• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

Hej tjejer!
    Det var länge sedan men jag har i alla försökt läsa ikapp för att hålla mig mer eller mindre uppdaterad. Sedan hjälper det inte att BT krånglar och stänger av sig så ofta...

Jag har varit på Sophiahemmet för genomgång om ivf, fått recept, prövat sprutan etc. Har kvar en undersökning att göra för att se att mina myom och eventuellt andra fynd i livmodern inte hindrar en graviditet, men annars kan ivf:n påbörjar i mitten av februari.

Kommer även att få en tid på Karolinska sjukhuset i juli i år och det innebär att den långa väntetiden "begränsas" till 1,5 år. Skönt att ha det inom räckhåll.

Jag har dock inte bestämt mig hur jag vill göra nu i februari eftersom jag känner mig rätt så less på allt som heter barnalstrande och känner mest för en minst treveckorsresa till Malaysia (min nya fix idé och inte för nässpray, sprutor, vagitorier, ultraljud. Ni förstår säkert...

Doktorn på SH har dock sagt att jag har typ 2-3 år på mig innan mina äggstockar blir totalt uttröttade så att tiden inte riktigt är på min sida. Å andra sidan, kan man inte veta naturens gång, det kan ta sju år och det kan ta exakt två år. Tiden spelar kanske inte så jättestor roll om man behöver ta hand om sig själv först så vi får se vad jag gör och inte gör i februari.

Annars är det bra med tanke på alla fynd på rea och slutrea

• Frejis

He he, här är jag Lappis, och det är kul att se dig tillbaka i tråden!

Telis, skönt att höra att det fungerar bra med sprayen.

Vilken nyhet det var att Tinga väntar tvillingar! Skräckblandad förtjusning är min sammanfattning av det hela men jag tror att det kommer att gå bra. Hoppas att ni får en härlig resa Tinga!

• Lapinette

Hej Frejis! *vinkar*

Förstår precis hur du känner. Själv har jag njutit av ett par månder utan något barnalstrande. Superskönt! vet inte om vi ska köra igång en full IVF eller om det blir nytt FET försök innan. Det som talar för en full IVF är att det funkade bra senast samt att jag förhoppningsvis fortfarande är hyfsat fertil...ju längre jag väntar desto mer osäkert med fertiliteten. Du vet, det går utför! Det som talar för ett FET är att det är så smidigt och enkelt, slippa spray, sprutor allt detta. Ska fundera denna vecka i väntan på tanten.

• Telemarkgrrl

Hej Frejis!!

Kan ni inte köra en IVF nu i februari då och sen belönar ni er med en Malaysia-resa i typ april?

• Frejis

Mmm, Lappis, FET låter väldigt enkelt i jämförelse med ivf. Hur många ägg har ni i frysen?

Det går utför, japp... själv fyllde jag nyligen 35 (samma dag som Muggles och det känns lagom "roligt" innan jag har hunnit vänja mig vid tanken. Men för att trösta mig själv, hellre en ung 35-årig än en gammal 25-årig *tänker av någon anledning på Alice Timander*

Mrs_B, grattis på födelsedagen i efterskott!

• Frejis

Bra tanke Telis, men vi ska på en ynklig vecka i Malaga i maj. Det får bli senare helt enkelt... eller tidigare

• Piggelin1

Hej alla,

jädrar vad less jag varit den senaste veckan på att försöka logga in här Hoppas verkligen att det blir bättre snart!
    Jaja, nog gnällt om det!

MrsB - STORT grattis i efterskott på 30-årsdagen! Välkommen in i klubben!! (fast undertecknad börjar ju snart närma sig "nästa klubb", fyllde ju häromveckan, så nu är det bara EN födelsedag kvar i 30-årsåldern - woooooooaaaaaahhhh!!) Hoppas att du hade en riktigt BRA födelsedag MrsB! Rejält bortskämd & uppvaktad - det förtjänade du!

Lappis - välkommen hem!!! Jag hann ju aldrig önska dig en trevlig resa, pga kassa BT, så nu välkomnar jag dig hem istället Om du funderar på att läsa ikapp, så är det nog inte så extremt mkt att läsa eftersom det varit svårt att komma in & skriva. Förutom Tingas "breaking news" (som Vänner, Muggles & jag fick reda på "live" här i Götet direkt efter att de fått reda på det - vi var alla tre supersugna på att hoppa in här samma dag & skriva ngt i stil med "Jag vet ngt som ni andra inte vet" ), så har Liten & Izzie skrivit sina berättelser, fast jag har för mig att du ibland gärna hoppar över dem? Summerat så var Litens förlossning en drömförlossning (rätta mig om jag har fel) & Izzies fullständigt GRÄSLIG.

Telis - vad GOTT att höra att sprejandet går bra!! Go girl!!

Frejis, vad roligt att se dig härinne!! Jag har också funderat på hur det går för dig.

• Piggelin1

Kram på dig Frejis - glömde skriva det

• Lapinette

Frejis - jag skulle nog köra på en IVF på SH i februari/mars och funkar inte den har ni ju ytterligare ett försök efter sommaren på Karolinska. Om dina äggisar börjat bli lite trötta av sig så är det lika bra att köra igång asap. Ni har ju lyckats bli gravida tidigare så jag tror verkligen att ni kommer att lyckas igen.

Vi har 3 ägg i frysen och de säger att typ 70-80 % brukar klara en upptining så eventuellt kan det röra sig om 2 FET för vår del. Jag har annars planerat in en IVF nu under våren och så en direkt efter sommaren. Äggen kan ju alltid ligga där ... ett syskonförsök?

• Lapinette

Hej Piggelin!!!
    Hur går det med era semesterplaner... I know, fel tråd att fråga i men du är ju inne här oftare än i restråden. Och som vanligt är jag fullkomligt OT. Är helt insnöad på trevliga semestrar just nu. Så enklare att planera än barn !

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag