• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Vännerfan

Lappis, hör med kollegorna på FL gällande om du ska spreja eller ej. Inbillar mig att de har järnkoll på sånt. Men det har du säkert redan försökt.¨

När på onsdag ska vi hålla tummarna?

• BrudSommar2006

God morgon! Nu har jag så mycket jag vill kommentera att jag inte vet var jag ska börja! Vi har packat hela helgen - igen - och nu är det i det närmaste färdigpackat tror jag, förutom allt vi måste vänta med till sista stund. Äntligen börjar det närma sig, vi får nycklarna nu på torsdag och har bokat flytten till nästa fredag, den 23:e. Spännnande, spännande!

Vänner, det här med sömn är inte lätt, hoppas att Omsan har några goda råd åt dig!

Här har vi ju sömnproblem men jag känner inte att jag är mottaglig för goda råd just nu faktiskt, får ta det senare. Efter tre usla nätter då jag var tvungen att ligga och amma vad kändes som nästan hela nätterna för att slippa gå upp med henne och hon skrek varje gång hon vaknade så är vi tillbaka "som vanligt" nu igen, hon vaknar och vill snutta varannan timme ungefär. Fast det är ungefär så ofta som jag vaknar och går upp och går på toa eller dricker vatten i vanliga fall ändå så det är jag rätt van vid. Tror inte att hon är hungrig utan hon snuttar lite för att kunna somna om bara. Att få sova en hel natt vet jag inte när jag kommer att få uppleva, å andra sidan sover jag inte hela nätter utan bebis heller.

• start september

Lapinette,

din kropp går nog igenom tillräckligt mycket för att det ska finnas förklaringar på att du drömmer konstigt också.

Jag håller självklart också tummarna stenhårt för dig på onsdag.

Och lite för mig själv också eftersom vi då ska på KUB vilket jag nu börjar bli nervös för. Mest för att det lilla livet ska ha somnat in, risken för dåliga KUB-resultat har på något vis hamnat i skymundan för den allmänna oron.

• BrudSommar2006

Lapinette, spännande att det snart är dags! Oj, vad ni reser förresten!

Muggles, jag hade planer på glöggdrickande och andra goda drycker till jul och nyår men nu inser jag att jag absolut inte kommer att ha slutat amma då, Iris har ju slutat att ta flaskan för ersättning. Ska nog starta med välling lite före sex månader för att se om hon gillar det bättre. Det har varit knepigt för mina föräldrar som har passat henne i helgen när hon bara ätit sina smakportioner och sedan vägrat flaskan. Efter fem timmar har hon varit helt tröstlös och bara velat amma, fast det har ju varit ungefär så länge jag känt att jag klarat mig utan att amma också innan det blir obekvämt.

Vi ska nog vara hemma själva på nyårsafton i år, det enda är väl att jag inte fattar hur jag ska hålla mig vaken till tolv eftersom jag går och lägger mig med Iris vid nio numera.

• BrudSommar2006

Vill förresten att Iris också ska bli liten snowboardtjej men vet inte riktigt hur det ska gå till eftersom varken jag eller maken åker skidor. Men, men, det löser sig väl. Jag kände alltid att det var så tråkigt när alla andra åkte iväg till slalombacken på friluftsdagarna och jag och några till fick syssla med något annat trist i stället.

Nenne, vad trist med blåbetong om ni inte visste om det innan. Vad stod det i prospektet att väggarna var gjorda av då? Har de gjort radonmätning i alla fall eftersom ni vet att värdena ligger precis över?

Jag åt ju som bekant inte något man inte skulle när jag var gravid men risken måste ju vara liten att det faktiskt är bakterier i typ en bit gravlax. Värre är det väl med fiskar med tungmetaller i, det kan man väl undvika i alla fall.

Junilejon, prova med Postafen åksjuketabletter eller Seaband, de där åksjukebanden man sätter runt handlederna, som redan föreslagits här, hjälper inte det så se till att få Lergigan comp utskrivet. Ingen idé att må illa i onödan när hjälp finns. Själv mådde jag bara sämre av Postafen, tror inte att jag tålde det faktiskt, och banden gjorde varken till eller från men det beror väl på hur illa man mår från början.

• BrudSommar2006

Jag blir vansinnig när BT lägger av när jag precis skrivit ett långt inlägg och inte hinner kopiera! Nu är Iris vaken och redan sur så nu får jag fatta mig kort.

Page, jag hade för mig att när ni försökte ringa och beställa tid för ett tag sedan så var det inte så akut, hoppas att det inte blivit sämre för er?

Liten, jag tycker att pyamaser är helt hopplösa att få på och av, tycker att det är mycket lättare med body och byxor. Iris hade dessutom för stora fötter för sådana med fötter. Fast jag tycker att hennes strumpor har suttit på bra, det är först nu när hon ligger och drar sig själv i tårna som de åker av ibland. Har tyvärr ingen erfarenhet av sovpåse.

Mössa inne har Iris aldrig behövt, det tyckte de inte behövdes på BB men det kanske berodde på att hon hade mycket hår och var född mitt i sommaren, det vet jag inte.

Vi har förresten varit till frisören och klippt luggen!

Nej, nu är Iris väldigt ilsken på mig, måste ila.

• Vännerfan

Oj hjälp, har ni läst det som nu står på sajten om otillåten reklam. Undrar hur mycket av det som vi skriver om här som räknas som reklam!? Man verkar inte ens få länka till externa sidor längre. (Man kommer till den infon om man loggar in på nytt)

BS,
    Skönt att ni fått så mycket packat! Hoppas det blir bra väder när ni ska flytta! Dagen innan vi flyttade in här ösregnade det, hade inte varit nån hit. Som väl var fick vi uppehållsväder när det väl var dags.
    Gällande sömnen så kan jag ju säga att vi liksom blev tagna på sängen av detta scenariot. Var så inställda på att han skulle skrika och att han skulle vilja ha mat. Detta var helt nytt och oväntat, så vi blev helt handfallna.

Nej, nu ska jag gå och sova ikapp lite!

• _koko_

Wiiiii, vi har fått biljetter till maiden nästa sommar!!!

Lappis - jag kommer tyvärr inte heller ihåg när jag tog sista sprayen, men jag undrar om det inte var kvällen för äl-sprutan? Fast det kan ha varit samma morgon också...
    Skickar en bamsekram till dig och hoppas allt går bra ikväll. Vilket det såklart kommer göra.
    Sååå coolt att du kommit så långt nu. Inte konstigt att du har det lite tufft, det är mycket som står på spel och sanningens minut närmar sig.

Annars har jag inte hunnit läsa ikapp alls. Är lite less på jobbet just nu, tänker snart lägga mina ansvar i knät på den som ska ha dem och dra. Det är så mycket snack om att det är så mycket att göra, ändå är jag den enda som jobbar över...

Men vad är det jag läser om blåbetong? Nenne, berätta, är det mätt med geigermätare så ni vet att radonet kommer från betonget? Vad har ni för värden?
    Vi har nämligen blåbetong i en del av huset, men den avger nästan inget radon! Däremot har vi mycket markradon som vi har åtgärdat med radonsug.

• Tinga

Lappis - skickar en uppmuntrande kram! Det är säkert många tankar och känslor som far runt i ditt huvud nu, och min erfarenhet är att det ofta leder till konstiga drömmar. Inte så konstigt kanske egentligen, för drömmar är ju ett av det undermedvetnas sätt att bearbeta olika saker. Det är så himla spännande, det som är på gång för dig den här veckan, och jag kommer att krampaktigt hålla mina tummar för dig.

Nenne - usch, vad tråkigt med blåbetongen i huset! Jag har inga råd att komma med, men hoppas att det löser sig. Det är himla trist när det kommer käppar i hjulet, som man egentligen redan har räknat bort.

• Lapinette

Vad gulliga ni är! Sitter här i kö till CvL (20 minuter har gått....) och vet fortfarande inte om jag ska ta min spray MEN jag misstänker att det är så.

Det är onsdag förmiddag som ni ska hålla tummarna. Kl 9:00 ska vi vara i Uppsala. Vet fortfarande inte om det blir med bil eller tåg då vädret är så instabilt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag