• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

woooohoooooooooooooooooooooo! vilken glad nyhet så här på morgonen!!!! grattis sweeeeetiiiieeeee!!! !:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d

• Liten med Mindre

Ååååhhh - Sweet - - ofantligt många GRATTIS!

Tur att jag varit förkyld så att ingen tittar snett på mig när jag snörvlar på kontoret. Tårarna rann rätt bra, av lycka!
    Så superhärligt att det blev en liten sötnos av inseminationen. Hoppas verkligen att den förstår sitt eget bästa och firar både jul och midsommar i mammas mage.

(Jag får väl erkänna att jag igår var lite misstänksam om att din fördröjda mens kanske var ett resultat av stressen. Länge sen jag var så glad åt att ha fel. )

September - grattis med till fint UL. Börjar livet kännas lite lättre nu? (Förutom att pannkakorna lägger sig tungt i magen då...)

koko - skönt att du får tid att varva ner nu! Lagom för att få lite julfrid i magen...

• Lapinette

Vinkar till Kokisen men ser att hon var inne i natt och ingen grön plupp så här på morgonen. Gulligt av dig att tänka på mig och mina ägg och jag hoppas du klarar av att varva ned så du och Conny får mysa riktigt ordentligt tillsammans innan det väl är dags.

• nennesjuttioåtta

*ikapp*

Åh herregud vilken härlig morgon *hoppistuds* !!!! Vad skönt att höra att stressen inte sätter käppar i hjulet! Grattis än en gång!! *kramar hårt och länge*

Igår kväll hade jag så jäkla såvrt att sova. Räknade och fann att jag hade 100 i puls Jag höll på att bli tokig! Jag hade först tränat, sen hem och lagade mat, lade i en tvättmaskin, drack glögg och åt en gammal lussebulle från frysen (måste ju rensa före jul), såg på TV i två timmar i horisontalläge under filten och sen när jag går och lägger mig så bara dånar det i hela huvet. Så jag kan ju inte säga att jag hade stressat ihjäl mig direkt. jobbigt. Det trycker lite över bröstet nu (är lite öm i bröstkorgen när man trycker också) faktiskt, men det var ju lite kallt imorse att cykla (för luftrören, alltså). Kanske håller på att bli sjuk...

• nennesjuttioåtta

Jag drömde inatt att svårföräldrarna hade installerat en ny toalett som visade ett + på locket om den som kissat var gravid. och jag tyckte det var lite pinsamt eftersom jag inte ville berätta så tidigt om så var fallet så jag försökte dölja det, hahaha! Fast jag är ju inte gravid i vakna livet.... Men vilken jävla uppfinning! Varför har ingen kommit på den?

• Liten med Mindre

Nenne - inte bra med en massa puls som du inte vet var den kommer ifrån.

Kan ju säga att jag själv hade tänkt att inte gråta något idag - gjorde det tillräckligt igårkväll. (Fast det var värt några lyckotårar imorse.)

Att gråta för att man är trött, har gravidont i magen, täppt i näsan och allmänt känner sig dum är ingen bra idé, även om det var svårt att hindra då. Det slutade med att jag varken fick in nässprej i näsan (alltför igensvullen) eller kunde svälja. Otrivin menthol utanför näsan är inte behagligt!

Tror aldrig jag varit så täppt i hela mitt liv. Kan tänka mig hur början på en allergisk chock känns. Kände mig för dum för att väcka maken, men lagom när jag trodde att jag lugnat mig så brast det totalt igen och han hörde genom öronpropparna (som han får ha för att jag börjat snarka så...).

Nåja - han "kastade" in mig under en varm dusch som både lugnade och rensade lite. Sen slocknade både Mindre och jag. Fast det är inte utan att kroppen känns lite off idag.

Piggar upp mig med att solen skiner och jag får njuta lite av det när jag ska till doktorn mitt på dagen.

Håller ett par tummar för att Lappis ägg och simmare fattar gott tycke för varandra idag!

• start september

Den toan hade smällt högt i denna tråd!!

Nenne, det låter som du behöver ta det lite lugnt. Kanske alla funderingar kring huset gjort sitt till? Nä, passa på att softa lite. När lussebullarna från förra året är slut måste ju nya bakas och sen kan behöver de ju provsmakas...

• Liten med Mindre

Mmm...ska också baka saffransbullar i helgen. Måste ha med en julleverans till massören nästa helg - för de bullarna är de enda bullar hon gillar har hon sagt. Måste underhålla de bra kontakterna...

• start september

Lapinette,

hoppas du inte känner dig alltför mör idag. Jag vet att de gånger jag blivit sövd eller fått kraftigt bedövande har det liksom suttit kvar i kroppen även dagen efter så att man varit lite vimmelkantig.

En nyfiken fråga - får ni veta något innan imorgon om hur det går med befruktningen?

• start september

Liten,

låter kämpigt. Dum är du inte vad jag kan förstå, men det låter tungt med täppa och ont. Kanske är det en lite tröst att det väl nu inte är så många arbetdagar kvar?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag