Inlägg från: MrsFellerA |Visa alla inlägg
  • MrsFellerA

Mars-April 2008 fortsättningstråd....

Hej Hopp och GOTT NYTT ÅR!

Var varit bortkopplad från BT över jul och nyår, då vi varit hemma hos svärföräldrarna. Ville inte kolla in BT på deras dator, då vi är hemliga och jag inte ville riskera att de fick reda på något...

Vi har råkat ut för ett litet planeringsproblem, som vi tar med en klackspark. Vad ska man annars göra!?!? Då vi själva bor utomlands och inte längre är folkbokförda i Sverige kan vi inte få ett äktenskapscertifikat, som man måste ha för att få gifta sig utomlands. Det skrivs nämligen bara ut till svenska medborgare folkbokförda i Sverige - snacka om att hamna i en gråzon... Hinderprövning var dock inga problem att få - den ligger hemma och väntar. Konstiga relger...

Vår enda möjlighet att gifta oss - rent juridiskt - är alltså att gifta oss i Sverige eller via någon svensk kyrka eller ambassad i utlandet. Så...nu har vi alltså planerat om lite och kommer att ha två cermonier! Vi kör på som planerat med allt i Thailand, men kommer även att ha en liten privat cermoni i Svenska Kyrkan där vi bor. Så nu måste jag fundera ut vad jag ska ha på mig då...man kan ju inte gå dit i jeans och t-shirt direkt...

• MrsFellerA

Troll-P: Skoj! Lite speciell känsla att ha dem papprena i handen. Att veta att man famtiskt får gifta sig!!!

Ang. klädsel till vigsel nr. 2 (vad gift jag kommer att vara! ). Vi får se vad det blir. Lägger inte alltför mycket energi på det just nu. En enkel klänning och en sjal eller kofta blir det nog.

• MrsFellerA

Vad har vi kvar?:

Vi
    - Bestämma design på ringarna och beställa, betala och hämta ut.
    - Betala resan - Thailand.
    - Boka transitflyg från XX-YY (där Thailandsresan utgår från).
    - Boka hotellnatt i XX där Svenska kyrkan ligger.
    - Skicka iväg en sammanfattning av alla slutgiltiga val till koordinatorn i Thailand.
    - Kolla upp och fixa vaccination.
    - Fixa sådant som behövs inför resan, pengar etc.

Fästmannen
    - Köpa skjorta och underkläder till vigsel i Thailand.
    - Bestämma kläder till vigsel i Svenska kyrkan.

Jag
    - Beställa underkläder.
    - Fundera ut klädsel till vigseln i Svenska kyrkan.
    - Fundera på eventuella smycken.

• MrsFellerA

Ja - nu börjar det närma sig så smått! Spännande! Vi har (om man räknar med idag) 62 dagar kvar tills vi åker och 72 dagar kvar tills bröllopet (och 79 dagar kvar tills vigseln här hemma). Massor med dagar att räkna ner, men jag antar att det kommer att gå fortare än man tror. Speciellt eftersom det ser ut som om jag åker iväg en tur på 2-3 veckor, via jobbet, i februari.

Vi var och bestämde ringar i lördags och väntar nu på prisuppgifter, som nog ska komma idag. Så - eventuellt blir det en tripp ner till stan i eftermiddag för beställning!!!

Sen har jag äntligen lyckats beställa underkläder och så har vi bokat transferflyg och hotell! Inte så många saker kvar på listan nu = skönt!

• MrsFellerA

Igår var vi och beställde våra vigselringar! 3 veckor ska det ta, kanske lika bra det...så att jag har mindre tid på mig att springa och prova den hela tiden!

Dem kommer att bli i rött guld, 7.2 mm breda och med 3 st diamanter i min. Kommer att bli sån skillnad med den på fingret, jämfört med min förlovningsring som är bara är 3 mm bred.

• MrsFellerA

Troll-P
    Jag tycker att de silvergråa skorna är de snyggaste! De vita kanske är mer "bröllopsaktiga", men de i silver var bara så snygga! Dessutom kanske något som kan användas till annat...?

• MrsFellerA

Man kan väl gifta sig i vilken färg som helst!?! Det anser iaf jag. Till vår "lilla vigsel" kommer jag nog att ha en klänning i svart och ljusbiege. Måste bara hitta en enkel kofta till. Klänningen är nämligen halterneck och jag vill vara lite mer påklädd i kyrkan.

• MrsFellerA

Troll-P
    Roligt att så många svarat Ja!
    Det verkar vara vanligt det där - att folk tror att de svarat ja, alternativt att de inte tycker att de behöver, för det är ju så självklart att de ska komma så det ska man ju förstå!

Nataluskan
    Det ska nog inte behöva bli så dyrt. Det viktiga att tänka på är nog att se till en den enkla guldringen har samma höjd som de andra ringarna, så att den inte "försvinner". Vi har enkla smala gulringar som förlovningsringar, typ 3 mm breda, och jag tror att de kostande runt 1000:- stycket på Guldfynd.

• MrsFellerA

Birella
    Så otroligt irriterande!!! Förstår att du är lite upprörd, men jag hoppas verkligen att det ordnar sig! Eller rättare sagt - allt KOMMER att ordna sig!

Nataluskan
    Det är verkligen inte lite du får gå igenom för att ihop allt!

• MrsFellerA

Ja - inte är det ett fel man tänker sig ska kunna hända. Att den skulle vara för liten, för stor, för lång, för kort etc. Det är sådana problem man oroar sig för, inte att dem sytt en skena åt fel håll.

Svar på tråden Mars-April 2008 fortsättningstråd....