Mars-April 2008 fortsättningstråd....
Hej Hopp och GOTT NYTT ÅR!
Var varit bortkopplad från BT över jul och nyår, då vi varit hemma hos svärföräldrarna. Ville inte kolla in BT på deras dator, då vi är hemliga och jag inte ville riskera att de fick reda på något...
Vi har råkat ut för ett litet planeringsproblem, som vi tar med en klackspark. Vad ska man annars göra!?!? Då vi själva bor utomlands och inte längre är folkbokförda i Sverige kan vi inte få ett äktenskapscertifikat, som man måste ha för att få gifta sig utomlands. Det skrivs nämligen bara ut till svenska medborgare folkbokförda i Sverige - snacka om att hamna i en gråzon... Hinderprövning var dock inga problem att få - den ligger hemma och väntar. Konstiga relger...
Vår enda möjlighet att gifta oss - rent juridiskt - är alltså att gifta oss i Sverige eller via någon svensk kyrka eller ambassad i utlandet. Så...nu har vi alltså planerat om lite och kommer att ha två cermonier! Vi kör på som planerat med allt i Thailand, men kommer även att ha en liten privat cermoni i Svenska Kyrkan där vi bor. Så nu måste jag fundera ut vad jag ska ha på mig då...man kan ju inte gå dit i jeans och t-shirt direkt...