• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • Neppe

MrsFellerA: Jag bor i Finland, så vi flyger med Air Finland och de är de som strejkar. Vart ska ni åka? Vi flyger till Phuket, men ska bo i Krabi.

• MrsFellerA

Neppe
    Vi flyger först till Bangkok och är där ett par dagar. Sedan flyger vi till Krabi och forsätter till Koh Lanta.

Vi flyger med Thai Air, så då behöver jag iaf inte oroa mig för strejk. Å andra sidan brukar det ju hinna ordna sig innan det blir strejk, om det inte är SAS iaf.

• brud080419

Troll-P: lycka till imorgon, vad spännande med trådens första bröllop! Ser fram emot att få höra allt om den stora dagen och tips till oss som har det kvar!

Neppe: vet inte hur det funkar med sånt där, är flygbolaget skyldig att ersätta för utgifter som uppstår pga strejk? Eller kan man få ersättning från reseförsäkringen? Kan ju kosta en del om man måste stanna kvar några dygn..

Ikto: krya på dig! Låter väl bra att testa, inte så kul om det känns jättefel för dig på självaste bröllopsnatten. Kanske luska lite försiktigt med m2b vad han tycker också, alla uppskattar det ju faktiskt inte..

L2K: hoppas du med hjälp av floristen kan lyckas klura ut vilken som känns bäst för dig.. Tycker även den nya buketten var fin, lite mer livfull än den med bara en färg.. Grattis till skoklippet förresten! Jag fyndade mina för 250 kr, tyckte det var bra det med, men du slog ju det priset ordentligt!
    Spännande med ev möhippa i helgen, ju fler helger som försvinner desto större chans/risk att det blir av.. Jag var övertygad om att min möhippa skulle bli helgen innan eftersom min tärna kommer till den helgen, då hon bor utomlands. Men så fick jag veta att en annan nära vän åker utomlands just den helgen, så då känns det inte lika självklart..

Nataluskan: skönt att bli bortbjuden på påskmiddag. Mina föräldrar är borta i påsk och jag tror svärmor kommer åka t sommarstugan, så ska det bli nåt firande får vi nog fixa det själva.. Tveksamt om det blir något dock, har sagt att vi ska beta av något av våra stora fixarprojekt på huset under påskhelgen så jag tror inte vi kommer vara upplagda för att fixa nån finare middag.
    Man kanske ska satsa på en weekend till Gdansk nån gång då! Var i Warszawa en helg för ett par år sen, o gillade den staden mycket o det låter ju som Gdansk inte är helt fel heller!

• L2K

brud080419 - ja du, jag är verkligen supernöjd med mina skor. Och blommorna får vi väl se hur det går med... Får dom betalda av en av mina bästa vänner iaf.

Idag har jag varit i Handen och letat strumpeband, trosor och strumpor till strumpehållaren... Omöjligt. Triumph hade ett strumpeband, som jag missade att köpa i slutändan , ett par strumpor som inte fanns i min storlek och trosorna jag föll för va lite skumma i storleken...
    Kom hem med bröllopsbok iaf... Den som är som en gästbok och minnesbok i ett. Fick den för 85:- ist för 260:- eller nåt sånt... NÖJD!!!

Och jag hittade vadd så nu ska jag färdigställa mina ringkuddar.
    Sambon kom hem med festhäftet och det såg superbra ut!!!!
    Är ganska nöjd med livet just nu.

• Nataluskan

Brud 080419: Ojoj om du gillade warzsawa så är Gdansk 10 ggr bättre.
    Vi gillar inte warzsawa men älskar Krakow och Gdansk...
    Det blir antagligen Krakow igen snart (om ett av paren på bröllopet gillar Polen) De är nog mest likt oss i ekonomisk/inga barn sits vilket gör att vi kan resa lite mer..
    Krakow är nog min stora favvo Men har spenderat mest tid i Gdansk! Testa absolut!

Jag letar också strumpor...stayups, finns det inga störra tjejer som jag som behöver lite större storlekar på stayups...antagligen (hoppas jag ) hitta störra stl på Lindex i stan för här i S-tälje fanns det inte och inte på kappahl och inte på twilfit...pålindex fanns det min stl i svart...

• L2K

Nataluskan - vet precis vad du menar. Jag hittade nåt par, i fel färg... Varför har alla svarta strumpor eller inga alls.
    Men om du hittar i city får du gärna säga till så ska jag ta mig dit.

• brud080419

Nataluskan: åh, nu blir jag ju riktigt sugen på att resa iväg! Det var synd att vi hade så kort tid där (sambon jobbade där i 2 veckor o jag kom ner på helgen). Vi åkte ner till Auschwitz för att se det, o pratade om Krakow, men Auschwitzbesöket tog så lång tid så vi hann inte. Går väl billiga flyg dit har jag för mig också..

L2K: det är skönt när vissa bitar faller på plats, så man kan bocka av på listan!

• Nataluskan

L2K: Jag bara MÅSTE hitta större stl.
    Liksom svarta nu när det börjar bli vår är det väl inga som går i...Jag ger mig inte!

brud080419: Det går billiga flyg nu, så billiga så att man kan välja riktigt schysta hotell.
    Här bjuder jag dig på två länkar i ämnet, Wizzair flyger till Krakow för typ en 500ing(man kan ha lite tur och hitta billigare)
    www.wizzair.com flyger från Skavsta och denna hotellbokaresajt använder jag alltid när jag ska till Polen..de har rabatterade priser, har aldrig vart dåligt, välj dock ett hotell runt torget i Krakow/inside Citycenter och i Gdansk i gamla stan i Gdansk www.hotelspoland.com/.

Hoppas du blir nöjd oavsett när du åker.
    VAd jobbar din blivande med?

• Nataluskan

Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

Hoppas det inte regnar i Helsingborg idag!!!

• ikto

Mica o Krille. V gifter oss samma dag! Vi gifter oss i Ekerö kyrka. Skulle vara kul att prata. Hör av dig.

/Christine

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....