• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Bra beskrivning Omsan!

Jag har mitt dubbelvikt så här i början, mitt är så långt att det kan täcka hela magen.

Jag tror inte denna tråd hittat detta band förut - jag vet att jag skrev när jag hittade det för några veckor sedan och det var ingen som då nappade.

Mitt nästa projekt är att köpa ett vitt, har bara svart och det ser dumt ut under vit tröja.

• start september

Bandreklamen fortsätter...

... tydligen ska det vara skönt precis efter också innan man kommit i favvisjeansen igen.

• Moppy1

Sept - kan tänka mig att bandet är skönt efter BF också. Kan över huvudtaget inte tänka mig att klämma in mig i mina gamla tigha jeans igen, efter förlossningen. Mammajeans med resår är bara så skönt!!

• Vännerfan

Piggan,
    På 1. svarar jag vet inte och på 2. vet inte- men det är inget jag själv använt iaf.
    Ska snart göra vagnen mer "vinterbonad" samt övergå till sittvagn men har inte tänkt så mycket på vad jag behöver till det än. Vi har en sån halvhård insats (Teutonia) så när man tar ur plattorna i sidorna på den blir den en åkpåse. Men huruvida man har lakan i den har jag inte funderat på. Får kolla på den när prinsen vaknar.

Mugglan,
    jag var till barnaffären du tipsade om i vårt närområde. De hade ju jättemycket bra saker! Och trevlig expedit. Efteråt ångrade jag att jag inte sa VARFÖR jag inte varit inne där tidigare, hon hade nog varit mottaglig för det (De har en massa jättebilliga kläder hängandes på trottoaren så jag har trott att affären därför var lite sunkig). Köpte plastade haklappar med kardborrband så nu får han dregla hur mycket han vill

Vickan,
    Tack för infon! Hur långt är det från stället jag är född på (se FB)och där Page är??

Tjejer,
    Köp inte dyra magband om ni inte hittar nåt jättesnajsit. (Finns ju rätt roliga). Ta bara en gammal top eller gammalt linne och klipp bara rakt av allt tyg som sitter ovanför bysten ungefär. Dra ner tygstycket över magen. Klart!

Cicci,
    You go girl!!!

• Vännerfan

Jo, jag har tipsat om detta med magband tidigare
    Missade ni det inlägget, hur är det möjligt

• pirr!

Hej på er!

Oj, här händer det mycket.
    Först och främst- Page och Cicci- tänker på er i de situationer ni befinner er i! Stor kram.

Junilejon och Nattis- hu, illamående är inget vidare. Mitt släppte nästan helt för tre veckor sedan (i v 19) och skillnaden på humör och allmänt vällbefinnande är enormt! För min del hjälpte egentligen inget hundraprocentigt mer än att stanna i sängen med huvudet högt, men det kunde jag inte med mer än totalt 5 dagar under illamåendeveckorna. Var snälla mot er själva och kräv att bli extra ompysslad och "synd om" empati från make/sambo
    Hur långt gångna är ni?

´Lycka till på CvL, Lappis!

Piggelin- är det verkligen snart dags! Stort lycka till! Har ni bestämt vart ni ska; Mölndal, Östra, Varberg...?

• viktualia
    Vännerfan skrev 2007-11-13 13:39:14 följande:
    Vickan,Tack för infon! Hur långt är det från stället jag är född på (se FB)och där Page är??
    jahaaaaa var det Såååååå du menade.... 8 mil är svaret på den frågan.
  • pirr!

Nattson ska det ju vara! Sorry för förvirringen!

Nu ska jag göra ett konditionstest på en patient (tur att det inte är tvärtom- jag flåsar som bara den efter en våning i trappan )
    Hej så länge!

• Oms
    Moppy1 skrev 2007-11-13 13:26:38 följande:
    Oms - kul att du också är så nära nu! Om man får snitt brukar de väl plocka ut bebben någon vecka innan också? Så det är snart för dig, ju! Är avis på att du kommer veta vilket datum det blir. Hade passat mig, kontrollfreaket, ypperligt!
    skulle precis säga det samma till dig! att du är nära nu!

ja som kontrollfreak kommer det att bli skönt att veta vilket datum det blir - speiellt m tanke på att jag jobbar in i det sista och har tusen planer för all ledig tid (som vanligt)

men min man är inte så glad i det, han e ju katolik och tycker inte riktigt att vi har rätt att bestämma NÄR ett barn ska födas - han vill hellre att jag börjar spontant o sen att de lägger snitt då. men då tycker jag att jag förlorar hela poängen m snittet på ngt sätt, eller jag vet inte heller faktiskt.

ett tag ville jag att han skulle få vara m om en vaginal förlossning bara för att det är en sån stor upplevelse men sen kom jag till mina sinnens fulla bruk - det är ju att FÅ ett barn som är det stora inte att jag ska plågas *man tänker knäppt ibland* samt att jag känner att JAg har varit gravid i 9 snart 9 mån m massor av olika gravsymptom då ska jag oxå vara den som bestämemr hur JAG vill föda och han håller ju med såklart, det e ju bara en annan som har de här tankarna *suckar åt mig själv*
  • Nattson

Pirr, jag är i v4+6 idag, Så det känns så tidigt att börja med några byxåtgärder. Men det verkar behövas.
    Kan säga att jag längtar till första kollen och sedan tills de första 12v är över så att man kan bli lite lugnare när det gäller missfall.

Har köpt armbanden nu, väldigt diskreta... NOT!!!!!!! de är i skrik grön, gul och orange. Ingen har frågat hittils tack och lov. Postafen var slut.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag