• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Koko - inte ska du vara den enda som jobbar övertid. Se till att du får gå hem också - du har ju Conny att tänka på.

Säger hon som alltid jobbat mycket övertid... Till mig säger alla kollegor att jag msåte börja ta det lugnare nästan det första de säger efter att de sagt grattis. Så det ska jag försöka!!

• start september

Fick ett tips om att Barnkammaren på Valhallag ska sluta med begagnade (och nya tror jag) mammakläder och ska rea ut i nästa vecka.

Kanske kan vara något för dig Liten?

• start september

Nähä,

nu är jag ensam här. Nu bli det några timmars fokus minsann, annars får jag inte gå hem ikväll heller.

Vi hörs!

• Vännerfan

Cicci,
    Ang. vad man gör om Victor bara gillar banan: då blandar man i rätt mkt banan i det som ska serveras och sen mindre för varje dag tills han bara äter det nya. Det gäller att vara smartare än de små Så gjorde jag iaf.
    Så trist med bröllopet. Ibland tror jag inte riktigt killarna fattar vidden av de uppoffringar vi får göra som gravida/ammande.

Piggan,
    jag har undrat vart du höll hus! Men nu har vi koll på dig igen

Gick och satte upp stort mörkt enfärgat lakan framför sovrumsfönstret så det inte ska vara så ljust där på natten. Så la jag mig på sängen med prinsen. Han stirrade som besatt.. på lakanet som tydligen såg väldigt spännande ut! Så det kanske inte kommer funka så bra, men förhoppningsvis funkar det bättre när det mörknar.

• junilejon

Tack så hemst mycket för alla tips och råd ang mitt illamående. Var tvungen att åka hem ifrån jobbet idag för att jag mådde så illa och var så yr.
    Köpte ett sånt där armband mot illamående,det har hjälpt lite! Min chef var inte på jobbet när jag åkte hem,skickade ett mess till henne då jag visste att hon var på möte! Skrev med att jag inte ville "köra" en vis detalj på jobbet,då jag mår dåligt av att stå upp hela tiden,sen är den stressig.....måste med säga att min chef är nog den enda i hela världen som gillar att man messa varandra ....hon ringde innan,men jag orkade inte prata!!

Har äntligen hittat telenr till vår BM som besöker byn några dagar i veckan. Ringde först till sjukhuset i Ängelholm,men dem visste inte nr,sen till Helsingborg men dem kunde inte heller hitta något nr,även BM kommer ifrån Helsinborg...att det ska vara så jävla svårt att få tag i ett telenr...bli så trött!!

• Liten med Mindre

Junilejon - stackare - hoppas banden och ev piller kan hjälpa lite. Tur att du har en förstående chef.

Tur att jag har en förstående chef också - är hemma idag med. Åkte en utflykt till barnmorskan och sjukhuset för lite rutinprovtagning. Helt slut bara av det. men i morgon ska jag masa mig iväg hoppas jag.

Lappis - jag hoppas på massvis med tur inför onsdagen, och resten av veckan. Hoppas hoppas hoppas!

Cicci - så surt att maken förstörde partyt för dig. Hoppas att ni kommer överens om lämplig "kompensation". Jag ska nog kika vidare på sovpåse. Bebisen i Genève använde sån och pyjamas, och det funkade kanon. Vi har dessutom rätt kallt i sovrummet på vintern.

Och vad gäller alla recept så blir jag sugen så in i norden, på choklad, glögg och mögelostar! Det känns som om vi har lite svårt att planera nyår. Förhoppningsvis håller Mindre sig inne så att vi bara är två - men man vet aldrig...

BS, massor med lycka till inför flytten. Det går säkert jättebra , hoppas på fint väder!

• nennesjuttioåtta

hej!
    OOH LAPPIS! Vad pännande, jag håller alla tummar och tår som jag kan!

Piggelin
    Herregud, du är ju kläckfärdig, spännande det med!!! :-O Håller en tumme på jour där.

usch, junilejon, vad tråkigt att du mår illa... Började det direkt efter att du plussade eller kryper det på mer och mer?

Jaa, det här med radonet. I paperet vi fick från mäklaren stod det bara "tegelfasad, 2-glasfönster, tak av betongpannor" och jag frågade om radon eftersom det är byggt på en rullstensås och det är radon där. Men sist de hade mätt så var det under gränsvärderna. Vet inte vad de mätte med nu men det var någon snabbmätning och då var det 240 bq/m3 (eller hur man nu skriver??) på övervåningen och 280 i källaren. Strax över gränsvärdet på 200 alltså. Det är blåbetong i själva stommen. Men det går ju att lösa, så vi har fått offert på en fläkt med värmeväxlare (med bara fläkt ökar ju uppvärmningskostnaden. Och förmodligen pruta 100.000:- på huspriset för den grejen inkl jobbet. Vi får se vad de säger.

1 vecka kvar till BIM!

• nennesjuttioåtta

Nyår?!?!?! Ja, om vi inte ska fira med min pappa som fyller 60 blir det nog favorit i repris med ett annat par (gravida vännen) och deras hund i våran fäbodstuga. Eftersom det är vedspis så måste man anpassa maten lite och vi har kört fondue 2 år i rad, inte bara köttfyrkanter utan något marinerat jox. Både kyckling och oxfilé med olika såser och sojadipar. Bland det godaste jag ätit! Efterrätterna brukar dock variera. Har inte tänkt så långt ännu.
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=393612

• Liten med Mindre

När vi ändå är ute i god tid - stockholmare - kan någon av er rekommendera någon Lucia-konsert ni varit på? Jag vill ha det "klassiska" stuket, och inte en massa modern konstig musik. Funderar på Storkyrkan eller Adolf Fredriks kyrka den 13 dec. (Globen är inte min grej.)

Andra förslag emottages tacksamt. I år när jag är ledig ska jag Lucia-fira ordentligt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag