• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Vännerfan

Liten,
    Mössa inne hade vi bara på bb (och inte ens där hela tiden då det vara som att försöka sätta en fingerborg på en apelsin för vår del...).
    Pyjamaser med fötter tycker jag är jättebra NU när det är lite kallare (jfrt med när det var 30 grader hos oss...) för prinsen vill gärna sparka av sig täcket. Skaffa både med och utan, det går åt ganska många pyjamaser tyckte jag. Finns även nattsärker (typ som ett nattlinne) också med smörning nertill. Det tyckte jag vara smart just med tanka på blöjbyte på natten. Tror det var Mexx de vi hade, men jag tror jag såg på Babyproffsen också.
    Nu ska jag bada trött kille!

• Telemarkgrrl

Muggles, jag hittade årets nyårsvarmrätt i DN idag - oxfilé med rostad vitlöksgrädde och ädelostsky. Det kan ju inte bli fel! Till dessert blir det en himmelsk chokladkolapaj som jag fick hemma hos min kompis idag. Nu är det bara förrätten kvar att bestämma.

• Lapinette

Oj, planering av nyår redan?! Själva har vi inte en aning om vad vi ska göra på nyår.

• viktualia

Lapinette - jag håller med ... får ångest av nyårdiskussionerna... gaaaaa det är sånt krångel att fixa nyårsfirande varje år så jag blir helt matt....

• Lapinette

Men nu kom jag ju på!!! Vi skulle ju fira hemma hos er, Telis . Du sa ju att vi var välkomna om vi inte åkte iväg till alperna just över nyår och det gör vi ju inte. Menyn passar även oss!

• Lapinette

Men nu kom jag ju på!!! Vi skulle ju fira hemma hos er, Telis . Du sa ju att vi var välkomna om vi inte åkte iväg till alperna just över nyår och det gör vi ju inte. Menyn passar även oss!

• Telemarkgrrl

Oh, men jag älskar att titta i mattidningar och fundera på vad man ska äta. Dessutom är det "bara" en och en halv månad kvar.

Lappis, jamen vilken tur att även ni gillar oxfilé och chokladkolapaj då!

• Lapinette

Telis - vi gillar nästan allt! Inte svårt att mätta våra magar. Jag gillar inte ärtsoppa och maken tycker inte om rödbetor...annars går nog det mesta ned.

• Telemarkgrrl

Tur du sa det, Lappis, chevregratinerade rödbetor med ruccola, balsamico och valnötter är en favorit här hemma.

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2007-11-11 19:40:57 följande:
    Tur du sa det, Lappis, chevregratinerade rödbetor med ruccola, balsamico och valnötter är en favorit här hemma.
    Det tyckte i och för sig JAG lät sjukt gott... så man kanske skulle bjuda in sig till det där nyårspartajet....
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag