• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Visst Lillfoten, you better get used to it! Nu kommer du att vara orolig för resten av dit liv . Känns ju helt ok att vara ofrivilligt barnlös när man tänker så. Vi är faktiskt inte så många som inte har "fått till det". Det är väl jag, Frejis, Telis och Nenne kvar. Eller har jag glömt någon?

• Lillfoten

Victory - glömde en sak till som jag gärna ville skriva till dig: du kan ju göra ett privat ultraljud också, bara för att bekräfta att det finns en bebis där inne. Man kan göra ett tidigt, vag UL till exempel. Här kostar det cirka 250 kr - kan vara värt för att göra en egen, tidig koll?

• gosnosen

lapinette - nu är det jag igen

har idag äntligen fått klartecken att börja med sprutorna. känns skönt att något äntligen har fungerat. men det är nu det gäller! hoppas att de trötta äggstockarna får liv av sprutorna. ville fråga dig hur du gjorde med vindrickande och träning under sprutperioden? har inte fått några särskilda förhållningsregler förutom att träna lite lugnare... vilket inte är så svårt just nu då jag inte har kommit igång riktigt efter ett långt träningsuppehåll.

håller tummarna för att elaka tanten kommer till dig i helgen så att ni får börja planera inför kommande ivf. förstår dock din känsla av att det är ganska skönt att inte fokusera på barnfrågan emellanåt. tyvärr tycker jag att det är svårt att leva på som vanligt och planera saker. man vill ju så gärna!

• Lapinette

gosnosen - vad härligt att ni är i sluttampen. Håller tummarna att äggen växer så det knakar. Jag frågade min läkare och han rekommenderade följande:
    - ingen alkohol fr o m spurtstart t o m testdag...ja om det då är positivt så ytterligare 9 månader
    - ingen hård fysisk aktivitet efter återföring och 10 dagar efteråt

Sen är det så att rent generellt så säger man att detta inte spelar någon roll men jag löd detta vid min första IVF. Tror inte jag kommer vara lite hård mot mig själv nästa gång. Mina stora "intressen" är ju just att träna och dricka vin .

• _koko_

Har inte riktigt orkat in här de senaste dagarna. Katten mår som tur är bättre, börjar tro att det var en reaktion mot conny som spårade ur... Han var verkligen supersjuk och får antibiotika och specialmat nu. Är fortfarande lite hängig, men sååå mycket bättre! Och nu är han till och med här uppe ibland, även när conny skriker som mest.
    Så håll ögonen på lipton när bebisen kommer sweet! Nu är det nog enklare med en innekatt tror jag, man märker nog fortare att den mår dåligt än en utekatt som kommer och går som den vill.

Men, i stället har min farmor blivit inlagd på sjukhus ganska oväntat, och vi vet inte om hon kommer att klara sig... Hon bor dessutom 60 mil härifrån, så det är inte så lätt att hälsa på henne heller... Vill ju så gärna att hon ska få hinna träffa lillkillen, och att han ska få träffa henne... Kan man inte få bara ha det bra nån gång?

gosnosen - Grattis till sprutstart, äntligen!! Jag tror att de flesta läkare säger att man inte kan påverka utfallet på något sätt, men det kan kännas bra för vissa att ta det lugnt med alkohol etc bara för att känna att man har gjort allt man kan. Jag minns knappt hur jag gjorde, men kommer ihåg att jag drack några öl dagen innan jag testade plus.

Nu ska jag skriva en förlossningsberättelse! Återkommer.

• Snartis

Hej hopp,

Här är det en riktig sjukstuga, först var lillkillen dunderförkyld och nu är han bättre men nu har jag åkt på förkylningen.
    Så dagarna går så segt när vi båda är lite vissna och jag inte har någon vidare lust att gå ut. Fast idag var det så underbart väder så gick ut på en promenad iallafall, vilket uppskattades mkt av Oliver.
    När han var dålig så försvann matlusten men nu är det tillbaka med råge Magen ser ut som en boll helatiden hahahah

Just nu spenderar jag en massa tid på BT men inte i denna tråden utan på bröllopstrådarna. Har fullt upp med att planera bröllopet och har väl koll på det mesta förrutom frisör.
    Verkar var helt omöjligt att få tag på en frisör som gör uppsättningar på västkusten *mutter*

Så roligt med alla nya trådbebisar, var inne och kollade på bilderna Så små och såååå söta, oj vad man glömmer fort att man nyligen haft en sån liten.....

oj nu vaknar en liten kille som säkert vill ha mat IGEN hahha

Kram på er alla

• muggles

gosnosen: vad gött att det var "rätt" blödning iaf! Hoppas nu att spraystarten mm går lika bra!

Lappis: så du har BIM i helgen? Länge sedan nu det fanns en BIM-lista - vart har alla tagit vägen?

Jag har också funderat på hur det gått för Nenne, med hus och ångande bilsex (ifall de haft ngt mer ). Så Nenne, om du ser detta får du gärna uppdatera oss!

Lillfoten: kändes absolut inte som negativa vibbar tycker jag! Jag har själv inte känt den rädslan som du talar om men jag var ju ändå lite orolig inför förlossningen för det är ju ngt okänt. Och det spelar eg ingen roll vad man skriver (typ man känner inte att man spricker mm) för den rädslan du har är irrationell och går inte att "tänka bort". Jag tror att enda botemedlet är just en Auroramottagning. Jag känner en tjej som gick på Aurora för hon var så fruktansvärt spruträdd (kan ju vara nödvändigt med spruta i samband med förlossning) och hon fick tydligen jättebra hjälp! Hennes förlossning gick fö jättebra sedan. Har du gått en profylaxkurs? Jag tyckte det var jättebra mot rädsla - dels blir man väldigt informerad (information kan ta bort rädsla) och dels kände man att ens partner blev engagerad och upplyst på ett jättebra sätt.

• muggles

koko: vad tråkigt med din farmor. Ja ibland kan det kännas som att allt kommer på en gång...

Snartis: antar att det är svårt - är det uppåt Fjällbackatrakten? En kompis till mig fick frisörproblem i sista minuten (el ja en månad innan bröllopet) och hon fick tag på en frisörelev som precis examinerats som kom hem till henne - det blev kanonfint! Kanske en idé?

Vänner: var på öppna förskolan bortåt Kungsladugård (Skytteskogen) med en tjej ur föräldragruppen - det var bra! Barn mellan 8v - 2 år, organiserad sångstund och sedan fika. Kanske du vill hänga med på ngn gång?!

• Lapinette

muggels - det finns ju inte så många att lista upp...typ jag och Frejis då Telis sprayar och nenne inte har varit inne här på ett tag. Inte så mycket att BIMma för !

koko - vad skönt att katten mår bättre men trist med farmor.

• gosnosen

tack för alla lyckönskningar! det är med spänd förväntan vi går in den här fasen av IVF:en. Vin tillhör ju ett av livets njutningsmedel, men jag tycker nog att det känns bättre att låta bli helt och hållet. kanske får smutta lite på makens glas om jag blir jättesugen.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag