Hej alla underbara trådisar....
Hi hi hinner titta in nu på morgonen innan jag ska ut och promenera i snön på Djurgården. "Jag" vaknade tidigt idag... lille Victor mao... hi hi
Jag har läst alla tips vad gäller mat. Jag ska testa att blanda i lite ersättning i maten, sen ska jag ge honom mer ersättning än jag har gjort på kvällarna, han har fått 1 dl och sen bröstmjölk. I natt hade jag morotsjuice vid sängen om han skulle vara törstig, men det ville han inte ha.
Mugglan, du sa utvecklingsperiod, hmmm, förra gången han hade det var han stökig i en vecka, nu har han varit det i en månad. Jag är helt groggy!
Firren har varit världens underbaraste bebis, så jag ska inte klaga, men det är som ni säger att man blir galen när man inte får sova och jag var så himla bortskämd de 3 första månaderna, han var fantastiskt på alla plan, sov och åt och var go.
Vänner, ag puréa själv så har jag gjort det. Fast det var bara potatis. Han är ju igentligen inte sågammal, så jag ville ta det lugnt med smakisarna, men måste inse att han har kommit i kapp nu.
Han ville inte ha gröt i går, så till kvällsmat fick han majspure med katrinplommonpuré igen, fy fasen, men han äter ju
Det ska nog lösa sig. Ska till BVC på onsdag nästa vecka och vaccoinera och så där, då ska jag ta mig tid och fråga lite. I går när jag var där så kom jag ju inte ens när det var öppen mottagning, så de hade lite svårt att vara tillmötesgående.
Vidare....
Det är ibland intressant att när man skrapar lite på ytan hos människor så döljer det sig lite annat där.
Jag har tagit ganska mycket genom åren och det är inte första gången jag pratar med hans mamma.... men tidigare har hon tagit sin sons parti och det har gjort att jag har glidit i från henne och gillar inte henne alls, för jag känner mig som en dum svärdotter som har klagat på hennes son.
Hur som helst, jag vågar inte berätta alla turer, men när jag kom hem i går så hade min svärmor pratat med min man i 2h och han har fattat!
Grejen är att han har ju sagt att han fattat innan, men sen gjort bort sig igen. Men nu vet han att jag kommer ta Victor och sticka om han så mycket som är i närheten av en spritflaska igen.
Det är sen inte något han ska skämmas över, för det är ett vanligt problem att vissa människor inte kan hantera staksprit. Ett par glas vin har inte min make problem med, utan det är spriten.
Nu har jag berättat ganska mycket för svärmor, så hon fattar. Hon trodde allt var så bra, jag bara fnös åt henne och bad henne öppna ögonen.
Anledningen till att jag kom in till DS och födde så snabbt kanske ni hajjar nu. Jag tänkte inte ens på värkarna, jag ringde in till DS och var ledsen för att min man var berusad o DUM mot mig och jag insåg att mit barn skulle födas och fick panik av att han inte ens var nykter då!
Hur som helst, jag älskar människan över allt annat, men det dör en smula inom mig varje gång han missbrukar mitt förtroende och jag hade hoppats att inte detta skulle hända nu när vi har en liten bebis.
Näää nu ska jag inte babbla mer om detta. MEN jag kan meddela att bvc har faktiskt familjerådgivning, och innan detta hända så hade jag tänkt att jag skulle gå och prata med dem tillsammans med honom för att han skulle förstå vilket lass jag drar, men han vill inte... men NU så har han gått med på det! Så Frejis, du har så rätt så, det är en bra lösning.
Nu ska jag iväg ut i snö yran!
Ni är så himla underbara och hjälpsamma här inne och även nu när jag inte hinner hänga här så mycket.
Massa KRAMAR TILL ER ALLA!
12 november 07 - nytt liv........
12 november 06 - nytt liv (junior uppenbarade sig på stickan)