• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Sweet, neeej, min vanliga dator har gått sönder så att jag kommer inte åt min mejl!

Mugglan, jag införskaffar några dyra märken också! Sen när vi väl har blivit påverkade går vi på den billigare varianten! jag sparar mina sovplatser till de som kommer från långväga! Hmm, kan nog behöva några fällbara spjälsängar bara!

Jag kommer att planera festen när jag vet hur vårt schema kommer att se ut.

BS, jag har ingen aning om hur situationen ser ut i jämförslse med förra gången. Men nu ska han få "byta ut" benmärgen också. Det låter inte så trevligt tycker jag. Hehe, vi har några rör med nedfrysta soldater, men de får ligga kvar i Uppsala i säkert förvar tills vi vet mer hur framtiden ser ut.

Ojoj, det är en riktig babbelkväll från mig, hoppas att ni inte kräks...

• viktualia

Page - isch... benmärgstransplantation är inte lattjo... minns när pappsen gjorde det. Han fick tillbaka sin egen "tvättad", eftersom ingen av oss närstående (hans mamma, barn och syskon) passade att donera.

Och partajet blir säkert fullständigt sanslöst.. ha ha ha.... jag hittar ju till din håla så jag kommer GIVETVIS! och mitt enda hinder för att dricka i mängder är ju bantningen.. ha haa

• Page

Nu har jag fått så sjukt mycket kramar så att jag nästan kan börja att sälja dem. Tack för det! Det känns bra.

Må befruktade ägg fästa, och bebisar sova flera timmar i sträck! Och kaniner bli bra på kort!

• sweetstreet

Ok Page!
    Såg ditt svar. Jag ska testa att kopiera och inboxa dig här istället!!!

• Page

Vickan, du måste ge mig tips angående lättare varianter. Annars så bli det 40% grädde och sådant svärmorstjafs! Hahaha, du får dricka GROGG! Eller någon risbaserad alkohol, eller så fyller vi oss med skratt.Det kan också fungera!

• Oms

Page - har skummat tråden o det var så mkt jag ville kommentera tills jag såg ditt inlägg - allt det andra föll bort o kändes inte lika viktigt... jag skickar dig en cyberkram som passar även om man inte vill ha kramar spy ur dig all galla här, som du och ngn sa är att ironi och humor kan få en att klara av olika saker sså kör på - jag läser dig gärna! *och här kommer KRAMEN*

• viktualia
    Page skrev 2007-11-12 21:57:40 följande:
    Vickan, du måste ge mig tips angående lättare varianter. Annars så bli det 40% grädde och sådant svärmorstjafs! Hahaha, du får dricka GROGG! Eller någon risbaserad alkohol, eller så fyller vi oss med skratt.Det kan också fungera!
    lättare varianter av sprit eller lättare varianter av mat?!?!? om det var mat du menade - tänk skaldjur, sallad och konstiga gryn. Om det var sprit du menade - det är kört men jag är ju smalast i världen så det får väl passera...

*kram*
  • sweetstreet

Nu har jag inboxat dig Page! Hoppas det kommer fram.

Förresten nu är jag ju ändå inne i tråden igen (pausar från jobbet) så jag tänkte ta och göra vad jag hittills inte hunnit. Nämligen att

Önska Lycka till!!!
    Till Lappis inför äggplock och återinföring!!!
    Till September inför KUB!
    Till Piggis inför förlossningen!
    Till Telis inför ÄLen!

Och Gratta
    Frejis till kaninen!
    BS till inflyttningen!

Hm, sedan minns jag just inte något mer.
    Men om jag glömt någon så ber jag om ursäkt över min "Alzheimer light" som Mugglan brukar säga

• Page

Vickan! Konstiga gryn finnes här! Gillar konstiga gryn!

Oms, tack för kramen! De här cyberkramarna känns riktigt ok faktiskt!

Åter igen, tack så jättemycket, att ni orkade att genomleva mitt depressionsprat. Jag suger åt mig alla kramar på ett allvarligt och ickeironiskt sätt!

Nästa noja på gång är Lappis ägg. Hoppas att du kläcker många och att de är av finfin kvalitet!

God natt alla och tack för stöd! Jag menar det verkligen!

• Oms

Vänner - kom på att jag ville svara på ditt inlägg (ko av mig när jag såg Page's inlägg)

Jag tycker att ni gör helt rätt m sonen. ni visar att det e natt och inte dag, natten ska var tråkig och dagen rolig. på natten gör man det man måste och inget annat. bra att ni visar er så att han inte känner sig ensam o övergiven samtidigt som ni gör klart att vill du ligga o jollra ja gör det - men Vi ska sova. Och det är mkt mkt svårare att få de att sova när det är ljust men ljust är det ju inte riktigt (vänta till sommaren då pratar vi medvetenhet om dygnet)så det borde inte påverka i ngn större utsträckning.

kör på som ni gör och ge det lite tid, iaf en 2 veckor eller så, det kan vara så att ha kommer att behöva två täta kvällsmål för att kunna sova hela natten (med risk för att det slutar m bajsblöja mitt i natten )men det får ni pröva er fram till.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag