• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Page - *lång kram a la Vickan* och samtidigt önskar jag dig all kraft i världen att leva i den märkliga sits du befinner dig i! Vet, som du vet, lite om den.... och önskar ingen en sån sits.... det finns inte ord, bara ett "jag finns här om du vill prata".

Cicci - det där lät ju vråltungt! huga! *skickar stärkande kramar till dig också* och hoppas samtidigt att din make förstår allvaret i situationen och verkligen ändrar sitt beteende!

• Page

Vickan, min kramvän, (sitter kvar här som en igel och bara väntar på alla sympatikramar),tack snälla du. Hoppas att du vågar dig på fler hålanbesök! Det var riktigt uppiggande sist!

• Mrs  B

Page
    Ska komma ihåg det där med Monopol på att få må dåligt.....
    Är inte alls bra på det.

• viktualia

Sympatikramar är en av meningarna med den här tråden....

...och fler hålanbesök kan det nog bli, måste ju redovisa det jag jobbar med just nu och ev ska jag dra igång ett jätteprojekt där din region är en del, i så fall efter jul. Just nu finns det inte nåt datum inbokat för utflykter åt ditt håll, men jag lovar att jag hör av mig!!

• Page

Cicci, jag är en snorbra värdinna! Hör av dig när du orkar med en fest och jag bjuder på den. Röööj kan jag bjuda på!

• Page

Gör det Vickan! Synd att du inte har mer tid, så att du kunde komma förbi utan några projekt!

• start september

Page,

det finns inga ord som kan trösta på riktigt, men jag tror du har kraften att klara av det. Humor och ironi räcker långt enligt min erfarenhet. Ös ur dig här om det hjälper!

Jag har också läst din blogg, men trotsar dig och skickar en stor kram jag med.

• Page

Mrs B, vi är alla uppfostrade på så sätt ju, det är alltid mycket mer synd om alla andra (usch, vill inte tänka på alla tsunamioffer) än om en själv. Men ibland så har bar bara så jäkla ont i en tånagel, eller så mår man så illa vid en hett efterlängtad graviditet. Självklara saker, jaaaa, men nytiga om att bli påmind om någon gång.

• Page

Tack Spetember, jag tar emot kramen utan någon ironi! Humor är fantastiskt...och lite äckligt. Jag minns hur min gymnasielärare i psykologi talade om humor oom en skyddsmekanism. Hon var nämnligen på en begraving och fällde en kommentar i stil med: Det är bäst att äta mycket nu, det är trots allt liket som bjuder nu!

Äckligt, patetiskt, men lite roligt det också!

• start september

Humor och ironi är nog bland de bättre skyddsmekanismer jag känner till. Verkligheten kommer ikapp tillräckligt ofta ändå.

Om man inte kan se det roliga i det din lärare berättar saknar man humorn vilket gör livet desto tråkigare. Och ser man inte det äckliga och patetiska saknar man verklghetsförankring så ju tycker din kommentar var klockrent. Du är vid sunda vätskor!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag