• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Hej hej,
    har sovit GOTT inatt - det gör verkligen underverk! OK att jag vaknade till ngn/några ggr & då drog det till ordentligt i ljumskarna (oj, är det på G nu - typ....), men sen somnade jag om ganska snabbt & nu är det lugnt. Muggles, ditt tips om kudden mellan benen gjorde susen & likaså tror jag att den Alvedon jag knaprade i mig gjorde gott!

Angående Alvedon & Panodil förresten, hörde av brorsan i Holland igår att där ska man undvika även dessa läkemedel när man är gravid. Ipren & dylikt, det vet jag ju att man ska skippa, men enligt fass.se (jag kollade!) så är det lugnt med läkemedel som innehåller paracetamol. Faktist lite förvånande, vi i Sverige som har världens längsta listor om vad man får & inte får när man är gravid
    Jaja, jag knaprar lugnt vidare, det är ju inga mängder jag stoppar i mig.

• Piggelin1

Lappis - skönt att du är piggare idag!

Liten - stackars Liten!! Låter verkligen skitjobbigt Hoppas att bacillerna snart överger dig & att du får en chans att pigga på dig.

• Piggelin1

Nattson, bra att du ringde gyn - låter helt klart som ngt som du bör kolla upp tycker jag. Om inte annat så för att stilla oron.

• Storasystern

God morgon i tråden!

GRATTIS SWEET!!!! Hurra!!!! Äntligen din tur! Det var verkligen på tiden! Blev tvungen att gråta en skvätt här i ensamheten framför datorn!!! Himlans vad roligt!!! Värsta julklappen till hela släkten!!!

September - grattis till KUB! Skönt att cystan inte blivit värre också! Hoppas du får njuta lite nu!!!

Lappis - låter otroligt lovande med dina 10 ägg tycker jag. Är sååå nyfiken på hur det går imorgon!!!!

Muggles - jag ska iväg till en "hand-klinik" idag som ska prova ut en skena hör handen som på något sätt ska lätta upp domningarna... Hur funkade det för dig? Hjälpte det något? Jag har mest ont på nätterna...

• Frejis

God morgon!

Jätteenormt grattis till Sweet, det var hittils årets bästa plus, när en av trådens "gamlingar" har plussat! Och försenad mens Sweet, det tror vi inte på här Hur känns det nu? Du får hålla oss uppdaterade eftersom vi vill veta allt om graviditetssymptom. Grattis ännu en gång!

Liten, tråkigt med nästäppa. Hm, jag kommer på en huskur som brukar hjälpa, att doppa fötterna i varmt vatten gör att det släpper något och så ska man fortsätta hålla dem varma efter proceduren. Det går ju knappast att tillämpa på jobbet, men hemma skönt att höra att maken hjälpte till mitt i natten och satte dig (och lilla Mindre) under varm dusch. Och jag skrattade lite inombords att han sover med öronproppar, det gör min man nämligen med.

Lappis, kul att höra att det gick så pass bra på CvL. Tio ägg, det var ju superbra. Vad är det som ska hända nu, får du veta hur många av äggen var villiga att "para sig"?

Nattson, trist att det gör ont på vänster sidan, men bra att du fick tag på en bra barnmorska. Sjukvårdsupplysningen (och husläkare) tror jag inte på, det vanliga som man får höra är i stilen "vänta och se". Grrrrr!

• Piggelin1

Koko, jag reagerade också på detta i somras med att ingen har bilbarnstolar i framsätet. Men så fick jag veta svaret & då var det helt logiskt!

Många europeiska bilmodeller (tex Volvo) har en funktion i passagerarsätet fram, där man kan välja om airbagen ska var inkopplad eller ej. Kopplar man ur den, så är det ju lugnt att ha barnet i framsätet. Däremot så är det så att amerikanska bilmärken (Ford, GM mfl), iaf historiskt sett, ligger efter i teknikutvecklingen & de har aldrig utvecklat denna tekniska finessen & då blir det ju livsfarligt att ha en barnstol i framsätet ifall man skulle krocka. Läste en artikel i en dagstidning hos släktingarna i somras där de skrev att det blivit mkt vanligare med kvarglömda barn i bilarna (som dör av värmeslag), sen de införde regelen att barnen måste sitta i baksätet. Den som kör glömmer helt enkelt av (!) att han/hon har en bebis med sig i bilen, eftersom de inte ser honom/henne på samma sätt

• Frejis

Ska jag berätta om mina äventyr?
    Har haft alltmer tilltagande yrsel de senaste dagarna så att jag trodde att det var förkylning. Igår morse kändes det som om jag befann mig på en båt mitt i en storm så jag ringde husläkaren som sade "vänta till nästa vecka så får vi se". Gick iväg till City Akuten (privat mottagning) som undersökte allt möjligt och kom fram till att det är mina muskler i nacken och axlarna som spänner sig. Så nu har jag bokat tid hos sjukgymnast som kort konstaterade att det är problem med hela ryggraden. Nice! jag får väl bo på SATS fram till nästa fredag då jag träffar sjukgymnasten eftersom det känns bättre när jag tränar.

Och kaninen är ännu inte så tam, snarare hoppig i stället. En pigg liten kille har vi köpt!

• _koko_

Piggelin - fast enligt min kompis har det ingenting att göra med airbagen, utan att det helt enkelt är mycket säkrare att ha den i baksätet.
    Och allvarligt, glömmer man barnet i baksätet har man fan problem!
    Men som sagt, jag ska googla på detta.

Lappis - Efter 24h vet de om det blivit befruktning iaf! Mig ringde de på eftermiddagen dagen efter äggplocket och berättade det fantastiska (att båda mina ägg blivit befruktade).

Det gick bra hos bm (bra socker, bra tillväxt, bra blodtryck), men jag var tvungen att lova att börja ta det lugnare nu...
    Han ligger med huvudet neråt men är inte fixerad ännu. Roligt att få det bekräftat att det är lilla rumpan jag känner puta ut på högersidan ibland.

• Victory

Men...!?

Trodde att jag läste fel men kollade bakåt och det är SANT!? Sweet = gravid!?

Superdupergrattis tjejen! Det finns alltså hopp för oss "långkörare"!

• Victory

Och Lappis har plockat 10 ägg!? Vilka framsteg ni har gjort på sistone i tråden!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag