Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Igår dukade jag bordet, elelr rättare sagt mitt bord hemma och tog bilder på det så att de som ska duka på bröllopet ser hur jag vill ha det.
Vit duk
Svart löpare
Svarta smidesljusstakar
Vita ljus
Vas i klarglas med glaskross i botten
Singelros tillsammans med en gren i silverglitter
Glittriga snöbollar från panduro i olika strl
Glittrigt konstsnö som sprids på snöbollar och löpare
Små sliverstjärnor på snön
Små röda hjärtan vid tallrik
Svart festprogram med rött crepeband och svart sidenband som måste knytas upp
Liten kub i finbetong med ståltråd och pärlor formade till ett litet hjärta högst upp som håller i placeringskortet
Vinröda servetter samma som crepe och rosfärgen
Hm, sedan tråcklade jag på min cape med huva, tjock som tusan, tror inte att jag kommer att frysa.
å just det, idag ska vi på valskurs och såndkurserna går också bra
sång inte sånd
God fortsättning på er. Ja tänk, i år är det DAGS!!!
Jag försöker göra en del av programmen denna vecka då jag är ledig, men det strular.
Har inte namnet på en av musikerna i kyrkan så jag kan inte printa vigselprogrammet.
Har inte fått bekräftelse på att menyn stämmer så jag kan inte printa våra menykort
Är det någon av er som vet hur man stavar till "potatisterrin". Har hittat även dessa stavningar: "potatisterrine" och "potatisterrinne". Får inget svar av kockarna (de använder väl inte mail) och är för stressade för att svara i telefon.
C-t: vad roligt med lysning den 19:e! Kommer alla bjudna till den eller bara de som tackat ja? Visst är det då du ska ha din supersnygga svarta klänning!
Försök att inte vara ledsen över de som tackat nej nu - gläds över de 31(!) st som kommer!!
Skottdagen: dukningen lät jättesnygg!
Vet du vilken sång du ska sjunga (du kanske har skrivit det tidigare?)
Blir inga danslektioner för oss, trots att min m2b verkligen skulle behöva detta. Så vi får dansa vanlig "tryckare" istället. Har dock inte bestämt oss för vilken låt vi ska ha än.
Tack, jag hoppas att det kommer att märkas att det är VI som gifter oss då vi har mycket svart, rött och vitt och silver hemma. Är ju lite punk/rockigare i våra själar.
Jag ska sjunga "Det vackraste", jo, det är en vanlig rätt slät låt, men tyvärr så är det den som min m2b tycker är så braaaa så den fick det bli. Han vet inte om det så jag hoppas att jag kan sjunga den klockrent på bröllopet utan tårar och sånt.
~vinterbrud~ skrev 2008-01-03 10:14:30 följande:
Föresten, vi har ingen "vanlig" valslåt utan Enya "Carribean Blue" som går i tretakt och dvs kan valsas till. Dessutom bryter vi av med en liten show ur Grase
ct, jo det är på Clarion och jag är inte så lite nervös...får skriva imorgon hur det gick. Ska ut en runda till idag och leta lite underkläder, som om det skulle hjälpa
Skottdagen, lät jättesnyggt! Har du bilder? Är själv lite sugen på konstsnö...
Jag har ännu inte tankat ner dem till datorn, men ska nog pyssla med det inom kort.
Till lysningen kommer allt och alla. Både dom som kommer på bröllopet och sen alla som tyvärr inte kan följa med. Det är då jag ska ha min svarta klänning
Jag ska lägga ut bilder sen så ni får se.
Kan vi inte ha en vinträff snart!?
Clarion är ett jättefint hotell! Tror att bilderna blir kanonfina!