• L2K

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Vår tråd va stängd och jag hittade ingen ny...

Här huserar vi som ska gifta oss under mars och april 2008!!!!

• Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....
  • L2K

Nataluskan - där ska jag kolla!!! Tack! Har kollat Hemtex, inget. Inte Åhlens city men andra och inget. Men där håller svärmor koll åt mig...

Nu ska jag sätta mig och kolla på buketter.... Har hittat en jag gillar men är inte hundra säker på den....

• Nataluskan

L2K Där finns det säkert isåfall för där har de mängder med ljus, servetter och dyl.

Lycka till!

Vart tittar du på buketter?
    Jag är inte hundra säker på min heller..

• brud080419

Välkommen generalskan! Hur går planerandet för dig?

Nataluskan: www.bernzonsblommor.se/start.asp tycker jag har varit bra för inspiration t brudbuketten!

Tänk, det är flera stycken som har en månad eller mindre kvar!

Har bokat möte nu med både cateringföretaget och festlokalen för att gå igenom frågor! Bokade också in en hårkonsultation och väntar på tid för provsminkning! Det börjar kännas att det närmar sig! Kom på att jag måste boka tid för att fixa naglarna också, som annars ser förskräckliga ut! Tårta måste jag också ta tag i, lutar åt gourmandise, eller om vi vill köra mer budget, Ica Maxi.

Har ni andra haft några saker som ni kommit på i sista sekund? Alltid bra att få tips på saker som är lätta att glömma!

• Miss (snart mrs) A

Välkommen! Härligt med fler bröllop i mars/april! Tänk om det är sånt väder som det är idag (jag bor i Malmö och vi har strålande sol). Det hade ju varit drömmen, några vårblommor och kvistar som knoppar och strålande sol

Det känns inte som att jag har kommit så mycket längre. Ett manikyrbesök och då passade jag på att köpa någon sorts stärkande nagelolja (mina naglar har lite lägligt totalkraschat). Annars är det stilla... ska ut i helgen och leta skor och underkläder igen...

• L2K

Nataluskan - ja, det lutar åt att jag får byta färg på servetterna om inte dom har några rosa.

Och jag kikar i galleriet här inne och på Bernzons jag med... Hittade några till...
    Har en som jag har funderat på läääänge men är ändå inte helt säker... På bilden är den i fel färger så det kan ju vara det som gör att jag inte vet riktigt...

brud080419 - Här är det 28 dagar kvar!!!!! Så härligt, så spännande, så pirrigt och så himla nervöst!!!!

Har ni kollat vad det kostar med tårta på Ica Maxi? Och har dom bröllopstårtor?
    Vi har pratat om att kolla upp vad dom har men inte tagit tag i det ännu...

Imorn ska jag till mamma och spika det allra sista som gäller maten.. Hoppas jag.

Miss (snart mrs) A - Ja du, här i Stockholm har det snöat till och från... Jag ser gärna att det blir lite vinter nu inför sportlovet så ungarna får åka lite pulka och skridskor men så fort det är slut vill jag att våren kommer på allvar!!!!!

Lite kul är det med snön idag... En kompis är på bröllop idag och den bruden ville ha ett vitt bröllop. Snön kom lagom till hennes dag! Kul!

• Anniz och Mazze

Hej!

Jag ska gifta mig den 26 april. Många pusselbitar börjar nu ramla på plats men än är det mycket kvar... det som skapar mest ångest just nu är resan. Vart vi än vill åka så är det regnperiod.. var ska ni andra åka???

• Neppe

Tre veckor kvar nu... Drömde stressdrömmar om bröllopet hela natten. Ingenting blev som det skulle. Usch, vad jobbigt!

Min möhippa kommer definitivt bli av, tror inte det blir den här helgen, men man vet aldrig. Är misstänksam mot allt. Vet att min M2B är superdålig på att hålla masken, så får se om han lyckas.

Anniz och mazze: Vi åker till Thailand. Där borde det inte vara regnperiod.

• brud080419

L2K: nä, vi har inte kollat närmare på ica maxi, mer än på hemsidan, och åtminstone solna (men tror även nån mer) har haft bilder på bröllopstårtor. har läst lite här på bt, och vad jag förstår så tar de 35 kr/bit om jag inte minns fel här i Stockholmsområdet.

Vad härligt att få snö på bröllopsdagen! Vi var inne på vinterbröllop, men ville säkert ha snö. var uppe i dalarna o kollade på ställen, men det skulle bli för dyrt..

Anniz..: vi åker till Frankrike, men först i juni. Vi sparar drömresan nga år, tyckte det blev enklare m dottern...

• L2K

brud080419 - okej... Om dom inte va billigare än så vänder jag mig nog till konditoriet här på hemmaplan... Dom tar 38:- för bröllopstårtorna...

• brud080419

L2K:oj, det var billigt! Har visserligen inte kollat vårt lokala bageri, men har inte varit imponerad av andra bakverk jag köpt där, så det är inga jag vågar anlita för nåt så viktigt som bröllopstårtan..

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....