• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • FruCicci

Vänner och Mugglan,
    kollade biljetter med SJ för i morgon, men det var dessvärre lite dyrt så här i sista minuten, så jag kommer ner en annan dag. Kanske lite julshopping om inte annat!
    KRAM till er

• sweetstreet

Jag har inte haft så mycket symptom. tror jag??
    Det var nog därför jag heller inte trodde att det blivit något denna gång.

Fast nu när jag tänker efte så kasnke det ändå var lite saker på gång...??

Typ jag fick ju värsta ilkseutbrottet i lördags!!! Hu! Skrev om det i min blogg...!
    Och det påminner ju lite om ditt humör Cicci...!!

Sedan har jag haft ömma bröst. Men ont i tuttsingarna brukar jag ha innan mensen så det tog jag inte som ngt särskilt symptom.

Hm....

Vad mer???

• sweetstreet

Oj jag kan inte stava heller!!!!! .-o
    ILSKEutbrottet ska det ju vara....

• Lapinette

Så i princip har du haft mer gravidkänningar när du inte varit gravid än denna gång. Ja, förutom psykbrytet på maken då?

• Lapinette

Sweet - vi förstår! Själv sladdrar jag runt här på tangenterna. Vet inte om jag är lite drogad fortfarande men yr i mössan är jag, sov i 2 timmar.

• sweetstreet

Ja jag tror banne mig jag haft fler symptom de gånger tanten har kommit. Inte alla gångerna förstås men vissa... Skumt!!!

• sweetstreet

Just nu är det knepigaste att fundera ut bra anledningar till att tacka nej till alkohol när man träffar kompisar här... Det blir ju bra att dra till Sverige i jul, för när vi kommer tillbaks så känns det ok ifall folk här får veta. men än är det ju lite tidigt.

Hemma tänker vi berätta nu när vi kommer till jul. Det är tidigare än de där magiksa 12 veckorna, men det känns ändå helt naturligt att berätta det i jul!
    Om ngt går galet på vägen så kan det ju vara skönt att få stöd hemifrån ändå!

• sweetstreet

Hm, jag tror jag sak skylla på urinvägsinfektion och antibiotika först. Det handlar ju bara om ca en månad.....

Men det ÄR knepigt när man som jag aldrig annars tackar nej till en öl eller ett glas vin, en margaruita eller en mojito....
    Det blir ju såååå uppenbart på gnt vis. Och här kan man ju inte ens skyla på bilkörning....

• Lapinette

Ja om vi lyckas med denna IVF så blir det oundvikligt att alla i min närhet lär märka det direkt. Svårt att "smyga" då ALLA vet att vi gjort IVF.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag