• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Själv försöker jag att inte dränka mig i arbete men den senaste tiden har det varit intensivt som f-n!
    Jag räknade ut igår att jag varit ledig 4 dagar på 5 veckor....!
    Och att min medelarbetstid de senaste veckorna legat på ca 60 timmar/vecka... Galet!!!!!
    Nu börjar jag känna av det lite också. Man är uppe i högvarv samtidigt som man är supertrött...

Fördelen är att man inte har lika mycket tid o energi att fundera över BIM och BOM....
    Fast å andra sidan så har jag ändå lyckats tänka alldeles för mycket på det de senaste dagarna.....
    Vi gjorde ju en insemination i slutet av oktober och jag hade BIM i helgen. Men än har tanten inte dykt upp...!!!
    Jag vågar dock inte hoppas än på någonting så jag har bestämt att låta det gå lite tid till. Paranoid???? JAAAAG?????!!!!

Jag VET att om hon dröjer ett tag till och sedan dyker upp kommer jag att bli såååååå besviken och förstörd att jag inte vill tänka på det just nu. Så jag försöker att INTE hoppas och INTE tänka för mycket. J-gt svårt!!!!!

Jaja, jag lovar att berätta när jag vet ngt, och hoppas att jag inte lockat fram tanten nu genom att skriva om det här...

Vill jag önska alla som drar till varmare breddgrader en skön semester!
    Och Lappis all lycka till i veckan med ÄP, befruktning och insättning!!!!
    Och Septemeber med KUBen!
    Och Page, jag skickar några fler kramar!
    Piggelin och Moppy! Lycka till inför BF!!!!

Mugglan,
    en mammas kvalitet är absolut inte beroende av amningen! Jag LOVAR!!!! Jag är inte ammad för fem öre och jag tycker jag är rätt okej ändå...!
    Du verkar vara en superba mamma och det är skönt att du inte är ledsen över amningen längre!

Oms,
    bra att du bestämt dig för snitt! Jag tycker det låter helt vettigt med tanke på din history! Och du kan ju alltid säga till din man att Gud ju faktiskt kommer att ha bestämt NÄR snittet blir!!! Om man nu tror att Gud har ett finger med i planeringen av när, var och hur barn kommer till världen så har Gud ju redan gjort detta! I och med befruktningen! Och snittet kommer ju att beräknas utifrån befruktningen så indirekt har ju Gud redan bestämt...!

Nu måste jag tillbaks till jobbet igen!

Puss på er!

• Tinga

Jag är faktiskt också "en så'n" som läser dödsannonser. Jag började redan som tonåring, och i början var det mest en konstig grej för att se hur många av de som dog som var födda på 1800-talet. Jag vurmade väldigt för historia då, och tyckte väl att det var coolt med så gamla människor (detta var i början av 90-talet). Sen har jag av någon anledning bara fortsatt. Fast jag läser även de glada nyheterna på familjesidan; som nyfödda, förlovade och gifta.

• Tinga

Sweet - åh, men det här låter ju alldeles fantastiskt spännande! Nu kommer jag att hålla tummarna för dig också! Du är precis lika mycket värd som Lappis (om man nu kan mäta det...) att få ett barn, så jag hoppas verkligen att det inte är falsklarm den här gången. Men jag tycker att det verkar väldigt ljust; du vet ju när du hade ÄL i och med inseminationen, så att mensen är sen beror ju inte på att ÄLen var sen. Dessutom är ju din livmoder nystylad och säkert i perfekt skick för att bära ett barn i nio månader. Åh, vad jag hoppas, hoppas, hoppas, för din skull nu, Sweet! Kram!

• Tinga

Men du Sweet; om det nu visar sig att du är gravid måste du lova att börja trappa ner tempot på jobbet! Då har du ju ansvar inte bara för dig själv längre, utan även för ett liv till, som inte på något sätt får äventyras. Inte för att ditt liv heller får det, men du hajar säkert vad jag menar!

Hur länge tänker du vänta med att testa? Tills du gått en vecka över? Shit, jag får nog leta upp ett internet-café i Rom och kolla hur det går, för nu är det ju flera brutalt spännande grejer på gång. Hur ska jag kunna koncentrera mig på gammal konst och gamla stenhögar i Rom?

• Oms

Sweet - du har ju jobbat galet mkt! herregud - vilket tempo! glöm inte bort o andas o rå om dig själv, det tror jag man behöver efter ett jobbmarato som ditt! Jag håller tummarna (de borde räknas extra mkt för de e jättesvullna) att det gick vägen för er nu!

bra sagt om guds inblandning - tror jag ska säga ngt sånt till maken får se vad han säger så

Mugglan - vad härligt att läsa dina inlägg nu, du låter så lugn o säker i din mammaroll nu! jättekul! och du har bra råd för oss blivande mammor, oxå det roligt att läsa! tycker att du har varit superduktig m amningen!!!

• Storasystern

Hallåj!

Jag tittar in en kortis på kvällskvisten och skickar lite hälsningar.

Page - håller tummarna för er och alla undersökningar. Det är så svårt att ens hitta något uppmuntrande att säga, så jag skickar en kram bara.

Cicci - skönt att ni tagit tag i situationen nu. Vet av erfarenhet att det är svårt, svårt, svårt. Måste vara ännu värre med en bebis att tänka på också!

Lappis - håller tummarna för dig imorgon!!!! Det kommer att gå jättebra!!!!

Sweet - det låter...intressant! (vågar inte säga mer) Keep us posted!!!

September - lycka till imorgon!

Piggelin och Moppy, ser fram emot era förlossningsberättelser snart!

Min foglossning har inte egentligen blivit värre, och det är förståss bra. Muskelinflammationen verkar vara ungefär densamma. Dessvärre har allt extra vatten i händer och fötter givit karpaltunnelsyndrom och jag har fått domningar i höger hand (förståss eftersom jag är högerhänt... ).
    Bebisen är 35+4 idag så efter 36+1 får den gärna titta fram!!! (dock inte före för jag ska på fest på lördag!) Synd att man inte kan påverka själv bara....
    Ser fram emot att få träffa krabaten iallafall!!!!

• Telemarkgrrl

God morgon!

Ett stort stort LYCKA TILL till September och Lappis idag!! Hoppas att allt går bra!

Och ett par kramar till Page och Cicci - ni verkar inte har det lätt just nu!

• Telemarkgrrl

Storasyrran - skönt att höra från dig! Det låter jobbigt med muskelinflammationer, foglossningar, karpaltunnelsyndrom, vatten och annat. Men nu är det ju inte långt kvar för dig heller, håller tummarna och ser fram emot även en förlossingsberättelse från dig!

• Liten med Mindre

Oj, så nära det är för trådkull 2 nu! Spännande! Storasyrran - hoppas att din lille parvel kommer något tidigare (men efter festen) så att du slipper ha ont allt för länge!

Dagens första lyckönskningar går förstås till Lappis och September som har stora aktiviteter för sig idag. Hoppas att allt går kalasbra!

Sweet - hoppas verkligen att det inte är stressen som spelar din kropp ett spratt. Dags att börja tagga ner lite, du är ju trots allt bara en människa. Om än en fantastiskt trevlig sådan. Och det skulle vara sååå kul om du blev tvingad att dricka saftglögg med mig i december.

Det var skoj att "leka" med vagnen igår. Vi ska försöka oss på konststycket att tvätta mjukliften. Eftersom vi hittade ett tvättråd på den så måste det ju fungera. Inte för att den ser sunkig ut - men det känns bättre.

Fick också lite peppning av maken inför utvecklings-/ mammaledighetssamtalet med chefen idag. Nu ska det väl ändå bli av! Bra att ha fått lite tips på hur jag lägger fram mina önskemål på ett positivt sätt.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag