• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

September - jag mår ok idag, var dock jäkligt trött igår. Det är en liten molande värk i magen och det gör lite ont när jag går men sitter jag still eller ligger känns det ingenting.

Får inte veta något förrän på fredag. Vi ska vara där 13:45 men systern som tog hand om oss verkade väldigt positiv. Fast det kanske hon är mot alla som är där.

• start september

Och fredag är ju faktiskt imorgon så det är ju snart!!

Jag håller tummarna stenhårt. Jag läste i Lennart Nilssons bok om IVF igår kväll och berättade för maken om ert försök. Han blev helt fascinerad och undrade hur du hade mått som lyckats producerat 10 ägg!

• start september

Och fredag är ju faktiskt imorgon så det är ju snart!!

Jag håller tummarna stenhårt. Jag läste i Lennart Nilssons bok om IVF igår kväll och berättade för maken om ert försök. Han blev helt fascinerad och undrade hur du hade mått som lyckats producerat 10 ägg!

• Lapinette

Jag har nog mått oförskämt bra under hela processen! 10 ägg är nog ganska så normalt. Har en tjej på FL-tråden som fick 22!!!

• Liten med Mindre

Förstår att det måste ömma lite idag - 10 små "hål" där det suttit ägg. Äggstockarna ligger väl och flämtar efter den insatsen.

Då får vi hoppas på goda nyheter imorgon!

• nennesjuttioåtta

Skönt att höra att du mår OK Lappis! Snart är det fredag!!!

men tråkigt att höra att Liten mår så pissigt just nu! Hoppas det snart går över!! *kramar om*

• Nattson

Stort GRATTIS Sweet! Så kul att höra att du plussat!

Lappis skönt att höra att du mår ok idag och inte är helt slut.

September, skönt att allt gick bra med testerna!

Själv är jag ssåå trött, var vaken i 1,5 h inatt av att jag hade så ont i magen på vänster sida. Ringde faktiskt till sjukvårdsupplysningen men där sa de bara att jag skulle vila och ta det lugnt. Om jag inte blödde så behövde jag inte åka in och kolla. Så jag gick och la mig igen. Lyckades somna efter ett tag. Men jag funderar på att ringa BM och fråga om inte jag kan få komma lite tidigare så att de kan kolla så att allt står rätt till.

• muggles

Liten: stackars dig - inte kul att må så dåligt!

Lappis: jag håller tummarna inför imorgon!!!

Sweet: så du tolkade mitt uttalande i dess mest oskylda form? Intressant. Fänkålste är en huskur för att öka mjölkproduktionen. Jag använder den som andra använder Minifom - har man väl börjat så vågar man inte sluta - IFALL det funkar.

Nix, Moa sov inte hela natten men en matning på natten gör inte så mkt. Det blir hårdare bud vid jul Min kompis som har "mjölk så det sprutar" har det lite tuffare tror jag. Deras dotter verkar inte ha uppfattat det här med dag och natt utan hon sover lite här och lite där hela dygnet om. Och ibland typ bara 20 el 40 min... Dessutom gav hon ersättning hela tiden när jag var där i går, hon ammade inte en enda gång trots att brösten läckte genom bh:n. Jag tror hon tycker det är bekvämare med ersättning - intressant hur olika man kan vara. Jag som varit fullkomligt anal (som Page skulle sagt) med detta med amningen...

• muggles

Nattson: jag tycker def du ska försöka få kolla det - inte kul att vara orolig. Det är säkert inget som sagt om det inte blöder, men iaf...

• Nattson

Muggles, ja jag ringde till BM nu och hon tycker att jag ska åka till en akut gyn som kan kolla. Hon sa att det är bäst att göra så för att utesluta utomkvedes, så om det inte går över under dagen så åker vi nog in på kvällen.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag