. Den boken är vi redan glada för!! En kompis var ansvarig för att så många som möjligt skrev i boken.
Troll-P: Ska bli spännande att höra mer om din stora dag senare. . Hur känns det nu? Känns det inte konstigt att det är över? Planera så länge, och så är allt bara över!
Två dagar kvar till vårt bröllop. Tror det blir jätte bra. Ett riktigt sagobröllop. Ikväll har vi gjort ett stort hjärta av ca 200 små rosa ballonger! De gjorde ett liknande på Äntligen hemma en gång, blev jätte fint. Får bara hoppas att ballongerna håller...
**Troll-P**
Grattis! Vänter med spänning på att få höra mer.
**Neppe**
Oj vad avancerat!