• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Zozo, jag fick också dålig hy i början av grav. Finnar i ansiktet, på bröstet och på ryggen. Det har gått över nu, bara någon enstaka i ansiktet då och då.

Lappis det låter som om ni har haft det jätte skönt! Härligt med skidåkning och sol!

September: Vet inte om du såg vad jag skrivit om vänta barn gympan på Friskis o Svettis? Om inte så kan jag säga igen, att det var bra och jag ska fortsätta gå dit!

Koko, hoppas att det ordnar sig med katten!

• muggles

Zozo: jag har haft acne sedan tonåren, blev lite bättre av p-piller och en kräm som heter Differin. När jag slutade med p-piller kom de tillbaka de jävlarna och när jag blev gravid var det inte så vackert i början. Men en GLAD nyhet är att from ca halvtid i grav (el första 3-delen, kommer inte riktigt ihåg) så blev hyn bättre, så fin hy har jag inte haft sedan innan jag kom i tonåren. Och hittills har det stått sig (har kanske fått en och annan liten finne sedan förlossningen men inget stort). Det återstår väl att se om det kommer tillbaka när alla amningshormoner har försvunnit men ev har det blivit ngn bestående förändring *hoppas* Jag tror det är ganska vanligt att hyn blir bättre senare i graviditeten så håll ut!

Lappis: jodå jag tror nog du vet hur man gör barn. De små embryona bråkar lite med dig bara. Men den dagen det fäster så kommer det vara ett guldembryo och bli till ett A-barn som sover, äter och skiter och annars är lugnt

• Zozo

muggles - ja om det kunde göra det hela bättre och "häva" problemet som p-pillrena stâllde till med sa skulle jag bli lycklig! Jag hade nâmligen ingen speciell acne INNAN utan fick det av p-piller... Jättekul...

• start september

Nattson,

tack, jag såg men lyckades nog inte kommentera. Då får det nog bli den för mig framöver också! Nu simmar jag och funderar på yoga också, men lite variation vore säkert bra.

• start september

Hade också sämre hy än vanligt i början, det är bättre nu i ansiktet, men fortsatt sämre på rygg etc.

Är nog ganska vanligt om än inte så kul.

• Nattson

September - ok om du går på deras anläggning som heter City säg till då!

• Lapinette

Jesus blev ju till fast Maria var oskuld så på något sätt tycker jag att även vi borde lyckas . Som sagt, hoppas inte undrens tid är förbi.

• muggles

Zozo: vad trist! Men det är ju hormoner i p-piller och finnar beror ju på hormonobalans så folk reagerar säkert olika. Det är väl pga hormonerna som hyn kan bli både bättre och sämre under grav. Bara att hoppas på det bästa!

• muggles

Vilket underbart väder det är idag! Nu är det snart babysim, det blir mysigt i en solbelyst bassäng...

• Piggelin1

Vilket grymt härligt väder det varit idag!!
    ...och vilken lååång promenad i solen det blev - sååå himla gott! Kul att höra också hur det gått för de Magplasktjejerna jag träffade idag - deras upplevelser av förlossningen etc.
    Innan har vi bara träffats i typ bikini & stooora magar, lite skillnad nu - påklätt & utan magar

Start Sept - jag är supernöjd med Bugaboon egentligen!! Den är så otroligt smidig & går dessutom in i vår minimala hiss = kanon! Den är ju otroligt lätt & smidig (typ 9 kg?), det är ju just därför den blir lite svårare när det blåser. Men fördelarna med en lättviktare överväger helt klart!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag