Inget nytt om vare sig äggplock eller KUB än? Helt plötsligt fick man Sweet att hålla tummarna för också, jisses vad man får hålla nu!
Själv sov jag knappt något i natt, vi får ju nycklarna i morgon och jag kunde inte låta bli att ligga och fundera på vad vi ska göra och i vilken ordning. Idiotiskt!
Cicci, Victor vaknar ungefär som Iris gör på nätterna, hur är det, sover han i egen säng eller kan du ligga och amma och sedan snabbt somna om igen om han ligger bredvid dig?
Här kommer lite barnvagnsprat om någon vill hoppa över:
Pirr, om ni ska åka och titta på vagn så brukar det i alla fall här runt Stockholm vara himla många som vill ha råd om vagnar på helgerna och varje par tar ju ganska lång tid att hjälpa så man kan få vara inställd på att vänta lääänge innan man får hjälp, de har oftast bara en eller två personer som jobbar med vagnarna. Jag antar att det att fundera på är om man ska gå mest i stan och vill ha små, svängbara hjul fram eller om man som jag prioriterar att kunna gå ut på stigar och ta sig fram i snömodden och då vill ha stora hjul som inte svänger och sätter sig på tvären i snön. Vi har bytt ut de luftpumpade däcken mot luftkanaldäck också för att slippa punktering. Sedan är det lite smidigare att gå runt i stan med en liggvagn med hård- eller mjuklift i (kombivagn) än en duovagn med en separat liggdel som man sedan byter till sittdel eftersom den blir lite mindre fast jag tycker inte skillnaden verkar vara enorm vad jag kan se. Vi var inne på kombivagn, det är ju lite smidigt att kunna bära med sig liften om bebisen sover också, fast tur att vi inte slog till eftersom Iris då hade vuxit ur den ännu fortare. Har inte koll på om man lika lätt kan fälla upp ryggen i sittläge med liften när de blir lite större och vill sitta uppallade ibland eller om man måste ta bort liften tidigare än man skulle bytt ut liggdelen annars. Sedan beror det väl på hur man vill ha varukorgen, om man vill ha vändbart handtag (fast det går ju lika bra med parasoll mot solen tycker jag), om man fastnar för något speciellt utseende på något visst märke osv. Lycka till med inköpet!