Åååå TACK!!!!!!
Ni är bara föööör söta allihop!!!
Och det känns så himla skönt att titta förvi tråden och bli glad igen! För vet ni vad!!??
Jo jag har hunnit bli sur idag! Oooopssss! Hormoner kasnke?????
Men jag tror jag blivit sur även utan hormoner faktiskt!
Jag ringde ju min gyns sekreterare idag för det var vad de sagt att jag skulle göra när jag testat positivt.
Hon är supergullig och grattade glatt! Sedan sa hon att jag skulle komma till mottagningen för att lämna blod. De vill göra ett blodtest också (gravtest). Jag vet inte riktigt varför men det var tydligen så man skulle göra. Hon meddelade mig att jag kunde komma antingen idag fram till 15.54 eller imorgonbitti mellan 7-9. Men oavsett så skulle jag få provsvaret imorgon. Hon sa även at jag skulle tala om vilket försäkringsbolag jag har så att de skulle skicka provet till ett labb som är "kopplat" till rätt bolag. Annars skulle jag vara tvungen att betala själv.
Okej. So far so good. Men sedan när jag knallade till mottagningen möttes en sköterska som skulle ta blodprovet. Hon frågade när om det var "natural" och jag sa att nej, jag har varit här för insemination i slutet av oktober. Men hon bröjade genast tjura och säga att ojoj varför hade jag inte kommit tidigare! Nja, för att jag testade idag, så jag. Men varför så sent?! Jag förklarade att inge sagt åt mig att jag överhuvudtaget skulle komma och ge blod och att jag inte hade ngn aning om allt detta förrän för ca 1 timme sedan när jag ringde till min läkares sekreterare.
Sedan sa hon att "förresten så skulle du kommit i morse! Vi gör de här testerna mellan 7 och 9! Nu är det försent! Men jag berättade då att min gyns sekreterare sagt att jag även kunde komma idag. "Men du kan inte få något svar idag!!!" Sa sköterskan skitsurt. Jag vet det, sa jag, för det blev jag informerad om, men jag ville ändå komma idag för det passar mig bättre. Hm, ok muttrade hon. Men bara så du vet att du får inte svar förrän imorgon.
Sedan hittade hon mig inte i datorn. Och undrade om jag verkligen gjort insemination hos dem. Hela tiden surt och med ett tonfall som om jag myglade om detta. Men herregud! Hur skulle jag inte minnas var jag gjorde min insemination?!?!?
Så småningom kom hon fram till att hon inte hittade mig i datorn för att hon stavat mitt efternamn fel. Och hon fick även detta att låta som om det var MITT fel! Himmel!!!
Sedan tog hon mitt blod, och medan hon gjorde det sa jag att sekreteraren sagt att jag skulle säga vilket försäkringsbolag jag hade. Och jag talade om detta för henne. Då blev hon om möjligt ännu surare och sa att "det skulle jag minsann sagt för länge sedan!" Nu var det för sent för nu hade hon redan tagit det röret som skulle skickas till deras eget labb vilket var så som hon alltid gjorde minsann! och om nu skulle hon vara tvungen att göra om heeeela proceduren" Men då ilsknade jag till och sa, "Ursäkta så mycket att jag ställt till problem för dig, men jag hur ska jag kunna veta att jag ska berätta för dig om försäkringsbolaget INNAN du tar blod??? Det kasnke du bör fråga om isåfall om det nu är så viktigt!" Hon muttrade ngt jag inte hörde och sedan sa hon att hon skulle hämta ett formulär jag skulle fylla i, och så printade hon ut en ny etikett för röret. Och så var det hela löst.
Jag försökte vara ödmjuk och sa att jag verkligen var ledsen om jag orsakat henne en massa extra strul, men att jag inte tycker det var mitt fel att jag inte fått den information som hon tydligen tyckte jag skulle ha fått. Och därför kanske inte gett henne den information hon ville ha. Jag sa att jag var ledsen för detta, men att jag faktiskt tyckte att hon borde förstå att det inte är så lätt för mig att veta saker som ingen berättat. Detta var första gången för mig i en sådan här situation. Då muttrade hon iallafall ngt om att "It's ok.".
Ja himmel! detta besäk fick mig på skitdåligt humör faktisktr! Vilken riktig bitch!!!! .-[
Och kasnke är jag superförvånad också just för att ALLA jag kommit i kontakt med på den mottagningen hittills varit så himla trevliga och gulliga! Men denna sköterskan måste haft en extremt dålig dag eller nå´t?!
Jaja, nu är jag på jättebra humör igen efter att tittat in i tråden!!
Nu sitter jag mest o är nervös över att tänk om mitt blodrpov visar negativt?!?!?!!?????
Tänk om vanliga testet med urin var fel????!!!!!
Men försöker intala mig att det inte borde varit fel. Jag tog ju testet 2 gånger och det visade positivt bägge gångerna.