Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Gott Nytt År allihopa.
Hade ni det bra igår? Festen jag var på var lyckad.
Gott nytt år! I år ska vi gifta oss!
Är seg som kola idag, blev sent i natt *oops*
~vinterbrud~: Haha, jag tänkte väl - 5 veckor sedan var ju länge sen (vi har ju samma datum). I morgon är det bara tre veckor till vi åker iväg, scary!
jennysnartfru: Vi har börjat med bordsplaceringen, det är inte lätt. Vi ska ha flera små bord, med plats för 8 per bord. Men de självklara indelningarna som vi hade tänkt frn början funkar inte så bra eftersom det då blir för många vid vissa bord och för få vid andra. Så nu måste vi tänka om...
Bzzz: Häftigt, snart är ni gifta. Lycka till med alla de sista förberedelserna. Och ha det så underbart på lördag (gäller förstås er andra som också gifter er då)!
Thailand08: Visst kan du ha stövlar till, det skulle jag själv kunna tänka mig, men nu blev det andra skor.
Kvar för oss att göra:
-Fixa uteskor
-Slips & skor till m2b
-Bordsplaceringen
-Vigselprogram
-Göra Låthäfte
-Göra klart några omslag till festhäftet
-Bestämma dryck till maten & vickning
-Fixa blommor
Sen så tror jag att det närmar sig möhippa med. m2b's bestman (som var hos oss igår) fösa sig när vi snackade lite om svensexan (i hemlighet) och frågade när jag ska iväg då...
Qossie: Du förstod nog till den korta svartvita klänningen.Inte till den långa i Thailand ,kan nog bli lite svettig om fossingarna då *fniss*
Thailand: Ja, jag är som sagt lite seg i kolan idag (för lite sömn och för mycket bubbel?
). Till den svart-vita vore det läckert såklart!
Ska nog lämna in ringarna denna vecka tror jag så graveras dem Brukar ta bara 1 vecka. Så lämnar jag in dopgåvorna med för sonen så blir de klara dem med...
Tänk.... att i år händer det-
Hej tjejer!
Har inte hunnit läsa igenom tråden, ska göra det i lugn och ro efter bröllopet.
Sitter just nu på mammas jobb och skriver ut festprogram, massor av saker att fixa så här dagarna innan!
Imorgon ska fler långväga gäster hämtas och välkomnas, torsdag ska pojkarna prova sina kostymer på morgonen och sedan blir det genrep i kyrkan + middag m brudföljet på kvällen.
Fredag ska jag fixa naglarna på morgonen sedan blir det att göra färdigt bröllopstårtan samt duka på kvällen, känns nästan overkligt att allt ska gå av stapeln på lördag!!
Bebisen har äntligen vant sig vid svensk tid och sparkar nu mer än någonsin - magen har vuxit massor sedan vi landade i Sverige så jag är glad att jag fixat en ny klänning...
Hoppas ni alla ha det bra, ska försöka kika in igen innan lördag, kram på er!
Det vi har kvar att göra är:
vigselprogram, placeringskort, menykort
bordsplacering
välja meny, tårta och blommor
Skönt att det närmar sig, börjar kännas pirrigt.
Har precis blivit klar med bordsplaceringen och nu kommer återbuden, suck! min kompis med familj klan jag dick förstå för hennes mamma är döende i cancer och har fått någon månad kvar i livet. Synd för vår som som inte fick med den enda kompisen som är jämnårig resterande barn är så mycket äldre och inte direkt sugen att leka med en 2 åring.
Min farfar han är sådär tveksam och har en massa ursäkter, klart han brukar inte gå på några fester om de inte är i samma lilla by som han bor i.
Min m2bs mormor kommer nog inte heller så vi får ändra i honnörsbordet på något vettigt sätt.
Gott Nytt År på er! Igår var jag så seg att jag bara orkade läsa lite men inte skriva. Vi var på middag med några kompisar och kom hem kl 6 på morgonen...börjar bli för gammal för det
Ikväll kommer våra toastmadamer och min bror hem till oss för att prata igenom allt och se vad som behöver tas itu med. Känns som om mycket hänger i luften men det är säkert bara en känsla.
Måste verkligen sätta fart med festprogrammet och bordsplaceringen. Har lyckats gå upp ytterligare ett kilo lagom till SB på fredag, gud vad jag är duktig på tajma Blir vatten och bröd i två dar...
Har SB på lördag nästa vecka och känner mig verkligen inte redo. Hade hoppats på att "lovehandels"-arna skulle vara väck, men nu liksom blir de t.o.m. mer synliga då torsletten slutar precis över kanten och trycker så de ser ännu större ut, suck!! Men fotografen har säkert förslag på "snälla vinklar".