Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
MrsFellerA - Hehe... Spännande att få höra sen då! Och ha en underbar resa och vigsel!!!!
brud080419 - funkar det inte med strumpehållare då? Annars får du göra som jag funderade på. Strumbyxor på dagen och sen byta om till nåt sexigare till natten.
Igår provade vi två bubbel till. Tror ni det gick lättare för det?
Vi står och funderar på fyra olika, två billiga och två lite dyrare; Chapel Hill, Törley och Rotari eller Dopff. Jag gillade Chapel Hill och Törley bäst men inte sambon.
Jag tror däremot att Chapel Hill kan va en smak som flest gäster gillar. Vi vet att det kommer gäster som inte gillar sött alls och även såna som vill ha sött. Min åsikt är att vi ska hitta en bubbel mitt i då.
Tips nån?
L2K
Vi fastnade till slut för Prosecco, den är inte så brödig som klassisk champagne och inte sötsliskig så den tilltalar nog en bred publik. Priset råkar också vara mycket trevligt!
brud080419
Har du testat med knästrumpor? Min kompis köpte fel när hon gifte sig och knästrumpor funkade skitbra! Det är ju ingen som ser ändå?! Jag lovar att när vi väl kom till hotellrummet så såg min man *ler* i kors av trötthet och konjak så han tänkte inte så mycket på vilka strumpor jag hade på mig - han log mest åt mina megatrosor...
Lycka till alla ogifta och grattis till alla nygifta
*ROPAR* Lycka till Mrs FellerA!!!Hoppas resa och bröllopsdag blir så som i era drömmar!
Jag ropar ijuförsig inte så högt idag mer ett svagt kraxande så ont i halsen och heeelt sänkt dock slösade jag det sista av min röst på Melodifestivalen när Carola åkte ur (gillar inte henne speciellt)
Så mina upprepande ringningar på Nordman lönade sig
Hmm här kör vi ofta på det mousserande Freixinet Cordon Negro och väldigt fördelaktigt pris
L2K: Tårtorna låter riiiktigt mumsiga!
Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
Birella 17 mars
MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)
Nataluskan - jag gillar Carola i vanliga fall men hon fick gärna åka ut för min del iaf. Synd på din röst bara. Tur att du hinner få tillbaka den till du ska säga ja!
Svärmor sa att Cordon Negro oxå kunde vara nåt... Lutar mer och mer åt Chapel hill dock.
Och jag hoppas verkligen tårtorna blir bra.
Nu ska jag äntligen få håret klippt och sen ska det färgas.
Troll-P grattis! Underbart! Nu är du Fru Troll-P. Ser fram emot bilder om du vill visa? Och vidare historia om er underbara dag och resa
Brud080419, stayups, köp med bred kant, då är där mer som ser till att det sitter fast. Var noga med att inte smörja benen runt det området, då är det omöjligt att sitta kvar - detta gäller även axelbandslösa BHar om där är silikon kan man inte använda bodylotion. Hoppas mina små tips hjälper!
MrsFellerA, nu är du nog i Thailand, härligt! Håller tummarna för att allt är precis som ni hade tänkt er.
Tänk vad tiden flyger iväg, en del aav oss är redan gifta!!!
L2K, jag håller med om att Chapel Hill är ett otroligt prisvärt bubbel. Vi dricker det ofta när vi ska vara lite budgetlyxiga, annars blir det Gula Änkan.
Åh, tårtor. Mina mamma har erbjudit sig att göra vår och jag ska testagöra den till helgen, det blir en tunn chokladbotten med hallon och vit chokladmousse. Håll tummarna för att det blir gott
L2K: Jag måste bli frisk innan helgen för jag åker till Polen nu i helgen för att in i det sista fixa..
och jag har flugit en gång när jag var riktigt sjuk och det höll på att ta knäcken på mig efter detta kan jag inte tryckutjämna själv..så jag måste måste bli frisk därav är jag hemma idag och antagligen imorron med, (inte för att man ha råd till det kanske) men man vet ju att det blir ju bara värre om man puschar sig...jaja tur är det väl att förkylningen kom nu och inte längre fram...nu har man tid att kurera sig..jag har för mig att man kan bli lite risig efter att man tagit vaccin...kanske bara i min fantasi
Nu börjar det bli spännande när allt fler går till altaret
Sista provningen av klänningen nu på onsdag, måste vara någorlunda frisk tills dess..
Nataluskan, trist att du är dålig. Håller tummarna för att du blir frisk fort! Min mamma brukar ha lite problem men hon går på ett par dagars nässprey innan flygning och sen köpte hon några svindyra öronproppar på apoteket som visst var kanonbra. Man ska ha dem hela resan så blir trycket mindre!