• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

Best Wishes skulle vara en smaily.. Well.. Man kan inte lyckas med allt..

• Clownis

Oj, tjohooo, faderittan lej, vad ni gör mig glad. Massor av stora grattiskramar till dig Sweet och till Lappis för att dagen gick bra. Men Sweet, jag är helt chockad.......du är såååååå värd detta.

• Page

Sweet!!! Det är helt fanastiska nyheter! GRATTIS!

• BrudSommar2006

Hinner inte skriva mer än - åh jag dånar, grattis Sweet!

• sweetstreet

Åååå TACK!!!!!!
    Ni är bara föööör söta allihop!!!

Och det känns så himla skönt att titta förvi tråden och bli glad igen! För vet ni vad!!??
    Jo jag har hunnit bli sur idag! Oooopssss! Hormoner kasnke?????

Men jag tror jag blivit sur även utan hormoner faktiskt!

Jag ringde ju min gyns sekreterare idag för det var vad de sagt att jag skulle göra när jag testat positivt.
    Hon är supergullig och grattade glatt! Sedan sa hon att jag skulle komma till mottagningen för att lämna blod. De vill göra ett blodtest också (gravtest). Jag vet inte riktigt varför men det var tydligen så man skulle göra. Hon meddelade mig att jag kunde komma antingen idag fram till 15.54 eller imorgonbitti mellan 7-9. Men oavsett så skulle jag få provsvaret imorgon. Hon sa även at jag skulle tala om vilket försäkringsbolag jag har så att de skulle skicka provet till ett labb som är "kopplat" till rätt bolag. Annars skulle jag vara tvungen att betala själv.

Okej. So far so good. Men sedan när jag knallade till mottagningen möttes en sköterska som skulle ta blodprovet. Hon frågade när om det var "natural" och jag sa att nej, jag har varit här för insemination i slutet av oktober. Men hon bröjade genast tjura och säga att ojoj varför hade jag inte kommit tidigare! Nja, för att jag testade idag, så jag. Men varför så sent?! Jag förklarade att inge sagt åt mig att jag överhuvudtaget skulle komma och ge blod och att jag inte hade ngn aning om allt detta förrän för ca 1 timme sedan när jag ringde till min läkares sekreterare.

Sedan sa hon att "förresten så skulle du kommit i morse! Vi gör de här testerna mellan 7 och 9! Nu är det försent! Men jag berättade då att min gyns sekreterare sagt att jag även kunde komma idag. "Men du kan inte få något svar idag!!!" Sa sköterskan skitsurt. Jag vet det, sa jag, för det blev jag informerad om, men jag ville ändå komma idag för det passar mig bättre. Hm, ok muttrade hon. Men bara så du vet att du får inte svar förrän imorgon.

Sedan hittade hon mig inte i datorn. Och undrade om jag verkligen gjort insemination hos dem. Hela tiden surt och med ett tonfall som om jag myglade om detta. Men herregud! Hur skulle jag inte minnas var jag gjorde min insemination?!?!? Så småningom kom hon fram till att hon inte hittade mig i datorn för att hon stavat mitt efternamn fel. Och hon fick även detta att låta som om det var MITT fel! Himmel!!!

Sedan tog hon mitt blod, och medan hon gjorde det sa jag att sekreteraren sagt att jag skulle säga vilket försäkringsbolag jag hade. Och jag talade om detta för henne. Då blev hon om möjligt ännu surare och sa att "det skulle jag minsann sagt för länge sedan!" Nu var det för sent för nu hade hon redan tagit det röret som skulle skickas till deras eget labb vilket var så som hon alltid gjorde minsann! och om nu skulle hon vara tvungen att göra om heeeela proceduren" Men då ilsknade jag till och sa, "Ursäkta så mycket att jag ställt till problem för dig, men jag hur ska jag kunna veta att jag ska berätta för dig om försäkringsbolaget INNAN du tar blod??? Det kasnke du bör fråga om isåfall om det nu är så viktigt!" Hon muttrade ngt jag inte hörde och sedan sa hon att hon skulle hämta ett formulär jag skulle fylla i, och så printade hon ut en ny etikett för röret. Och så var det hela löst.

Jag försökte vara ödmjuk och sa att jag verkligen var ledsen om jag orsakat henne en massa extra strul, men att jag inte tycker det var mitt fel att jag inte fått den information som hon tydligen tyckte jag skulle ha fått. Och därför kanske inte gett henne den information hon ville ha. Jag sa att jag var ledsen för detta, men att jag faktiskt tyckte att hon borde förstå att det inte är så lätt för mig att veta saker som ingen berättat. Detta var första gången för mig i en sådan här situation. Då muttrade hon iallafall ngt om att "It's ok.".

Ja himmel! detta besäk fick mig på skitdåligt humör faktisktr! Vilken riktig bitch!!!! .-[
    Och kasnke är jag superförvånad också just för att ALLA jag kommit i kontakt med på den mottagningen hittills varit så himla trevliga och gulliga! Men denna sköterskan måste haft en extremt dålig dag eller nå´t?!

Jaja, nu är jag på jättebra humör igen efter att tittat in i tråden!!

Nu sitter jag mest o är nervös över att tänk om mitt blodrpov visar negativt?!?!?!!?????
    Tänk om vanliga testet med urin var fel????!!!!!

Men försöker intala mig att det inte borde varit fel. Jag tog ju testet 2 gånger och det visade positivt bägge gångerna.

• muggles

StoraSyrran: du har väl skaffat handledsskydd mot ditt karpaltunnelsyndrom? De behövs för att det inte ska bli värre!
    Jag fick det också som värst i höger hand (också jag högerhänt). Det försvann inte förrän över en månad efter förlossningen...

Oms: helt otroligt att de sydde dig utan bedövning! De gjorde tydligen så förr ibland (varför?!) men inte nu längre. Skönt att UL:et gick bra och du verkar ha valt helt rätt som valt snitt! Varför plågas i onödan???

Nennelainen: jodå vi sexade ganska friskt även på slutet. Faktiskt i missionären tom (vet ännu inte idag hur vi lyckades ). Vi vill ladda sexbatterierna inför att det blir sextorka efter förlossningen Missionären funkar om mannen vilar på sina händer med raka armar (om ni fattar). Min man sa alltid att jag var jättefin i min mage... så konstigt nog kände jag mig lite sexig ändå.

Om ngn tycker jag låter trygg i min mammaroll så känns det skitskumt att läsa. Ibland kommer jag fortfarande på mig själv med att tänka "jag är mamma nu!". Ung som efter bröllopet "jag är gift nu!" - det tar ett tag att sjunka in. Dvs Moa är ju där jämt och det känns jättenaturligt men sedan kommer ändå tanken "MAMMA - det är tungt!"

Cicci (och BS): det låter fruktansvärt jobbigt. Jag kommer ju ihåg vilket vrak jag var då för någon månad sedan. JAg har nog inga bra konkreta råd. Det har ju funkat lite annorlunda för mig iom att jag aldrig kunnat liggamma.
    I början förbannade jag verkligen att jag inte kunde liggamma för jag var helt borta av trötthet då jag var tvungen att gå upp och sätta mig i vardagsrummet och amma varannan timma. Och varje amning/ersättningsmatning tog minst en timme så det blev ju inte så mkt sömn mellan gångerna. Men nu tror jag att jag har nytta av att Moa inte är van att somna vid bröstet.
    Enl Bvc-sköterskan så är det lurigt när barn somnar av amning el med napp i munnen för när bröstet/nappen inte finns där längre så vaknar de lätt till. Moa har ju fått lära sig att somna ändå. Vi har fått bära runt på henne en del tills hon somnat men håller nu på att vänja henne vid att somna i sängen istället. Har hon napp i när hon nattas så "snor" vi den innan hon går in i djupsömnen.
    Enl experterna så är det såhär: om ett barn kan somna in i sin säng kan det också somna om när det vaknar på natten (för det gör de). Berätta gärna lite mer hur du gör Cicci så kanske det finns folk här som kan ge dig råd (Oms, Vänner, BS)?
    Kom jättegärna ner på lite julshopping också - skulle vara så kul att träffa dig igen! Men inte helgen 8/12 för då är jag i Värmland och döper Moa.

Åh Lappis - det låter ju jättelovande! Härligt!!!

Sweet: jag hann aldrig hålla tummar för dig men det behövdes ju uppenbarligen inte. Jag fick ett tel.samtal från Piggy idag "har du varit inne i tråden? gissa vem som plussat" sa hon med gråtmild röst. Och jag gissade helt fel... Men skit i det! Jag är så GLAAAAD. Jag fick ståpäls (som Gunde skulle sagt) och har det än (liiite jobbigt faktiskt ). Jag var tvungen att berätta för min man också
    Ev kan du skylla på att du har jobbat så mkt på sista tiden att du fått känningar av magkatarr och därför avstår från alkohol just nu...?
    På krogen är det bästa att köra alkoholfria drinkar - både gott och ser riktiga ut. Åååååhhh, jag blir alldeles nostalgisk nu. Kommer du ihåg Sweet när jag skickade Bisolvon till dig - det är ju nästan ett år sedan... Vilka cyberminnen man har!!!

Sept: grattis till KUB:et - vad många glada nyheter det var idag!

Apropå stickor så letade jag härom dagen efter ngt i en låda och vad hittade jag där om inte Moa-plusset! Jag min sentimentala knäppgök har sparat det... (hur knäpp kan man bli?!)

• sweetstreet

Shit vilket maratoninlägg det blev....!
    Sorry!!!

Men jag var lite upprörd och behövde skriva av mig...

Tack igen för alla grattiskramar!!

*rodnar*

• muggles

Fy faan vilken BITCH! Men låt inte det störa dig. Jag tänker alltid att det är synd om människor som är otrevliga för de är olyckliga själar.

• muggles

MrsB: tack för BF-listan - det var grymt att få lite koll igen. De enda jag hade koll på var Piggy och Moppy (och Liten).

• muggles

Ärligt talat Cicci - skulle vara svinkul att träffas igen! Och få se Junior live! Kan vi inte få till det???

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag