Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...
Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!
ohhh en tråd för mig..ska gifta mig den 8mars...väldigt snart.
Har planerat bröllopet på 3 veckor hittills. hade egentligen ett midsommarbröllop bokat och klart men vi ska flytta utomlands så jag var tvungen att flytta allt.
Idag ska jag ÄNTLIGEN få iväg inbjudningarna....sista minuten jag vet men alla som är bjudna har vi förvarnat om att det blir bröllop men skönt som tusan att få iväg dom så att folk kan osa officiellt...
brud080419 - ja, visst var det bra pris. Kollade runt lite i höstas när vi planerde dop... Vi har dom och chokladhuset att välja på. Det skiljer typ 20:-/biten i pris på dom två ställena...
marina77 - VÄLKOMMEN!!! Och wow! Blir snabba tag då! Vad spännande!
Anniz: Vi åker till Mauritius 2 dagar efter bröloppet.
Blommor: Jag hittade nån tråd med massor av fina bilder, så jag hittade fler bilder så jag kan förklara för floristerna i Polen vad jag menar....funderar också på att ev konservera buketten det gjorde man mycket förr tydligen men tycker det kan vara ett fint sätt att behålla minnet...torkade blommor faller så lätt sönder.
Här i Sverige är kostar det runt 3000-4000kr men hoppas att det i Polen är billigare.
marian77: oj det var snabba ryck, vart skall ni gifta er?
Vad hittade du för tråd med blommor? Vill ha mer inspiration...
efter myyyccket strul blev det tillslut en liten underlig kombo. Allhelgona kyrkan på söder och sedan middag på Dalarö strand hotell. Jag hade bokat dalarö och betalat handpenningen för midsommarbröllopet och det gick tydligen inte att få tillbaka och sedan var kyrkan ute på dalarö som hade varit perfekt upptagen alla de datum som funkade så det fick bli så här istället. Var på dalarö idag kändes ganska bra trots allt.
Ska beställa blommor på måndag har bestämt mig för ranunklar i mörkare rött, rosor i ljusrosa och några små rosa blommor som binder ihop färgerna.
Skönt att kunna checka av allt som ska göras allteftersom.
Tar mig an nya uppgifter dock...funderar på att eftersom detär en bit att åka mellan kyrkan och dalarö så tänkte jag ge alla gäster ett resepaket. Små champangeflaskor som man kan sippa ur med sugrör. Snacks lite snyggt förpackat. En CDskiva med lite blandat innehåll typ musik; ev att vi presenterar alla gästerna på skivan; Vägbeskrivningen; uppmaningar till skålande i bilen. Det borde ge sällskapet i bilarna (kommer bli blandat) något att prata om och musik får alla i någotsånär samma stämning tills vi kommer fram. Vad sägs om det? Kanske blir det för mycket jobb att fixa.
marina77 - va mysigt med dalarö!!! Trist att ni inte kunde boka kyrkan med...
Lät kul med dina respaket! Vet dock inte om det blir för mycket för dig att göra...
L2K: Kolla i denna tråden...fanns många länkar..www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m2697094.html
Tack!
L2K: Hahaha jag det är inte så lätt att få männen engagerade.
Min lyssnar mest och hmm:ar. Och säger du är så duktig, det kommer bli så bra..
Men jag vet att han har mycket på sitt nystartade företag, massor med jobb och mycket papper och rutiner som skall sätta sig...så ja jag visst det och tog på mig att göra den stora delen av planeringen...
Nehe nu skall jag ge min in i duschen och sen åka och kolla till sommarstugan och kanske titta in på Plantagen och leta fröer...det kliar i de "gröna" fingrarna nu...våren närmar sig!!
Hej allesammans!
Igår var det möhippa! Det var en härlig dag och jag känner mig otroligt lyckligt lottad som har så många vänner!
De tog mig på sängen... bokstavligt talat Sambon hade lämnat dörren olåst och in troppade ett tiotal tjejer som bjöd på frukost med bubbel och jordgubbar. Mmmm...
Fick packa min egen väska och undrade onekligen varför de ville att jag skulle packa ner skidhjälmen...
Hela dagen fick jag ha på mig en prinsess-tiara med matchande örhängen - hihi, var jättefin!
Efter frukosten åkte vi till en keramiker där jag fick dreja en skål, sedan åt vi tidig lunch (landgångar), efter det var det tävling a la fångarna på fortet (allt från att krypa i kolmörker i en källare, provsmaka sprit, norsk kareoke till fyra i rad - kul!!!), efter de smutsiga aktiviteterna blev det bastu och havsbad... Fick ansiktsbehandling och blev sminkad av tjejerna innan vi gick ut och åt fasligt god mat som ackompanjerades av vinprovning.
Dagen var lång och mysig, fylld med vänner och roliga aktiviteter precis som en möhippa ska vara!
Annat som kan läggas till på klart-listan är:
* beställt bukett och blommor (rosor i olika nyanser av rosa och rött, ranunklar, murgröna)
* köpt pärlor på Panduro till håruppsättningen (29:- , kan träs på en vanlig hårnål och ser inte alls lika plastiga ut som de på Glitter).
Nästa uppgift är att sy om underkjolen så jag kan ha en sista provning på tisdag. Skriva listor på ALLT så vi inte glömmer nåt. Måndag: möte med föräldrarna för en genomgång av b-dagen. Beställa/köpa gästbok och fotoalbum.
PS: Japp, skidhjälmen var bara en ploj för att göra mig nervös!