GME76 080802 skrev 2007-11-27 11:56:53 följande:
Haha, nä men att utesluta sitt utseende som en del av relationen anser jag är naivt. Skulle jag börja strunta i att duscha, klä mig i smutsiga kläder och bli allmänt nergången (i mina ögon) så skulle jag inte gilla mig själv och gillar jag inte mig själv så fungerar inte relationen i a f oavsett den goda tanken att det endast är insidan som räknas.
Det var verkligen INTE så jag menade, men jag inser att det är mycket komplicerat att försöka förklara detta via korta meddelande här. Naiv vill jag verkligen inte bli kallad, men kanske gav mitt korta inlägg det intrycket.
Jag sköter mitt utseende och förväntar mig att maken gör detsamma, men kärnan i mitt resonemang handlar om att min yta inte har med relationen att göra. Liknelsen med brännskada var väldigt bra. I mitt fall handlar det just nu om att jag bantat bort 21 kg från min ganska lilla kropp. Visst betraktas jag som snyggare ut ett slags skönhetsideal nu jämfört med när jag var tjockare, men jag vill verkligen INTE att min man ska tycka om mig mer nu jämfört med tidigare. Jag är verkligen rakt igenom samma individ och vill bli älskad som den, oavsett om jag gått ner 21 kilo eller inte.
Men som sagt... detta kanske är för klurigt för att få fram i texter som detta... så jag tar inte speciellt illa vid mig, utan tar det på konto för "missförstånd på nätet".