• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Åhå, ett vulkanutbrott här och där är nog inget problem för bebisen.

Har träffat chefen nu. Vi hade rätt mycket att prata om - så jag känner mig lite oumbärlig. Trevligt! Kom igenom delar av hur vi ska lösa det när jag är borta, och hur jag vill ha kontakt med jobbet under tiden (information, löneförhandlingar, aktiviteter, sånt som rör mina uppgifter). Men när jag kom därifrån kom jag på att vi inte hunnit till vad jag vill göra när jag kommer tillbaka.

Kanske får jag sätta mig med honom och ta det också innan jag går.

På sätt och vis en fördel med utländsk chef som "vill göra rätt" på svenskt vis. Inga problem att säga att jag ville hänga på den vanliga löneförhandlingsrundan etc., bara att säga att "så här ska det fungera". Bra att jag som aldrig varit mammaledig säger det. Å andra sidan innehöll det fackliga seminariet om föräldraledighet en massa lagliga rättigheter som är bra att veta om.

• BrudSommar2006

Inget nytt om vare sig äggplock eller KUB än? Helt plötsligt fick man Sweet att hålla tummarna för också, jisses vad man får hålla nu!

Själv sov jag knappt något i natt, vi får ju nycklarna i morgon och jag kunde inte låta bli att ligga och fundera på vad vi ska göra och i vilken ordning. Idiotiskt!

Cicci, Victor vaknar ungefär som Iris gör på nätterna, hur är det, sover han i egen säng eller kan du ligga och amma och sedan snabbt somna om igen om han ligger bredvid dig?

Här kommer lite barnvagnsprat om någon vill hoppa över:

Pirr, om ni ska åka och titta på vagn så brukar det i alla fall här runt Stockholm vara himla många som vill ha råd om vagnar på helgerna och varje par tar ju ganska lång tid att hjälpa så man kan få vara inställd på att vänta lääänge innan man får hjälp, de har oftast bara en eller två personer som jobbar med vagnarna. Jag antar att det att fundera på är om man ska gå mest i stan och vill ha små, svängbara hjul fram eller om man som jag prioriterar att kunna gå ut på stigar och ta sig fram i snömodden och då vill ha stora hjul som inte svänger och sätter sig på tvären i snön. Vi har bytt ut de luftpumpade däcken mot luftkanaldäck också för att slippa punktering. Sedan är det lite smidigare att gå runt i stan med en liggvagn med hård- eller mjuklift i (kombivagn) än en duovagn med en separat liggdel som man sedan byter till sittdel eftersom den blir lite mindre fast jag tycker inte skillnaden verkar vara enorm vad jag kan se. Vi var inne på kombivagn, det är ju lite smidigt att kunna bära med sig liften om bebisen sover också, fast tur att vi inte slog till eftersom Iris då hade vuxit ur den ännu fortare. Har inte koll på om man lika lätt kan fälla upp ryggen i sittläge med liften när de blir lite större och vill sitta uppallade ibland eller om man måste ta bort liften tidigare än man skulle bytt ut liggdelen annars. Sedan beror det väl på hur man vill ha varukorgen, om man vill ha vändbart handtag (fast det går ju lika bra med parasoll mot solen tycker jag), om man fastnar för något speciellt utseende på något visst märke osv. Lycka till med inköpet!

• Lapinette

Ska bara skriva en kortis och sen gå och lägga mig.

Är nu tillbaka från Uppsala. Allt gick väldigt smidigt och bra och jag fick ut 10 fina ägg och min man levererade många simmare. Systern som tog hand om oss var mycket nöjd med resultatet av simmare, många men däremot vet vi inte hur kvalitén var. Själv hade jag önskat få ut ett par ägg till men får väl vara nöjd. Hörde något om att något var 24 stort men jag måste säga att jag var rejält snurrig när det var dags.

Om jag ska dra hela historian. Så tog vi tåget dit och anlände 40 minuter i förväg i Uppsala. Valde därför att ta en promenad till kliniken. Var lugn som en filbunke hela vägen ända tills vi kom dit. Då började jag bli nervös men hann inte vara det så länge för efter vi hade fått ett litet rum och systern givit oss information så fick jag två alvedon och en ryhopnol. Blev väldigt trött efter det, bytte om, fyllde i några papper medan maken gick iväg för att leverera simmare. Strax efter 10 var det dags. Då kunde jag knappt gå rakt. Fick gå på toa och sen hoppa upp i stolen. Fick ytterligare smärtstillande i armen samt inne i slidan. Det stack lite men var absolut inte farligt. Efter det så började han suga ut äggen. Såg på skärmen och försökte hänga med men det hela gick otroligt snabbt. Sen tillbaka till rummet, la mig på sängen men det kunde inte somna utan började bläddra i en tidning och sen gick maken och hämtade frukost till mig. Systern kom tillbaka och sa att allt verkade bra och att jag var en bra patient (eftersom jag inte mådde dåligt etc.)Sen fick vi instruktioner för fredag och sa hejdå!

Nu är det bara att invänta oss se men tydligen så är risken väldigt liten att det inte blir något. Så nu ska jag skrida till sängen (kan inte gå speciellt hårt på hälarna som jag normalt brukar göra).

• Liten med Mindre

Lappis - stora kramar! Vad skönt att det gått smidigt hittills! Ha det så jättegott i sängen. Hoppas att du har hunnit få några av dina nya filmer att kika på. (För visst hade du beställt fler?? Snurrig...)

• Lapinette

Liten - fortfarande inte någon dvd-box . Vet inte om det blivit något strul med min order då det gick jättefort förra gången. Dock så är det ju dubbla avsnitt av Greys ikväll så jag klarar mig.

• Mrs  B

Lappis

Håller tummarna nu för att allt ska gå vägen!!!
    Verkligen intressant att få läsa om detta....

• MSW

Lappis: Grattis till att det gått så bra så här långt!!

September? Hoppas det gått bra för dig också!

Sweet, *hoppas, hoppas*

Cicci och Page *styrkande kramar till er så ni orkar med era resp. problem!!*

MrsB: Hoppas medicinen får dig att fortsätta att må bra!

*Nu ska jag åter till packning/städning inför flytt..*

• nennesjuttioåtta

Lappis
    åh hoppas, hoppas, hoppas att allt fortsätter flyta på lika smidigt!!!!

Vi tackade i alla fall nej till huset idag, kände att det tärde för mycket på psyket och nu känns det bra. Jag menar, hade vi VERLIGEN velat ha huset så hade det där inte spelat någon roll utan då hade vi kört på. Man ska lyssna på magen när den väl pratar (kanske inte om den pratar högt när det är alldeles tyst på ett möte eller så)

• Liten med Mindre

Oj, trist med huset Nenne. Men bra att det känns fint i magen med beslutet. Då är det rätt. Det kommer väl fler hus (säger hon som inte hittat ett enda).

Ni som shoppat bebissaker på nätet - var handlar ni? Ställen som funkat bra och har bra grejor. Inboxa mig gärna, så slipper alla andra läsa länkar.

Inser att det ökar utbudet lite om man slipper jaga runt på stan efter något som inte är Laban eller Tummen.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag