• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Japp - ingen alkohol alls - däremot sippade jag lite på mannens vin under middagen på Fond Mmmm! Längtar nu...

Googlade på drinken precis & hittade detta:
    Shirley Temple

apelsinjuice
    citronlimonad
    grenadine (granatäppelkoncentrat)
    coktailkörsbär
    apelsin

Blanda hälften apelsinjuice och hälften citronlemonad i ett högt glas. Häll på en skvätt grenadin för att få en fin röd färg på botten. Dekorera med färsk apelsin och coktailkörsbär

• sweetstreet

Liten,
    oj att du är såpass gråtig?? Måste vara hormonerna.... Fy vad jobbigt! Jag vet hur jobbigt det kan vara att inte kunna tyra sina negativa känslor när man är hormonpåverkad! Kram till dig gumman!!!!!
    Hoppas att det inte håller i sig hela graviditeten. Fö du har ju et tag kvar ändå....

• sweetstreet

Å Piggis! Det lät ju rikgit smarrigt!!!

• fru AM

Hej alla! Håller tummarna, Lappis!

SWeet: Hinner inte bläddra tillbaka - men har du plussat!!!!????
    GRATTIS! Har aldrig hört talas om ett gravtest som visat plus om det inte är så ... Vad roligt! Stor kram!

• sweetstreet

Omsan, jag vet faktiskt inte rikigt vad som ska hända nu.
    Jag var ju och gjorde det där blodprovet igår och de sa att de skulle ringa mig idag och berätta resultatet, och då skulle jag även få en tid hos min gyn. Har ingen aning om när i tiden detta besök kommer att bokas. Men gissar att man kasnke kommer dit om inte alltför länge och sedan kommer väl han att berätta vad som ska ske? Om jag ska fortsätta hos honom eller om man kommer att skickas vidare. Kanske har han bara riskgraviditeter eller så? Eller så vill han ändå följa de kvinnor som "han gjort på smällen" hela vägen? Har faktiskt ingen aning.

Och detta med NUPP och KUB tror jag är rutin att göra här, men ve inte säkert. För vår del så måste jag fråga honom om detta när jag träffar honm eftersom jag kommer åka till Sverige en del av de veckor när det verkar vara dags för detta UL. Men jag vill verkligen göra det så jag hoppas det ska gå bra när jag kommer tillbaks i början av januari.

• sweetstreet

AM!
    japp!!! Känns fortfarande helt overkligt!!! Men är jätteglad!!!

• start september

Nattson,

jättebra att du kollar upp varför det gör ont. Försök att inte stressa upp dig över ett eventuellt utomkvedshavandeskap, det är ovanligt. Vill du veta mer om det så fråga (jag hade ju det i februari).

Med största sannolikhet ser de inget så här tidigt - du sade 4+6 för några dagar sedan - men be att de tar blodprov för hCG nu och om ett par dagar så att ni ser att det stiger som det ska.

Kram!

• Telemarkgrrl

Är det någon av er kloka människor som kan förklara varför tvättmaskinen måste stå och tänka i EVIGHETER efter att den har centrifugerat klart och innan man får öppna luckan?! Det är helt obegripligt.

• viktualia

Telestubben - mycket bra fråga... det är väl nåt säkerhetstänk att maskinen ska hinna känna av att vattnet tömts ut så att man inte riskerar att få allt vatten på golvet.. hm... eller nån annan krystad anledning......

/Vickan
    som anställt maken som förste tvättare och sällan surar över tvättmaskiner

• nennesjuttioåtta

håhåhåhå!! jag är fortfarande helt sprallig för din skull, Sweetie!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag