• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

En till som hoppar mellan tvättstugan & lgh

...och nu ringde svärmor & kommer hit en sväng om en timme eller så.

Angående det där med bilbarnstol & att glömma kvar barnet - när jag läste artikeln i somras - onekligen poppade tanken "AMERIKANER" upp i skallen Går säkert att stämma på ngt vis eller så dessutom...

Vi kommer förmodligen att variera var vi placerar vår filur. Om jag kör själv vill jag nog ha bebben bredvid för att undvika att bli värsta trafikfaran, men annars kan h*n ju lika gärna sitta i baksätet.

• Piggelin1

Cicci, KUL om du kommer ner till Götet! Muggles har pratat om dig massor med ggr, vore kul att ses IRL

• sweetstreet

Tack Omsan för tipsen!!! Det värsta är att jag vet inte hur vanligt alkofria t ex viner är här? I barer alltså. På många stälen vet jag t ex att de inte alls har alkofri öl...! Men man kanske kan be om en GT utan gin....??!!

Nä, jg tror att det kommer bli ngn envis penicillinkur som kommer härja vilt med mig! Jag kan ju alltid skylla på att jag tror den är envis pga att jag jobbat så mycket så kroppen kasnke är lite "trött"...?!

• sweetstreet

Piggan! Å jag kan inte fatta att det är "närsomhelst" nu!!!!

Ojojoj! Just nu händer det ju sååååå mycket här i tråden att det känns alldeles galet!

• Oms
    muggles skrev 2007-11-14 21:09:53 följande:
    Oms: helt otroligt att de sydde dig utan bedövning! De gjorde tydligen så förr ibland (varför?!) men inte nu längre. Skönt att UL:et gick bra och du verkar ha valt helt rätt som valt snitt! Varför plågas i onödan???Nennelainen: jodå vi sexade ganska friskt även på slutet. Faktiskt i missionären tom (vet ännu inte idag hur vi lyckades ). Vi vill ladda sexbatterierna inför att det blir sextorka efter förlossningen Missionären funkar om mannen vilar på sina händer med raka armar (om ni fattar). Min man sa alltid att jag var jättefin i min mage... så konstigt nog kände jag mig lite sexig ändå.
    ja att sys på förlossnignen var en sak, då var jag hyfsat bedövad av EDA ff men att sys om 1 vecka senare efter en veckas smärtor var inte kul, stygn som satt fast och skulla dras bort etc de bad mig a djupa andetag och jag gjorde det samtidigt som jag grät av såväl smärta som av rädsla för att det skulle göra än mer ont - det var hemskt men gick faktiskt riktigt snabbt, på bara några mnuter var det klart och redan dagen efter kändes det mkt bättre så vist var det värt det - då!

ang sexandet så kör vi oxå missionären ibland - fungerar alldeles utmärkt om man gör som du säger kan var lite jobbigt när man har halsbränna men det glömmer man efter en stund...
  • Piggelin1

Sweet,
    häromveckan när vi var ute & firade så inledde jag med drinken Shirley Temple. Minns inte vad det var i den, men det var god!! Typ mer fräsch än söt - ngt med lime/citron & cranberry kanske?

• sweetstreet

Själv har jag funderat en hel del på detta med MF. Såklart. Men har (just nu iallafall) kommit fram till att även om det skulle kännas överjävligt med ett MF så är jag ändå ganska tröstad nu av vetskapen att det faktiskt funkar! Jag vet nu att det KAN GÅ, om ni förstår? Visst det kasnke skulle bli en eller ett par inseminationer till. Men jag har större hopp. Innan var jag så orolig att kasnke inte äggen var bra, eller simmarna eller att de inte var kompatibla med varandra. Nu vet jag att åtminstone den delen verkar kunna fungera. Och det är en tröstande tanke.

• sweetstreet

Aha, och denna Shirley var alkofri gissar jag?!

• Liten med Mindre

Ojsan, väldig fart här fortfarande, jag var ju bara borta några timmar. Och det tycks vara ett väldigt tvättande i tråden.

Fortfarande täppt, säkert mest av allt gråtande igår. Det brukar sitta i, och ögonen svider fortfarande. Jag har verkligen blivit värsta lipsill. Ofta hinner det bli rätt illa innan maken tröstar mig - för jag håller mig borta från honom i hopp om att det ska gå över innan han upptäcker att hormonerna bråkar med mig igen. Men gå över gör det sällan av sig självt.

Trevligt är dock att mag- o tarmläkaren tyckte att jag verkade frisk, och inte kallar igen förrän om 2 år. Bara ett värde som såg lite mysko ut - men det fick tydligen sin förklaring när han såg mig... Vaddå - ser jag lustig ut?

Cicci - om du ska till Göteborg med lillkillen kan jag rekommendera First hotell G ovanpå centralen. Vet förstås inte vad det kostar (vi hade ju ett billigt Göteborgspaket under en helg), men det är ruskigt bekvämt att bara glida att par trappor upp med väskor och allt. Och riktigt tyst var det.

• Oms

September - vad skönt att KUB gick bra och att allt såg bra ut!

Sweet - hur ser det ut framåt nu - jag menar hur gör man "over there" under en grav, göra mn KUB tex? går man till motsvarande MVC elelr går man privat till en läkare? *spännande att höra* har jus ett på vissa förlossningprogram (dokumnetärer) att man ofta har en egen läkare som man vill ha m på sin förlossning.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag