Väldigt intressant diskussion det här tycker jag, där många nog känner igen sig i de traditionella bröllopsrollerna. Jag och min sambo strävar efter att leva så jämställt som möjligt, vilket innebär att vi båda ger oss på saker som vi "traditionellt" inte ska enligt våra roller. Jag byter däck på min bil tex. för att jag vill kunna det om jag råkar ut för en punktering, jag vill vara självständig och känna att jag klarar av det mesta! Dessutom märker jag att jag kan och att det inte är så svårt och då känner jag mig stolt över mig själv. Min sambo lagar mat, är alltid den som tvättar och med visst motstånd, även städar hemma. Men det är ju en ständig kamp, eftersom vi båda är barn av samhället där vi fått inpräntat vilka roller vi har som man och kvinna. Jag kommer aldrig glömma när min sambo(som sällan lagade mat innan han träffade mig) hade gett sig på en kycklinggryta, efter lite uppmuntran från min sida, och den blev jättegod verkligen! Man kunde se hur stolt han var och det peppade honom till att vilja prova sig på även andra rätter(inte bara stekkorv, köttbullar och pasta som han gjort tidigare).
Nu är det ju så att det är jag som hänger här, men det är mest för att den här sidan inte ger honom något, som någon skrev härinne, den är ju riktad till kvinnor, klart han inte blir intresserad och längtar till att logga in här! Däremot försöker vi dela upp bröllopsuppgifterna som ska göras, nu tar jag mest ansvar för att jag är en planeringsmänniska och jobbar som resursplanerare, så det är naturligt för mig. Vi brukar säga att jag är president och han vicepresident :) Men han har tex. fixat catering och toastmaster än så länge, och anledningen till att han inte gjort mer är nog att jag är för snabb med att fixa resten.... Där får jag helt enkelt ta på mig en del av skulden själv!