God morgon!
Lappis,
Var ni och såg Ratatouille igår? Jag tyckte den var jättebra. Söt och välgjord och fick en på bra humör. Blood diamond tyckte jag också var bra, kul att se Di caprio i den typen av film. Men så otäck, usch!! Alla dessa barnsoltater etc.
Ang. böcker så står Tillsammans är man mindre ensam i min bokhylla och är näst på tur att läsas. Den eller Blonde. Fast den är ju sååå himla tjock. Läser inget just nu. Jag inbillar mig att det inte blir några foton insatta om jag börjar läsa en bok, men nu blir ingetdera gjort i stället. Men på Lanzarote ska jag se till att få lite läst.
Till alla som är gravida kan jag verkligen rekommendera att ni tränar!! Jag är så himla glad att jag gjorde det, annars är jag rätt säker på att jag fått problem med ryggen och att min foglossning kommit tidigare än den gjorde.
Liten,
I natt vägrade prinsen lakan och/eller filt fast det var rätt kallt i rummet. Fick sätta på honom sockar. Så så enkelt är ju faktiskt det otgärdat, med det lilla aberet att han sparkade av sig den ena sockan, så hans ena fot blev kall iaf.
Sen måste jag be Oms eller nån annan om råd gällande nattsömn!! Vi har nu bestämt att det är slutätet för sonen om nätterna, som är mellan 19.30-tidigast 6.30 (senast 7.30). Första natten skrek han i 3 timmar, förmodligen mest av förvirringen och nu andra natten visade han inte tillstymmelse till att vilja äta och var inte ens överdrivet hungrig ens på morgonen. So far so good. Men han låg ändå vaken i 2 timmar mellan kl 02-04. Var mestadels på gott humör, låg och jollrade, ville leka men tröttnade ju när inget kul hände och började gnälla. Emellanåt skrek han men det var ju för att vi försökte lägga honom till rätta, buffa honom etc. Han drack vatten och fick ny blöja, jag visade honom att det var mörkt ute, vi båda gav honom närhet. Eftersom det absolut inte gick att buffa, han var ju inte det minsta intresserad av att sova. Var det fel? Hur borde vi göra? LÄgga över honom i vagnen och vagna? Vi har tänkt på dels att han ju aldrig sovit längre än 6 1/2 timme i sträck och att det kanske är därför han vaknar. Har även tänkt på att det inte är så mörkt i sovrummet pga att man ser ljuset från trapphus. Borde vi åtgärda det? Borde vi gå upp och helt enkelt leka med honom så att han blir trött? (Har kompisar som gjorde så, men det känns som att det ger fel signaler, på natten ska man ju sova). Nu kan det ju hända att det går bättre i natt, men jag tror knappast det faktiskt och jag är lite rädd för att sitautionen blir ohållbar om det blir en likadan natt till i och med att maken behöver sova för att orka jobba (har krävande jobb och svårt att somna om resp. att ta tupplurar). Och jag vill INTE ge upp detta nu. Så tips mottages tacksamt! Även om jag vet att många skulle avundas att vi har det så pass bra som vi har det med sömnen, trots allt. Skulle ju kunna vara mycket värre än såhär. (Vilket det också garanterat hade varit om vi inte kämpat oss till att komma hit.)
Ha en bra dag allihop!!