• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • ~vinterbrud~

Jättestarkt och modigt gjort att sjunga för sin m2b på bröllopet - han kommer bli jätterörd!
    Tur att jag inte gett mig på den idén dock med tanke på att jag har noll sångröst

Fyller på med min lista:

Färg på klänning?
    Ivory

Tiara? Slöja? eller annat?
    Låg tiara med strass-stenar och pärlor

Övriga smycken?
    Pärlörhängen m liten briljant. Antingen halsband som går i samma serie som tiaran, eller vanligt pärlhalsband.

Något nytt, lånat och blått?
    Tänkte strunta i detta men nu har jag faktiskt fixat allt.
    Nytt: klänningen. Gammalt+lånat: pärlörhängena. Blått: kommer lägga in en blå prick eller sten i nagellacket när jag gör manikyr.

Skor:
    Ute: vita stövlar med 7cm klack (nästan likadana som Akvavits)
    Inne: sidenskor i ivory med strass-spänne. 6cm klack

Blommor:
    Liten och nätt hårdbunden med röda rosor

Något över axlarna?
    Ute: en fuskpälsbolero med krage
    Inne: har en sjal i samma stil som klänningen

Håret, sminket och naglarna:
    Allt görs på salong

Bröllopsresa:
    Maldiverna i 2 veckor direkt efter bröllopet.
    Har köpt snorkelutrustning idag - längtar!

• Qozze

~vinterbrud~: Idag har jag köpt nya underställ till vår bröllopsresa. Vi lär ha stor temperaturskillnad!

• jennysnartfru

Färg på klänning? ivory
    Tiara? Slöja? eller annat? halvt uppsatt lockigt med diadem med pärlor eller strampt i stor knut.
    Övriga smycken? örhängen-vita pärlor stora
    Något nytt, lånat och blått? in tärna fixar det, blir överraskning
    Färg på skor? höga eller låga? ivory i läder (för utomhus) och ett par i satin (inomhus) med lite bredare klack. (finns bild i galleriet)
    Blommor - bukett med pioner
    Något över axlarna? inget,långärmad topp, ute vintercape med päls
    Håret, sminket och naglarna - en makeupartisk/stylist kommer göra hår och smink och min manikyrist gör mina naglar som vanligt.

Inga övriga smycken
    Vår bröllopsresa kommer ta oss till Aruba, 2 veckor. Längtar!!!

• jennysnartfru

Hm kom precis på att nihar sett min klänning än. Måste fixa det. Har faktiskt inte provat den sen jag kom hem. Provade den varje dag hos skräddaren sista veckan innan den blev klar. Men den är så vacker. I love it

• jennysnartfru

..att ni INTE har sett den

• pannkaka

spännande...har du någon bild på den eller vill du hålla på den ?

• jennysnartfru

Den är uppsydd hos skräddare och det finns inga bilder än, men jag ska fixa.

• jennysnartfru

Någon som börjat på bordspaceringen ännu? Vi har börjar då alla har osat. Har mer eller mindre bestämt oss för mat. Mailat hovmästaren. Ska provsmaka tårta snart, mums.
    Bara det roliga kvar.

• pannkaka

vi har OSA den 10 januari så placeringen får vänta nån vecka till...maten med. Har inte bokat in varken meny eller tårta...men det kommer till veckan. Just nu försöker jag bara lura min m2b att vi ska ner till gävle nästa helg för hans mammas 65-årsdag men egentligen så blir det svensexa

• ja2007

Det var länge sen jag skrev här...
    Igår hämtade vi iaf mina ringar, åh dom är fina!
    Beställde även skor igår som jag hittade på nätet (bild finns i galleriet) och vi har även gjort ett första utkast till bordsplaceringen men den är defenitivt inte klar.

Sen håller jag på med festprogrammet, det som tar tid är gästpresentationerna som vi ska ha av varje gäst! Det är kul men svårt ockås! Annars blir det ett enkelt program, inga sånger eller så då ingen av oss är "sångmänniskor".

Klänningen är inte klar än utan den håller på att sys på just nu, är så nyfiken! En kappa har jag köpte från Halléns, tror det var någon mer som hade gjort det här i denna tråd?!

Annars ja... maten är bestämt, tårtan är inte beställd men det ska vi ordna med i början av nästa år (vet iaf varifrån och vilken tårta). Det känns som det är mycket att göra men även mycket man inte kan göra förrens just sista dagarna innan bröllopet!

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3