• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Det ena hotellet var helt ok som vi bodde på men det andra var katastrof. Ska kolla upp vad det första hette.

• Telemarkgrrl

Men åh vad jobbigt, gosnosen!! Det är så förb*nnat irriterande att det inte bara är själva fastkletandet av ägget som ska funka utan en sån himla massa andra parametrar också.

Håller tummarna för att det var rätt blödning och att allt ser okej ut på nästa besök! Tänk att man ska gå omkring och hoppas på att man är i klimakteriet....

• Piggelin1

hej igen,
    ett kort inhopp innan jag ska ge mig iväg ut i SOLEN (???!!!).

Frejis - jajamen, det blåste ordentligt i bla fredags - funderar på om SMHI's stormvarningar tog fel på en vecka
    Fick på nytt hålla hårt i vagnen i vinden, men efter ett besök på systemet & fem flaskor vin rikare, då hade jag kanon-barlast i korgen under vagnen Så varje gång det blåser i Götet nu framöver (typ JÄMNT!) så har jag en bra ursäkt för att glida förbi bolaget
    Muggles, köpte bla Allesverloren Shiraz! Dock inte druckit den ännu!
    På tal om systembolag förresten, så var jag först en vända på det nya bolaget på Kungstorget (ner mot kanalen) - men jösses vilket kasst sortiment på viner de hade. 90% var i prisklassen max 70 spänn! En liten, liten smal hylla för de dyrare vinerna. Så ingen idé att gå dit, Gbg:are, om ni vill ha justa viner! Istället blev det Avenyn, betydligt bättre där!

Zozo, jag vet att det var tal om det några ggr här i tården innan ang detta med att resa i graviditeten. Flygbolagen har olika tider, men det allra viktigaste är att du kollar din hemförsökring & hur länge den täcker. Är du tex i USA & i vecka 28 & det händer ngt, då får du betala precis allt själv, inkl tex specialhemresa. kan boli dyyyyyrt! Vi var i USA i somras & kom hem när jag var i vecka 26-27 tror jag, så det var lugnt för oss då.

• Piggelin1

SOLEN - here we come!!!

Jobba på flitigt, ni som jobbar

Lappis, kikar nog in i resetråden senare!

• start september

Zozo,

jag har läst att barnet från typ vecka 18 känner av sol/UV-strålning och vänder sig bort från solen. Jag tror faktiskt inte att det är farligt så länge det inte känns obehagligt för dig, men kolla upp med någon som vet på riktigt. En kompis var i Thailand vecka 18-20 och det gick jättebra. Men det blir kanske senare än så ni åker?

• Zozo

start september; nja det var en fransk vâninna som sa att man själv (allts inte barnet) kunde fa fläckar av att vara i solen när man är gravid... men jag tar det alltid med en nypa salt; fransyskorna är helnippriga när de är med barn. Man far typ inte göra nagonting eller äta nagonting... Jag menar ok dricka och röka fattar jag själv att det inte är bra; men sedan maste man väl fa använda en nypa sunt förnuft ocksa?
    Vi skulle eg iväg och aka skidor i helgen men nu pastar vissa att man inte ska fa göra det heller? Faffaaan jag ska väl inte vara sängliggande i 9 manader heller?? 'säkta.. jag blir bara sa irriterad ibland. Jag har träff med gyn pa torsdag sa jag ska passa pa och höra med dem; det är vâl vettigast.

• Lapinette

Zozo - mår du bra så mår även barnet bra. Åk skidor men ta det lite lugnare bara. Vi bokade in vår skidresa även vi då visste att jag med viss sannolikhet kunde ha lyckats med IVF'n i november.

• Telemarkgrrl

Zozo, det stämmer det där med att man kan få mörka fläckar av solen, det är särskilt vanligt i ansiktet tror jag. Det heter kloasma (el melasma). Jag har fått det av p-piller så jag skulle definitivt passa mig för solen vid en graviditet, det är iofs ofarliga pigmentfläckar men det är inget kul. Som tur är sitter i mina i ansiktet!

• start september

Just det, det där med pigmentfläcker tänkte jag inte på. Gäller det även om du har ordentlig solskyddsfaktor tro?

Skidor tror jag är helt ok fram till du börjar bli stor om magen. Då är det en extra påfrestning på bäckenet som kanske kan leda till att man får värre problem med foglossning etc.

Låter smart att kolla med gyn, det vet nog bättre...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag