• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

GRATTIS Mrs B!!!!!
    Hoppas du fått en bra födelsedag!

Telis!
    Å jag har varit i Chamonix en gång och jag tyckte det var super! Eller närmare bestämt så var vi i Argentiere men det var verkligen skoj! Jag åkjte dit med UCPA som jag tyckte var helt fantastiskt på alla vis. Men visst, man var lite yngre och klunde tänka sig att dela rum med flera kompisar vilket många kanske inte vill göra om idag. Men det var iallafall härlig skidåkning tyckte jag! Å andra sidan är jag inte så duktig så jag kräver inga jätteavancerade system. Men flera av dem som åker mycket off-pist och telemerka och annat var jättenöjda de med!
    Så det blir nog säkert härligt!!!!

Victory,
    kul att se dig it råden också!
    Men visst är det så att man i perioder har vare sig tid eller ork att gå in här. Nu den senaste tiden har det ju dessutom strulat så mycket att jag ibland inte alls har ngn lust eftersom det är mer regel än undantag att det inte går att komma in på BT.

Du och jag ligger vekrligen nära i tiden! Jag tror jag är i vecka 16 eller 17 nu. Har ingen stenkoll, men däromkring. Och jag tycker det är skönt. Har slutat må illa nu och mår i stort sett bra, förutom att min mage är väldigt uppblåst... Men det är iallafall bättre att ha en uppblåst mage en en uppblåst personlighet, så det tröstar jag mig med....!

Hur var det gjorde ni något NUP/KUB-test eller hoppade ni det?
    Själv ser jag jättemycket fram emot det UL man ska göra här i vecka 20. Det är tydligen ett stort sådant (de kallar det "anatomy" och då kollar de alla organ och så i "detlaj" på fostret. jag tror även att det görs 3D-UL då, men är inte säker) och det ska bli väldigt kul tycker jag! Men jag är även medveten om att man vid ett sådant kan få "negativa" besked. Om något är "fel" så kommer det ju troligtvis att synas då.

• sweetstreet

Lappis,

tycker er semester låter helt suverän!
    Vi var på fest igår och träffade ett par kompisar som just kommit hem efter en 3 veckors semester i Thailand. Oj man blev lite avis när man såg bilderna!!! En annan som längtar efter sol och värme nu tyckte det såg fantastiskt ut med turkost vatten, fina stränder och flip-flops....!

• Telemarkgrrl

Sweet, vi ska bo i Argentiere och det är UCPA vi åker med. Men vi har dubbelrum.

Har varit i Chamonix tre gånger förut och tycker väl i ärlighetens namn att det är lite sisådär. Men det är kursen vi vill åt och den går bara där.

• Lapinette

Har varit massor i franska alperna men inte i Chamonix. När jag pluggade ett vinterhalvår i Annecy så tyckte killen som ordnade våra resor upp till skidorterna på lördagarna inte om Chamonix varpå vi aldrig hamnade där. Men vi får se... kanske någong gång i framtiden även om jag nu gärna provar lite andra ställen runt om i alperna. Första gången en hel vecka i Italien var inte dumt det heller.

• start september

Lapinette,

låter himla bra tycker jag. Min make började åka utför först för några år sen men tycker nu att det är jättekul. Jag är inte så himla duktig själv, så vi åker ganska bra ihop i röda backar.

Vi får se hur mycket åkt det blir de närmaste åren för mig, men lite hoppas jag. Så jag samlar på tips! Jag åkte ju några åk i vecka 20, så den lill* där inne har iallfall testat...

• sweetstreet

Å Telis!

KUUUL!!!!
    ja jag tyckte UCPA var helt genialiskt måste jag säga!!!! Att man fick "all inclusive" var så himla lyxigt. och då särskilt "skidskolan" och at de hade så många olika nivåer och typer av "klasser" så alla vi som åkte (vi var ett gäng på 10 kompisar) hittade en klass som passade var individ!
    Och att hyra av utrustning ingick gillade jag också. För då kunde man pröva lite nyare grejer än vad jag hade. Mina skidor var urgamla så det var så roligt att åka på nya skidor minns jag!
    Och så gillade jag att man träffade så många andra också. man gick ju i sin "skidklass" och då träffade man ju andra helt naturligt, vilket var skoj!

Och så jättegod mat! Mmmmmm!!!!
    Tyckte det var lyxigt att man fick 3-rätters och alltid goda ostar efter varje middag!

Skönt att ni bor i dubbelrum!
    Vi delade rum på 5 pers, men eftersom vi var ett kompisgäng så kände vi ju varandra superbra innan så det var mest roligt. Fast åker man med sin man är det ju skönare att ha "eget" tillsammans.

Å nu blev jag såååå skidsugen....

Ah!

Jag undrar förresten också hur det går med sprayen och hur länge du/ni bestämt att spreja innan det är dags för en liten Gunde??

• Telemarkgrrl

Sweet, hmmm ja, det där med dom olika nivåerna är ju kanonbra. Problemet är bara att det bara finns en telemarksgrupp. Så jag är lite rädd att gruppen kommer att bestå av moi (totalt otränad och trött redan vid liften), min superstarka och kanonduktiga kompis och sex stycken killar i 30-årsåldern som är multisportare och fd Chalmerister med getskägg och Norrönakläder och som bara diskuterar skillnader mellan bindningen XY och XZ och dessutom ska tävla i antalet höjdmeter. Jag är liiiiiiiite nervös.

Alla, det går bra med sprayen men vi kör den korta varianten den här gången eftersom kliniken tyckte det, dvs jag ska spraya i en och en halv vecka till. Om jag är nedreglerad då så är det dags för sprutorna, annars får jag väl helt enkelt spraya ett par dagar till. Skulle inte första försöket funka får vi väl fundera på om jag ska spraya lite längre till nästa gång.

• Vännerfan

Hej darlings!

Hemma efter en helg hos svärisarna. Det var riktigt bra där. Fick lite mer egen tid än jag får hemma. Mest för att jag kanske har lite höga krav på mig hemma, jag vet inte. Jag tycker jag ska sköta det allra mesta hushållsarbetet eftersom det är jag som är hemma och så vill jag gärna laga egen mat till prinsen och sånt tar ju tid. Kan förresten varna lite för ägg. Han verkar få jätteont i magen av det. Har läst nånstans att man ska vara försiktig med det (tror det är AW som skrivit det), men så är det ju ägg i många barnmats-recept, så jag provade en gång och provade sen igen i helgen och det måste vara ägget som hans mage inte klarar än.

Lappis,
    Vad lyxigt ni lever, härligt med livsnjutare! Jag hade gärna fått äta EN sådan 4-rätters middag Men ni är värda det hundra ggr om och bra att ni passar på!

Mugglan,
    Vi laddar lite för att byta barnvakt en lördag med min bror så vi kan gå till samma krog som ni. Men ni var inte överförtjusta eller läste jag in för mycket mellan raderna? Har de bara en meny eller finns det val? Jag ska svara på ditt mail också! Fast just det, vi ses väl imorgon så vi kan ju höras av under dagen om allt istället.

Telis,
    KUL förresten att ni gillade Roborally! Det ÄR ett sanslöst roligt spel! Och bra att du verkar klara sprayandet så bra! Och jag hoppas jättmycket att det ska ge önskat resultat!

Sweet och Victory,
    Jag tycker det är så jättekul att du har plussat, det har liksom knappt gått in än.... Man blir lika glad varje gång man kommer på: Just ja! De är ju GRAVIDA nu!

Undrar också hur det är med Frejis!

• Lapinette

Så Frejis har inte varit inne på länge?! Hoppas hon tittar in för eventuellt så kommer vi ju köra IVF samtidigt i februari/mars.

UCPA hade nog varit något för mig och maken som kör på så olika nivåer. Borde ha satt honom i skidskola, vi säger så varje år, men det blev inte av. Nåja, nästa gång!

Telis, vad skönt att du inte känner av sprayen och förstår precis vad du menar med blödningen. Det gjorde grymt ont! Satt här på jobbet dubbelvikt och var på väg att gå hem.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag